Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10593
|
Sendt: 09-August-2008 kl. 14:24 |
fast2night skrev:
) |
Hvorfor bruger du ikke udgaven af DR med hardmattede undertekster, da den samtidig er i bedre kvalitet end udgaven på DVB-T spejlet.[/QUOTE]
Jeg går ud fra du mener den analoge udgave og den kan DVBViewer jo ikke modtage og så ryger timeshift muligheden.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
fast2night
Guld medlem
Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 2268
|
Sendt: 09-August-2008 kl. 14:38 |
fltk skrev:
fast2night skrev:
) |
Hvorfor bruger du ikke udgaven af DR med hardmattede undertekster, da den samtidig er i bedre kvalitet end udgaven på DVB-T spejlet. |
Jeg går ud fra du mener den analoge udgave og den kan DVBViewer jo ikke modtage og så ryger timeshift muligheden.
Flemming [/QUOTE] Nej - Der ligger to udgaver af DR, DR2 og TV2 på de digitale kanaler hos YouSee. På mit netværk ligger DVB-T spejlet på 370 MHz., men DR1 og 2 kan også findes på 538 MHz. og TV2 på 618 MHz., og her anvendes hardmattede undertekster.
|
Mvh Hans
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 09-August-2008 kl. 21:33 |
pfugl har sandsynligvis ret, optagelser skal være i .ts for at indeholde undertekster
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
ajaj
Super bruger
Oprettet: 03-Februar-2006
Point: 442
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 10:04 |
pfugl skrev:
Da timeshift = recording tror jeg at recording output skal være sat til TS format, da der ikke recordes undertekster i MPEG mode. Har dog ikke testet det, men det kunne være en mulighed.
/Peter
|
Jeg har forgæves prøvet at finde et sted at sætte output til TS format for at teste dette. Hvor gør man det ?
|
 |
ajaj
Super bruger
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 10:08 |
[/QUOTE] Nej - Der ligger to udgaver af DR, DR2 og TV2 på de digitale kanaler hos YouSee.
På mit netværk ligger DVB-T spejlet på 370 MHz., men DR1 og 2 kan også findes på 538 MHz. og TV2 på 618 MHz., og her anvendes hardmattede undertekster.[/QUOTE]
Men de virker vel kun en begrænset periode endnu, eller hvad (godt nok til 2009 eller 2011) og kan man tidsforskyde dem ?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 10:30 |
ajaj skrev:
pfugl skrev:
Da timeshift = recording tror jeg at recording output skal være sat til TS format, da der ikke recordes undertekster i MPEG mode. Har dog ikke testet det, men det kunne være en mulighed.
/Peter
|
Jeg har forgæves prøvet at finde et sted at sætte output til TS format for at teste dette. Hvor gør man det ?
|
Du skal vælge indstillinger>optager (højreklik på skærmen for at få indstillinger tilgængelig). Der er der et sted hvor du kan vælge mellem .mpg og .ts
Du skal huske at sætte kryds i boxen Undertekster
Du skal også huske at vælge Indstillinger>Undertekster og der sætte kryds i Vis undertekster hvis tilgængelig og vælge Dansk i Sprog 1
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
ajaj
Super bruger
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 12:38 |
[/QUOTE]
Du skal vælge indstillinger>optager (højreklik på skærmen for at få indstillinger tilgængelig). Der er der et sted hvor du kan vælge mellem .mpg og .ts
Du skal huske at sætte kryds i boxen Undertekster
Du skal også huske at vælge Indstillinger>Undertekster og der sætte kryds i Vis undertekster hvis tilgængelig og vælge Dansk i Sprog 1
[/QUOTE]
Tak for hjælpen Mine indstillinger stod dog alle allerede som du beskrev de skulle stå altså med .ts og Dansk i sprog 1 men også i sprog 2.
Jeg har iøvrigt igen forsøgt at pause en udsendelse i ½ time (dog ikke 1½ time som sidst) og derefter fortsætte, og der var denne gang ingen problemer. Så jeg håber på at min fejl bare var en "enlig svale".
|
 |