recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C frekvenser - hvilke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-C frekvenser - hvilke?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C frekvenser - hvilke?
    Sendt: 16-Januar-2012 kl. 22:57
Jeg har nu i 2 dage søgt efter Infokanal og DR i HD, kan det virkelig passe man ikke kan slå de frekvenser op pr by eller område, bor i Fredericia området.

Det jeg skal bruge er ganske simpelt den frevkens kanalerne ligger på - altså ikke noget med hvilken kode byen har f.eks. 1609 eller hvad det er.

442000 ligger nogle kanaler f.eks. på.
Den Ben
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 23:10
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Point: 469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karkov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 23:28
ligger på 248 Mhz her
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 08:39
De ligger ikke på samme frekvenser som Hovedstaden eller Roskilde, det er en frekvens som jeg ikke har set nogen programmer ligge på før nu.

Mener at Vejle - Fredericia måske Kolding ligger på samme frekvens, måske andre i Syddanmark

Redigeret af Benu - 17-Januar-2012 kl. 09:13
Den Ben
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 23:56
Slet ingen kom har Yousee i det område og kan oplyse frekvens
Den Ben
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Først nu oplyser du, at du har Yousee. Jeg vil foreslå, at du kontakter dem, hvis der ikke er andre der kommer med et bud.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 09:44

Hvis der søges med det rigtige netnummer, så skulle HQ udgaven af DR1 ligge på pålads 1.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis der søges med det rigtige netnummer, så skulle HQ udgaven af DR1 ligge på pålads 1.

Når folk spørger efter frekvenser er det typisk fordi de ikke kan autosøge efter alle kanaler med et netnummer. Det er heller ikke alt udstyr som understøtter LCN (så DR 1 ligger på plads 1, etc).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 12:55

Flere har svaret vedr Yousee, hvis man har Yousee kan man godt læse ud af spørgsmålet, hvilken udbyder det omhandler, Fredericia - Vejle er stortset udelukkende Yousee, har ikke hørt om nogen som har Stofa i det område, men der kan måske være nogle jeg ikke har talt med Shocked

Yousee er normalt ikke meget for at fortælle om frekvenser.

Redigeret af Benu - 24-Januar-2012 kl. 12:55
Den Ben
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 15:11

Yousee er normalt ikke meget for at fortælle om frekvenser.

Så må de fravige normalen.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 18:46
Jeg har før fundet frekvenserne vha. mit fjernsyn som er tunet via netværksnummer, der kan jeg under modtagerdetaljer også se frekvensen.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af trikker trikker skrev:

Jeg har før fundet frekvenserne vha. mit fjernsyn som er tunet via netværksnummer, der kan jeg under modtagerdetaljer også se frekvensen.

Det hjælper jo ikke meget når kanalen ikke kan findes.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu