recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvb t2 boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dvb t2 boks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jetdirect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jetdirect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: dvb t2 boks
    Sendt: 23-Marts-2022 kl. 19:18
hvilken dvb-t2 boks kan anbefales, det vigtigste er enkel remote uden alt for mange knapper, nemt bruger interface på dansk.

men det jo lidt et sats når man ikke kan se menuerne i boksen

denver og strong virker ikke speciel brugervenlige

har lige haft en edision dvb t+s hjemme fra tyskland og det var noget af en øvelse og hitte ud af den indbyggede sw hvor det var opbygget og få det til og køre.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 18094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2022 kl. 19:59
Jeg er sær, jeg vil anbefale dig at finde en brugt boks, hvis du ikke har brug for at optage.

Triax T-HD 505 VA

Jeg har selv en og den er i mine øjne en ret perfekt boks.
Den er ret hurtig til kanalskifte, den har kun en enkelt diskret lysdiode på fronten og så er der ingen bøvl med firmwaren. Fjernbetjeningen er ganske okay, dog bruger jeg ikke min. Menuerne er rimeligt overskuelige.
Jeg købte min, da mit gamle Pioneer ikke kunne dekode dvb-t2. Selvom jeg nu har et nyere tv der kan t2 har jeg beholdt min boks, så glad er jeg for den.

Her en 10 år gammel anmeldelse.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2022 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

hvilken dvb-t2 boks kan anbefales, det vigtigste er enkel remote uden alt for mange knapper, nemt bruger interface på dansk.

men det jo lidt et sats når man ikke kan se menuerne i boksen
Her er en manual til modellen - menusystemet ligner noget maskinoversat af den billige slags fra Kina. https://www.nbradio.dk/images/tr63vjledning.pdf

Denvers aktuelle modeller ser i til sammenligning relativt moderne ud menumæssigt - om de er nemmere/sværere at betjene ved jeg ikke. 

Tag evt et kig på den her fra Samsung (der plejer at være lidt moderne). Kender ikke produktet, men du kan jo finde manualen på Samsungs website - der er sikkert billeder af menuerne.
https://www.computersalg.dk/i/4124726/samsung-media-box-lite-freenet-tv-gx-mb540tl-digital-modtager-dvb-t2-hdmi-scart-ethernet-rj-45-sort

Til top
fltk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 9722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 13:33
Jeg har haft rigtig gode erfaringer med modtagere fra Xoro https://www.xoro.de/produkte/receiver/antennenceiver-dvb-tt2/
Kvalitetsmodtagere til billige penge.
Kan dog ikke huske om dansk er iblandt de sprog der kan vælges.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox DVB-C/T2/S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jetdirect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 18:55
Tak for jeres svar, der er lidt og se på nu.

Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2022 kl. 10:51
Hej,

jeg har en Humax BXR-HD2 liggende, som jeg ikke bruger. Den er cirka 10 år. Den må du gerne få. Kan sende den, hvis du betaler fragt, ellers så kan du hente den her i Viborg.

Kan ikke teste signal, da antennen er pillet ned. Har tændt boksen og den virker. Fjernbetjeningen er lidt stor, men synes den har et nemt menusystem på dansk.

Du kan læse en test af den her.

Kan se der kom noget nyt i 2017 med HVEC og H.256 kodning, som bruges til free to air kanaler i Tyskland, og sikker også andre steder. Ved ikke om denne boks kan dette.

Ps. har også en antenne på en 2 meter stang. Antennen er også cirka 10 år +/-.
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 11:11
Hej hunterSEG

Den vil jeg gerne hente, hvis trådstarter ikke er interesseret :-)

Kan du sende kontaktinfo i en pb?

Redigeret af Pioneer540 - 28-Marts-2022 kl. 11:11
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 11:21
Hej Pioneer540,

Har ikke hørt noget, det bliver din, så sender dig en pb.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jetdirect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 12:28
Tak for din besked og tilbud som jeg takker for.

Det endte med en ApeBox Ci som er en combo boks med sattelit og dtt indbyggetpå den måde slipper jeg så for 2 seperate bokse i sommerhuset.

Endnu engang tak for dit tilbud.

Redigeret af jetdirect - 28-Marts-2022 kl. 12:30
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jetdirect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 12:29
jeg endte med en Apebox så du må gerne tage tilbuddet om den anden boks Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu