recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB undertekster eller ej på DR.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB undertekster eller ej på DR.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB undertekster eller ej på DR.
    Sendt: 28-November-2009 kl. 19:31
Jeg har skrevet til DR angående manglene DVB undertekster især på de nye kanaler. Jeg bad dem oplyse hvornår de havde tænkt sig at begynde på det igen. Der er sikkert mange ude i landet der ikke aner om deres TV modtagere kan vise DVB undertekster korrekt fra DR og jo længere tid der går med "faste" undertekster jo vanskligere er det jo for folk at returnere/ombytte deres bokse. Jeg er selv i den situation med en boks der ikke ville vise undertekster på de nye DR kanaler. Jeg har en lille aftale med sælger om at se tiden an, men jeg kan ikke forestille mig at det er forever. Jeg er personlig ligeglad med om DR sender "faste" tekster eller ej, bare de kan beslutte sig for enten det ene eller det andet. Jeg har læst her på forummet at flere gerne ser DVB undertekster i stedet for de faste, hvilket også er ok med mig. Er der nogen der kan "puste" til DR så de kan få fingerne ud og gøre/udmelde et og andet?
Mvh Hansemand
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 23:06
Du kan se DVB undertekster på TV2. Her kan jeg slå dem fra og til
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan se DVB undertekster på TV2. Her kan jeg slå dem fra og til

Det er ikke TV2 der er problemet, men DR som ikke sender DVB subs. Jeg har ikke (og aldrig haft) noget problem med at se/ikke se undertekster på TV2. Jeg ønsker bare at DR vil bestemme sig til at sende DVB subs eller ikke sende DVB subs så vi kan komme videre. Da DR K og DR HD for en kort bemærkning sendte DVB undertekster kunne min modtager ikke modtage dem af en eller anden grund. Der er sikkert
andre ude i landet der har samme problem, men som ikke ved det endnu og får sig en overraskelse, og imens er tiden gået og tiden går.
Mvh Hansemand
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 00:07
Jamen hvis din box _ikke_ kunne modtage dem dengang, så er det boxen der er noget galt med, for jeg har hele tiden kunnet modtage DR1 subs, både med fast og med DVB.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 11:10
Håndtering af DVB-undertekster kan hardwaremæssig være en ny udfordring, når det gælder H.264, og tilsyneladende, så har Maximum T-1300 problemer med underteksterne på MUX2.

DRs melding er, at DVB-underteksterne kommer tilbage "snart"......
Så er spørgsmålet bare hvor meget elastik, der er i "snart"

Redigeret af miri - 01-December-2009 kl. 10:06
miri
Til top
Egelund1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2009
Sted: Danmark
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 09:02
Visse DVB-T boxe har problemer med tekstning, jeg har hørt at en af leverandøren har givet fabrikken besked, og at der kommer en firmware opdatering. Hvor mange bokse der bruger dette chipset ved jeg ikke. Problemet er der kun ved Mpeg4 (H264), og derfor har TV2,DR1,DR2 ikke problemet mens Ramasjang, DR-k og DR-HD som alle anvender den nye MUX2 der anvender H264
Til top
Kermode Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 20:43
Jeg håber bare DRHD får nogle ordentlig undertekster som kan læses - dvs ikke de der tynde bogstaver som de hardcoder i billedet.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Kermode Kermode skrev:

Jeg håber bare DRHD får nogle ordentlig undertekster som kan læses - dvs ikke de der tynde bogstaver som de hardcoder i billedet.
DR HD anvender fine bogstaver med sort kant ligesom på BD'er. Og ikke de grimme tykke bogstaver med sort raster bag det heleWink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 18:51
Så er DR tilbage med dvb subs på DR K og DR HD og fred være med det.
#Egelund1
Hvilke(n) leverandør er der tale om?
Mvh Hansemand
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 00:55
Den 9. december offenliggjorde DR at MUX2 kanalerne vil have fast brændte undertekster indtil 19. Januar 2010. http://digi-tv.dk/nyhedsarkiv.asp 

Prøvede omkring klokken 01:00 underteksterne på DR2 og DR HD og de var fast brændte på alle kanalerne. 

Redigeret af urup - 13-December-2009 kl. 01:19
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu