|
DVB viewer, Afspil optaget materiale. |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Konklusion:
Alle optagelser skal ligge med samme reference med unc sti. Alle klienter skal have samme UNC sti. Mine optagelser der refererer til D: vil ikke kunne vises anden end på maskinen hvor de er optaget med mindre jeg laver et mappet d drev, fremtidige optagelser, hvor jeg får styr på hjemme netværkets shares og grupper vil virke. Kunne man komme ind i databasen ville det være en anden sag som jeg ser det. Jeg prøver mig frem når jeg får tid. UPnP er tilgængeligt, og her har man den ønskede funktion, men det hakker. Tiden vil sikkert arbejde for os, de gode programmører er nok i gang med denne UPnP løsning da den vil dække et større antal platforme. De skal vist også arbejde lidt mere med båndbredde begrænsning, da HD materiale ikke er særlig glidende. Tak for input. |
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Fik også rettet min opsætning op..
Helt banalt var det bare at jeg ved opsætning af TV-server på en ny PC ikke sørget for at recording mappen var en UNC-string. Ser man under recording statics på dvbviewer klienten vises den fil-reference, som gælder på TV-serveren. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Ja, men man kan ikke se optaget på klienter der ikke har samme reference.
Mit opsæt nu er at recordings ligger på: \\PCHV001\DVB_Recordings Før hed det d:\DVB_Recordings Nu har jeg shared DVB_Recordings så sharen er nu: \\PCHV001\DVB_Recordings Databasen indeholder ca. 3000 forkerte referencer. Jeg søgte lidt på dette her med databasen. Fandt ud af at der faktisk ikke bruges noget proprietær format (troede det var noget Delphi database noget). Extension er db3 og indholdet er det meget udbredte sqllite. Fandt program på denne adresse der kan åbne databasen: http://sqlitebrowser.org/ Filen ligger under CMVU\Database og hedder svcDatabase.db3 Denne åbnes med sqllitebrowseren. Jeg skulle ikke udføre andet end dette Query script for at skifte alle mine referencer i databasen. UPDATE Recordings set Filename = Replace(Filename, 'd:\', '\\PCHV001\') Husk at trykke write changes. Nu kan recordings ses på børneværelse PC. Dejligt... Det sværeste var faktisk at få Windows hjemmenetværk op at køre, det har jeg ikke arbejdet med i mange år (siden wfw 3.11). Arbejder med servere til dagligt, med det er "rigtige" servere. Måske nogen andre kan bruge dette til noget. Hjemmevideo/ikke optaget video og musik burde ikke lave knuder, her er det et fil browse der laves når mappen tilgås, som jeg ser det. Redigeret af rasmuzzen - 12-April-2015 kl. 14:31 |
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |