recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C box med Component video udgang til YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-C box med Component video udgang til YouSee

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alrmad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alrmad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C box med Component video udgang til YouSee
    Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 11:26
Hej,
Jeg vil købe en Slingbox 350, så jeg kan se mine free-view kanaler fra YouSee på farten.

Problem 1:
Slingbox'en har ingen indbygget tuner, så enten skal jeg sætte Slingbox'en min YouSee-receiver - og dermed altid se det samme som familien derhjemme i sofaen har valgt at se (Dead) -, eller også anskaffe mig en ekstra receiver.
Løsning: Købe en ekstra receiver, ikke sandt???Confused

Problem 2:
Slingbox'ens bedste kvalitet opnås ved at bruge Component Video-indgangen.
Løsning: Finde en receiver med Component Video-udgang.Shocked

Som forum'ets læsere nok kan se, har jeg meget lidt erfaring med disseher ting; mine spørgsmål baserer sig på flittig brug af Google!!

Så vidt jeg kan forstå, skal receiveren være MPEG-4 kompatibel, have Component Video-udgang, og selvfølgeligt være af DVB-C typen.
Spørgsmål: Er der andre krav til receiveren for at den skulle kunne virke med YouSee og Slingbox 350?

Og nu til det STORE spørgsmål: Hvad skal jeg købe?
Jeg er interesseret i at købe billigt...

Min egen søgning har resulteret i denneher - kan jeg bruge en Humax PR-HD1000S?

(Af specifikationerne opgives helt klart 'DVB-C', 'MPEG-4'; og på billede nr. 2 af apparatets bagside kan man tydeligt se de 3 bøsninger til Component Video.)

Kan nogen be- eller afkræfte, at receiveren er kompatibel med YouSee (free-view kanaler, selvfølgelig ikke de kodede).

Tusind tak!!

Allan
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 11:51
Alle mpeg4 DVB-C modtagere er kompatible med Yousee.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
alrmad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alrmad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 11:53
TAK!!
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 18:06
Har du ikke internet gennem Yousee ? Der får man jo web-tv med. 
Til top
alrmad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alrmad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 23:27
Jo, men jeg rejser meget udenlands, og mange programmer , fx. direkte spotsbegivenheder blokeres af rettighedsmæssige årsager.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu