recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB viewer, Afspil optaget materiale.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB viewer, Afspil optaget materiale.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Måske misforstår jeg noget.. Men du siger at du kan se listen af optagede programmer på klienten, men den vil ikke afspille dem?
Nej jeg skriver netop at der ikke er nogen optagelser at afspille. RS siger at der er 0 optagelser
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Mindes selv jeg bøvlede med dette dengang jeg satte vores op - det var noget med mappen der blev brugt til optagelser skulle være sharet.. Altså inde i RS skal mappen browses med share navnet. f.eks. \\fils01\d$\film$  Der skal selvfølgelig være fuld adgang til mappen for alle..
Kan ikke huske det præcis, da det er nogen år siden jeg har sat det op..

Fandt lige dette

Networkable Recording folders

If you want DVBViewer Pro Clients to have access to the Recording service from other PCs over your home network, you must first define the recording folders with the same UNC paths of those on your local pc or network. Therefore these folders must have a Network Share.

If there are problems with accessing external HDDs like NAS, you can configure with the Windows Service Manager to run the Recording Service under a user account, if this are needed for the access.

Leave all other setting at the default values or adjust later to your wishes. Here the Wiki page for informations about Recorder options. 

*

Har nu prøvet at opsætte RS i henhold til ovenstående, uden held. RS siger stadig at der er 0 optagelser. Her er hvordan jeg har sat det op
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 19:43
Når man afspiller optaget materiale via browser til recording service, er der jo ingen problemer.
Ipad virker også med dens app.

Har som sagt anvendt hjemmegruppe med fuld adgang for alle PC-er til optage mappen.
Det er jo tilstrækkeligt med andre programmer..
Hvor adskiller DVbviewer klienten sig?

Med hensyn til ipad løsningen.
For at undgå problemer med trådløst netværk, skulle ideen være at anvende airplay, hvorved afviklingen, som jeg forstår det, flyttes til apple boksen  (og via kabel) og der forbliver blot nogle styringsfunktioner tilbage på ipaden.

Der er vist yderlig en hage ved denne løsning, kan DR-app, Tv2-play,  netflix og viaplay i det hele  tage virke via airplay? 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 21:04
Her virker det altså fint med at bruge DVBViewer som klient og forbinde til en Recording Service på en server.

Hvis man bare vil se optagelser og live-TV skal du slå 'Web/uPnP' til i indstillingerne for Recording Service.

Derefter kan du i DVBViewer på klienten tilgå Recording Service uPnP-serveren via:
Playback > Open uPnP
Her skal du så vælge din 'DVBViewer Media Server' øverst til venstre. Herefter er det bare at bladre sig frem til, hvad man vil se.

Hvis du også vil kunne programmere optagelser fra DVBViewer-klienten, skal forbindelsen til Recording Service sættes op under:
Settings > Options
  Næstnederst i listen til venstre, er der et 'Recording Service' punkt, her skriver du IP-addressen og portnummeret på din server. Herefter kan du via EPG'en programmere optagelser.

Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

[/QUOTE] <
Har nu prøvet at opsætte RS i henhold til ovenstående, uden held. RS siger stadig at der er 0 optagelser. Her er hvordan jeg har sat det op
[/QUOTE]

MCenterFreak Se Drop Down #
\\server\overløb hvordan er rettighederne på denne mappe..??

Kan se på min egen RS, har jeg sat servicen til at køre i mit brugernavn (netop for at få adgang til sharet).. Der hvor sharet er lavet, skal der selvfølgelig tildeles rettigheder til brugeren.. 

Redigeret af tf-uno - 09-April-2015 kl. 21:19
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 10:01
Tak for det, den der experimental havde jeg ikke lige set. Jeg tænker at referencen hos mig står med D:\DVBRecordings på alle mine optagelser, der skulle nok være sat en \\Server\Share ind, jeg gætter på at databasen indeholder referencer til lokale drev, så det ikke vil virke. Men jeg kan jo rette det så fremtidige optagelser kan ses. Æv, at dette er programmeret i noget database, hvor jeg ikke lige har kunnet finde et værktøj til redigering.Det hele startede oppe i mit hoved fordi min android telefon godt kunne afspille ikke-HD recordings uden en masse opsæt.....

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 10:28

[/QUOTE]
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Her virker det altså fint med at bruge DVBViewer som klient og forbinde til en Recording Service på en server.

Hvis man bare vil se optagelser og live-TV skal du slå 'Web/uPnP' til i indstillingerne for Recording Service.

uPnP er slået til, men det var ikke planen at benytte uPnP, da det er alt for ustabilt (lyd og billede hakker, af og til hænger det)
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 10:36

[/QUOTE]

Ser rigtig ud - men husk at tildele rettigheder under fanen sikkerhed.. (her tilføjer du den brugere som køre servicen på RS.. vil vælge en lokal. f.eks.

Server med share - har en lokal brugere "test"
Server med RS - har en lokal brugere "test" og samme kode som test på serveren med sharet.
Nu tilføjer du test fuld rettigheder til mappen Overløb, under fanebladet sikkerhed (højre klik på mappen/sharet, vælg egenskaber - vælg fanen sikkerhed.)
Ret sikker på det løser dine problemer..
Mit MCE
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 11:03

Det tror jeg lige jeg venter lidt med at rode med. Kan ikke lige gennemskue hvilke konsekvenser det har på de tasks som RS kører, f.eks. EPG import fra TimeFor.tv
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 11:14

Det tror jeg lige jeg venter lidt med at rode med. Kan ikke lige gennemskue hvilke konsekvenser det har på de tasks som RS kører, f.eks. EPG import fra TimeFor.tv

Det har ingen konsekvenser - Det er bare hvilken konto som afvikler Dvbviewer RS..

Nu skrev jeg blot "test" som eksempel.. Det letteste ville selvfølgelig være at oprette en brugere på serveren med sharet, som har samme brugernavn/kode, som RS servicen køre under..
Giver det overhovedet mening..? :) Ellers må du sige til.

Mit MCE
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 04:59
Det er godt nok længe siden jeg rodede med det, men min opsætning var følgende. 
I dvbviewer på klienten under recording service fanen sættes ip'en til serverens ip og den port du har valgt at bruge. I RS instillinger på serveren sættes flueben i enable webserver men her var ip'en recordingservice'ens standard 127.0.0.1:port. Mappen med optagelserne skal være delt på netværket som flere også skriver. Så vidt jeg husker måtte der ikke være mellemrum i stiens navn så hvis dine tv optagelser fx ligger i "optaget tv" vil det ikke virke. I stedet for at trykke del... vælg avanceret deling og lav et sharenavn uden mellemrum. I tilladelser skal alle bare have fuld kontrol. 

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu