|
DVB Viewer / recordingservice 50 fps vs 25 fps |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Marts-2013 kl. 07:19 |
Hej
Jeg har anvendt DVB Viewer / recording service sammen med en HD Homerun. Dette setup har virket perfekt indtil Stofa ændrede kvaliteten i udsendelserne. De udsender nu i 50 fps mpeg 4 - h264.
Jeg bruger et Apple TV2 med XBMC til afspilning af optagelserne, og det er her, problemet opstår, da den ikke kan vise materialet i 50 fps men kun 25 fps.
Jeg har forsøgt at konvertere optagelserne efterfølgende med Handbreak, men jeg synes ikke løsningen er optimal - dels tager det forholdsvis lang tid (pga 6 år gammel pc) og så synes jeg, at jeg mister lidt af funktionaliteten. Er der en måde, hvorpå DVB Viewer / RS kun optager md 25 fps?
Jeg vil helst undgå en løsning, hvor Apple TV 2 skal udskiftes....
På forhånd tak
Jesper
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dvbviewer recording service kan vel ikke optage forskelligt, fordi det er ren data der optages.
Det må være op til klienten at fortolke disse data rigtigt.. (eller mellemliggende konvertering af de oprindelige data) Det eneste mener jeg, man kan styre i recording service er ting lydspor, undertekster, altså om supplerende PID (datastrømme) skal medtages eller ej... Der er dog noget med tomme blokke (fyld) som kan frasorteres... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Nu er ATV2 jo langt fra en optimal løsning til det som du benytter den til. ATV2 har kun 720 output og kan ikke laver deinterlacing. Dette er ret skidt når 90% af vores tv kanaler er interlaced.
Hvorfor ikke kigge på en mini pc løsning der kører xbmc og sælge din ATV2 imens den stadig er 1000 kr værd. Køb en Intel NUC og styr den fra mobiltelefon eller køb en billig fjernbetjening. Det bliver defacto standarden til kommende små XMBC bokse!!! ![]() |
|
![]() |
|
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Avh - tak; jeg har heller ikke selv kunnet finde noget...
Cyberguyen - omkring Apple kan vi sagtens blive enige om, den ikke kan noget specielt hardwaremæssigt, hvilket i øvrigt gælder de fleste Apple produkter. Dog har Apple dn fantastisk evne omkring design/brugervenlighed. Boksen virker med det samme, jeg skal ikke døje med diverse opdateringer, drivere m.v. (Selvfølgelig skal boksen lige jailbreakes og XBMC installeres, men så virker den også upåklagelig), og den er tændt med det samme. Jeg har 2 HTPC'ere, hvor jeg har anvendt Windows MCE, Medio, Meedios, XBMC og NextPVR. Jeg er klar over, at jeg får meget mere fleksibilitet ved en pc. Omvendt - som jeg ser det - så får jeg også en del mere arbejde med at vedligeholde systemet, problemer med opdateringer, virus og diverse drivere... Når ovenstående er sagt, så skal jeg have fundet en anden løsning, da konen er pisse sur over, at hun skal sidde på en bærbar og se optagelserne. Jeg vil se nærmere på Intel NUC'erne. Jeg kan dog allerede se nu, at den kommer til at koste 3.000. Har du erfaring med dem? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
"Omvendt - som jeg ser det - så får jeg også en del mere arbejde med at vedligeholde systemet, problemer med opdateringer, virus og diverse drivere..."En HTPC skal ikke vedligeholdes og opdateres. Når den virker, så slå ALT fra. Så er det en "set top box"
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Giver dig helt ret. Har også sat alle mine op uden de selv må opdatere. Det fungerer upåklageligt på den måde. Har en maskine jeg bruger til test, når jeg overvejer implementere andre plugins osv, så først hvis jeg får det til at spille 100% eller tilfredsstillende nok, til de 3 børn og fruen kan finde ud af det bruge dem, får de lov til komme ind på de 4 andre klienter.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Men et Apple TV med XBMC er jo ikke et Apple TV... Hvis du kører en ren XBMC på en Intel NUC, så har du også et "lukket system" Det kræver ikke windows eller andet...
|
|
![]() |
|
Hvilken installation af XBMC skal jeg så vælge, hvis XBMC skal installeres uden os?
|
|
![]() |
|
Nu kører jeg ikke selv XBMC, men jeg vil gætte på at OpenELEC vil klare det fint. Det skulle kunne køre fra en USB stick, så man kan teste det igennem på hvilken som helst maskine inden man installerer det. Mediaportal under Windows er mere min smag. Men her har man jo også muligheden for at vælge at undlade opdateringer, når ens system spiller perfekt. Det er dog langt de færreste som kan undlade lige at skulle teste den nyeste version. Og så er det man ender med at bruge mange timer under hjælpen på tilpasninger.
![]() |
|
![]() |
|
Jeg har nu set på det. Jeg tror du har ret
Takker |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |