|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 20:19 |
|
Er der nogen som kender noget til PCI kort med DVB modtager. Er det noget der fungerer og er de kompatible med viasat? Der findes et hav af dem på EDB-priser men hvad skal man gå efter?
|
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Nej desværre ikke. Efter at Viasat for et stykke tid sien skitede kodningssystrem fra Viaccess til NDS VideoGuard, kan det ikke længere lade sig gøre at købe CAM moduler. Grunden til at Viasat skiftede fra Viaccess til VideoGuard var på grund af de mange piratkort som fandtes til Viaccess. VideoGuard er langt sværere at bryde så det er ikke lykkedes noge at lave piratkort til VideoGuard. Men NDS som laver VideoGuard sørger for at ingen private kan købe et CAM modul så man f.eks. lovligt kan se Viasat med et PCI kort på sin PC. Det gør de for at gøre det noget sværere for piraterne atknække koden og lave piratkort og indtil videre er det a heller ikke lykkedes for nogen.
Private kan kun købe bestemte VideoGuard Sattellit receivere hvor VideoGuard er indbygget som en del af receiveren, det kan ikke lade sig gøre at købe løse CAM kort til at sætte VideoGuard i receivere der ikke har medfødt understøttelse for VideoGuard.
De eneste der kan købe CAM card til VideoGuard er antenneforeninger.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10530 |
![]() |
|
Jeg må lige korrigere HTPC. Der kan faktisk købes CA moduler der fungerer med NDS Videoguard, f. eks. Dragon Cam. Der kræves originalt Viasat abonnement og identnummeret på den modtager som abonnementet er parret med, altså ikke noget med piratkort. Vedrørende DVB kort har jeg selv et Hauppauge Nexus-S. Det er suverænt og kan arbejde sammen med meget alternativ software. Er dyrt, men kan klart anbefales. Flemming
|
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Tak for rettelsen. Det står sådan set også nederst i det link jeg gav omend de ikke nævner hilket CAM der er tale om. Men man kan dog ikke købe et originalt NDS VIdeoGuard CAM .Man kan deror ikke købe det i normale radio/TV forretninger, men må købe det på nettet samme steder som de sælger tomme smartcards møntet på piratkort. Man skal dog ikke forvekle CAM med smartcard. Der kræves stadig et originalt Viasat smartcard selvom man har et 3. parts fimrware CAM der emulerer NDS CAM:
As of 2005, one maker of hardware but firmware upgradable CAM's have managed to reverse-engineer VideoGuard to the point where a legitimate card can be used to decode only the channels it is authorised for. A software CAM emulator for the DreamBox Linux-powered satellite decoder can also do the same. However, many cards are married to a specific satellte box serial number, meaning you still have to own a Sky box to use the serial from.
Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/VideoGuard"
Men man kan dog ikke købe et originalt NDS VideoGuard CAM.
Dvs. at hvis man vil starte et abonnement på Viasat og kun ønsker at anvende et DVB-S kort på PC, så er man stadig tvunget til at købe en Viasat godkendt receiver bare for at få identnummeret, uden at bruge receiveren til noget som helst efterfølgende? |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10530 |
![]() |
|
HTPC skrev:
"Dvs. at hvis man vil starte et abonnement på Viasat og kun ønsker at anvende et DVB-S kort på PC, så er man stadig tvunget til at købe en Viasat godkendt receiver bare for at få identnummeret, uden at bruge receiveren til noget som helst efterfølgende?"
Ja, men hvis man tegner et guldabonnement får man modtageren med for 1 kr.
Flemming
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvilken media center software anvender du? Har du selv testet om Dragon CAM virker med Viasat? Skal identnummeret brændes i Dragon CAM og i å fald hvordan? Redigeret af HTPC |
||
![]() |
||
![]() |
|
Til mit DVB kort bruger jeg ProgDVB. Til mit analoge kort bruger jeg det medleverede WinTV. Dragon Cam virker fint med Viasat. Et Dragon Cam leveres "tomt". Det skal derfor først loades med Predator. Vejledning på nettet. Identnummeret skal blot indtastes i modtagerens Cam menu. Flemming |
||
![]() |
||
![]() |
|
Er der nogen grund til at du ikke bruger en samlet Media Center softwarpakke der virke me både sat og analog TV? |
||
![]() |
||
![]() |
|
De par stykker jeg har prøvet har ikke virket tilfredsstillende, specielt ikke på SAT området, og da jeg ikke har min PC placeret ved fjernsynet kan jeg nok ikke finde noget der er bedre til mit formål. Flemming |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvilke har du prøvet? Meedio, Media Portal og/eller andre? |
||
![]() |
||
boborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
![]() |
|
Mediaportal har jeg testet, men det er ikke voldsomt stabilt. Cam er ikke heller altid understøttet i de media center frontends der er tilgængelig, så vidt jeg ved. |
||
/ Bob
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har prøvet SageTV, GBPVR og Showshifter. På det tidspunkt jeg prøvede dem var Cam ikke understøttet. Flemming |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |