recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB recording service og Stofa kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB recording service og Stofa kabel

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB recording service og Stofa kabel
    Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 10:49
På Stofanets hjemmesidestår der følgende:

• Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
  • Netværks-ID: 0
  • Modulation: 64 QAM
  • Symbol rate: 6900 KS

Jeg kan vælge 346 MHz på kabel, som en mulighed. Men det giver nul kanaler. What to do?

Mvh. Jan
Til top
Kapser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-November-2008
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kapser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 14:16
Hej, mener denne frekvens er den som den tuneren kigger på og så deri er alle informationer om hvor alle kanalerne ligger henne. Det virker ikke på alle fjernsyn og eksterne tunere. Kanalerne ligger på mange frekvenser. Prøv at lave en fuld scan - det kan måske hjælpe at fortælle hvilken sw program og tuner du bruger? 

Mvh Kasper 
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 18:31
Hvis det er DVBViewer du snakker om så har jeg lavet guide som burde virke med Stofa http://digitalt.tv/scanning-af-kanaler-i-dvbviewer-transedit/
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Hvis det er DVBViewer du snakker om så har jeg lavet guide som burde virke med Stofa http://digitalt.tv/scanning-af-kanaler-i-dvbviewer-transedit/

Jeg kigger på det og takker. Det er bare en trial af deres program pt, jeg lige tester på. Men regner med at købe recording services. Ville bare være sikker på at jeg kunne se kanalerne.

Tak for jeres input.
Mvh. Jan
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 01:10
Det virker ikke helt. Når jeg følger din manual får jeg følgende (tomme) resultat:

Jeg er virkelig blank her. Det skal siges at jeg nu kører på en købt fuld licens.

Og jeg ser nu at mit billede blev formindsket. Jeg finder lige et sted online at lægge billedet.

Redigeret af jgni - 03-November-2013 kl. 01:13
Mvh. Jan
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 09:27
Det er mærkeligt. Jeg har lige testet her i TransEdit og det fungerer fint. 

Det ser ud som der er et eller andet galt med signalet eller tuneren hos dig. Der er helt sikkert signal på den frekvens, hvis du har Stofa signal, så den burde finde noget.

Hvad tuner hardware har du?

Redigeret af digitalt.tv - 03-November-2013 kl. 10:57
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 16:50
Hejsa igen

Jeg har lavet en fuld scan og fundet en masse kanaler. Selvfølgelig også en masse jeg ikke kan vise.
Hvor skal jeg rette for at opnå følgende:

* Jeg vil ikke havde vist satelitkanaler i min oversigt. Hverken på websiden eller direkte i vieweren
* Jeg vil virkelig gerne kunne sortere dem

På forhånd tak for al hjælp.
Mvh. Jan
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 16:51
Bonusinfo: i Transedit medtog jeg kun de kanaler jeg ville have. Ikke alle dem jeg ikke kan bruge til noget.
Mvh. Jan
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 18:32
346 kHz er startfrekvensen. Alle kanalerne ligger højere oppe. Når du har lavet en fuld scanning, markerer du de kanaler du vil slette i TransEdit og trykker på delete knappen (nummer to fra venstre). Resten eksporterer du til kanallisten i DVBViewer (Export to File knappen).

Flemming

Redigeret af fltk - 10-November-2013 kl. 18:32
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

346 kHz er startfrekvensen. Alle kanalerne ligger højere oppe. Når du har lavet en fuld scanning, markerer du de kanaler du vil slette i TransEdit og trykker på delete knappen (nummer to fra venstre). Resten eksporterer du til kanallisten i DVBViewer (Export to File knappen).

Flemming

Hmm....syntes jeg også at jeg gjorde sidste gang. Prøver igen og vender tilbage.
Jeg btw en USB Terratec-tuner.
Mvh. Jan
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 08:58
Prøv at scanne med QAM 256 i stedet for 64. Det gav bedst resultat for mig her i Aalborg. Sidste mulighed er en blind scan hvor alle frekvenser og QAMs scannes. 

Flemming  

Redigeret af fltk - 11-November-2013 kl. 09:00
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 09:34
Jeg satte den i gang i aftes og nåede lige at se at den fandt noget inden jeg gik i høet.
Så nu må vi se når jeg kommer hjem, hvad der er sket.

Jeg håber godt nok på at slippe for alle de ekstra ubrugelige kanaler.
Mvh. Jan
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu