recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB Viewer EPG indtil vi finder noget andet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB Viewer EPG indtil vi finder noget andet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB Viewer EPG indtil vi finder noget andet
    Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 12:32
Bare lige for at være parat til efter d. 1-11, er der nogen der kan parameter til DVB viewer RS for at få EPG via. C-MORE. Jeg syntes at finde 10934 V (eks. Motors tv) som frekvens, men så er der de der parametre der hedder Highway1 eller Highway2 eller freesat. Det har vel et eller andet med dataformatet at gøre kan jeg forestille mig. Jeg ser stor aktivitet af EIT data på denne frekvens via transedit. Ret mig endelig hvis jeg ikke har teorien i orden. Men den hiver ikke rigtig noget ind, set tidligere i indlæg, at der kun er 6 dage frem. Så måske derfor jeg ikke kan se den har flettet noget ind imellem data fra timefor.tv (måske RIP).

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 13:00
Før jeg brugte timefor.tv havde jeg en timer der tunede Nick-VH1C TS (dan) én gang i døgnet, så fik jeg 6 dages EPG, dog en meget sparsom EPG, uden særlig meget info om programmerne
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 15:18
Ok, nick-VH1C ligger på samme transponder, så det er vist same shit. Men den gider nu ikke fortælle hvad der kommer på motors kanalen. Men måske der ikke er epg for den kanal.

Hvad gjorde du med den der epg timer, lavede du en tune Schedule i dvbviewer, så hopper den jo der hen mid i man sidder og ser tv. Min er slukket når den ikke bruges, så noget kl. 03:00 om natten duer ikke.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 16:27
Jeg brugte en tune only i Recording Servce, f.eks. kl: 03:00. Min TV server er tændt 24/7, men du kan jo bare lade din maskine gå i dvale via strømstyring, så tænder den automatisk når den skal køre timeren, og falder i søvn igen når den er færdig. Du kan, hvis du vil være helt sikker, tilføje en Tving Dvale efter optagelse, hændelse i din timer
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 17:49
Ja, eller en luk ned efter denne tune, og så ligge den omkring sengetid. Viasat har altid haft en skrabet EPG via sat, det er lidt sjovt at sidde og grabbe pakker i transedit på tv3, de har EIR, her syntes jeg at se EPG data hvor eks. Jepardy hele tiden optrådte i data pakkerne. Så fandt jeg et private data der ligner det andet EIT spor, her stod eks. morgen gymnastikken på DR3, så det er åbenbart sådan at Viasat laver deres specielle EPG, smart, ligner samme format, men lagt lidt anderledes. Bare man dog kunne finde ud af at tilgå sine sat kort via mine kode evner, det kunne være sjovt at trække data ud for mere end 2 programmer ad gangen for alle deres programmer. Men det giver os jo ikke det ønskede EPG som vi lige har mistet.

PS. har fået EPG på motors tv, man skal lige huske at slå det til under tunere igen efter man har brugt EPG grappers.

MVH
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 18:18
Det er rigtigt at du kan lukke den helt ned, men det smarte ved Recording Service er at den kan vække maskinen fra Dvale, optage det den skal, og derefter sætte den i Dvale. Omkostninger til strømforbrug ved dvale er under 20 kr. per år
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 13:02
Jeg er ikke helt med på hvad denne tråd går ud på. DVBViewer har jo ikke sin egen EPG - den kommer fra de respektive kanaludbydere.
Og hvad sker der den 1/11?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg er ikke helt med på hvad denne tråd går ud på. DVBViewer har jo ikke sin egen EPG - den kommer fra de respektive kanaludbydere.
Og hvad sker der den 1/11?

Flemming

Problemet er hvis man får EPG fra timefortv.dk. Noget tyder på at firmaet måske lukker 1/11.
Er edr nogen der ved hvordan WAOO sender sin EPG information til TV boksen når man kører IPTV?
/Peter
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 15:53
Det ser ud til at de er ved at komme op igen. De fleste kanaler har nu EPG efter 1/11, men der mangler stadig på TV2 kanalerne. Der er for øvrigt også en anden tråd der omhandler problemet: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135355&PN=1&title=alternativer-til-timefortv
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu