recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C boks??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C boks??

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 12:29

Det ser det ikke ud til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 12:34
Når den optager til en ekstern harddisk, er det så ukrypteret, så man kan tage disken med til en anden afspiller, og afspille det optagede der? 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 13:56

Hvis ikke den er udbydergodkendt, så er der chance for at dewt ikke er krypteret til den den enhed det har optaget det, om det så er et filformat der kan læses af en box af andet fabrikat, se det er noget andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 11:43
Hvor kan MX84 købes henne? Kan den fås i Bilka? Jeg tror ikke han vil købe den over internettet. Forresten - hvis man skal leje You-see kortet - aahhh ok det står alt sammen i Wilhelms glimrende vejledning - 30,- / mdr.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 11:52

Så vidt vides fås den kun ved Nethandel, eller hvis man kan komme til en af de netforhandlere  der sælger dem.
Til top
ricas1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: dk
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 00:15
Hej,

Jeg leder efter en DVB-C tuner til min Slingbox - er der nogen af jer der har en ide om hvad der findes ?

Mvh 
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af ricas1 ricas1 skrev:

Hej,

Jeg leder efter en DVB-C tuner til min Slingbox - er der nogen af jer der har en ide om hvad der findes ?

Mvh 
Når en sådan DVB-C tuner er indbygget i et nyt Tv, koster denne feature ikke så meget, men vil man have en separat DVB-C tuner "separate tunere med begge dele DVB-T og DVB-C" tjah?, koster samme kassen. Temmeligt morsomt set fra Forbrugerstyrelsens vinkel. Især for købere af Tv som kun havde DVB-T indbygget, i en kortere periode.  Wink
Nå DVB-C/MPEG2 har også rigtig mange år på bagen, vi nærmer os de 20 år.

Redigeret af moho - 14-December-2010 kl. 15:51
Til top
ricas1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: dk
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Der findes en del alternative DVB-C MPEG4 bokse i fx Føtex og Bilka til omkring 500 kr. De er diskuteret i flere Recordere fora. Disse billige bokse har ikke kortlæser til YouSee Kort, men kan modtage alle de digitale tv-kanaler man har i sin tv-pakke, fx Fuldpakken, inklusive de op til 11 HD-kanaler der er i ens tv-pakke. De billige bokse kan i reglen tilsluttes en ekstern harddiskoptager med optage- og pausefunktion.

Ok! Jeg har for let ved at skrive. Lad mig stoppe og i stedet henvise til min vejledning Digitalt kabel-tv fra YouSee, som findes her på Recordere.

De nævnte bokse fra Føtex har jeg kigget på; der er den component udgang jeg skal bruge til Slingbox - ved nogen her om det er et HD eller SD signal der komme ud på den udgang ?

Slingbox har ikke HDMI (eller Scart for den sags skyld), så jeg skal bruge en boks med component udgang.....  
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 16:37

Oprindeligt skrevet af ricas1 ricas1 skrev:

De nævnte bokse fra Føtex har jeg kigget på; der er den component udgang jeg skal bruge til Slingbox - ved nogen her om det er et HD eller SD signal der komme ud på den udgang ? 

Det kommer jo an på signalet den modtager, og hvad opløsning den er stillet til.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 17:00

Component kan overføre HDTV-video-signaler op til 1080p, men det sker analogt. Lyd må overføres særskilt.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 14:21
Hvilken model skal man kigge efter som er bedst til pengene, hvis man ikke lige har penge til YouSee men gerne vil have mulighed for optagelse over netværket, f.eks. til FTP?
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 08:59
De billige bokse kan alle optage over USB. Jeg mener ikke at min BlueTinum boks kan gå på netværket. Det tror jeg heller ikke de andre billige bokse kan.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu