recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C i Windows 7 media center?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C i Windows 7 media center?

Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
ib Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 21:02
Jeg ser digitalt kabeltv fra Yousee med dvb-C på Windows 7 MCE sådan her:

- TV-kort:Terratec Cinergy C PCI CI.
- DVBlink TVSource  købes (pris ca. 207 kr.) http://www.dvblogic.com/purchase.php
- evt. skal der også hentes (gratis) transponerfile til yousee http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=42&t=6475&p=17359&hilit=yousee#p17359

Følg vejledningen der følger med DVBlink TVSource,

Så køre det bare SmileSmileSmile
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 10:53
Kan tilslutte mig ib's erfaringer. Jeg kører med samme setup blot med to Terratec tunere.
Til top
runee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2010
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 21:32
BPHMM:

Det er godt nyt - jeg overvejer at skifte mine 2 gamle Hauppauge kort ud så jeg kan se digital tv via yousee. Jeg er interesseret som altid, i at kunne optage eet program, mens jeg ser et andet... så to tunere er løsningen. Lige et spørgsmål dog; jeg har endnu ikke sat mig ind i Yousee's tilbud... men man skal bruge et kort fra yousee for at kunne se de digitale kanaler ? Skal man så bruge 2 kort, når man har to tunere? Og er der noget problem i at få det fra yousee? Eller skal man betale dobbelt så ?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 22:24
En del af dine kanaler hos Yousee er formentlig ukodede så der behøver du ikke kort. Hvis du vil se de kodede kanaler så skal du have et CAM modul og et kanal kort fra Yousee til hvert af dine Terratec kort.

Hvis du vil køre med to Terratec kort så skal du være opmærksom på at du skal anvende en gammel driver, da den seneste giver problemer med to Terratec kort og DVBLink. Du kan finde mere information på DVBLogic's forum omkring TVSource.
Til top
Martin_C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Februar-2010
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 18:28
Nu kaster jeg snart håndklædet i ringen og giver fortabt.
Kan simpelthen ikke få det til at spille sammen med Yousee kabel.

Kører Win7 med et Terratec Cinergy PCI HD kort og kan fint finde de digitale programmer på disse frekvenser: http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm når jeg bruger Terratec Home Cinema programmet. (som i øvrigt er røv elendigt til at vise TV, men det er nu en anden sag...)

Men DVBLink TVSource finder intet ligesom media center i Win7 heller intet finder.
Indrømmet jeg har ikke styr på de transponder filer, men der lå nogle integreret i programmet for Yousee, men det giver heller ikke noget.

Nogle råd eller en der er i stand til at guide mig igennem skidtet?

Mvh
Martin
Til top
MrDJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 22:14
Har samme kort, bruger DVBViewer og linker via DVBLink ind i windows 7 media center, har selv lavet en transponderfil, men den passer ikke til YouSee. Har du fulgt guiden til DVBLink? Jeg ved ikke helt om Terratec Home Cinema spiller sammen med DVBLink. DVBViewer er meget udbredt og kan købes for 150 kr. ca. De spiller i hvert fald sammen. Jeg oplever desværre en noget svingende kvalitet på analoge kanaler spejlet til digital, mens fx. DR HD står knivskarpt.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 09:12
Martin, prøv at installere denne driver til TV kortet. Husk at afinstallere den gamle:

Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 09:14
Jeg bruger ovenstående driver i DVBlink TV Source og det fungerer uden problemer, og ved der er flere som gør det samme.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Martin_C Martin_C skrev:

Nu kaster jeg snart håndklædet i ringen og giver fortabt.
Kan simpelthen ikke få det til at spille sammen med Yousee kabel.

Kører Win7 med et Terratec Cinergy PCI HD kort og kan fint finde de digitale programmer på disse frekvenser: http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm når jeg bruger Terratec Home Cinema programmet. (som i øvrigt er røv elendigt til at vise TV, men det er nu en anden sag...)

Men DVBLink TVSource finder intet ligesom media center i Win7 heller intet finder.
Indrømmet jeg har ikke styr på de transponder filer, men der lå nogle integreret i programmet for Yousee, men det giver heller ikke noget.

Nogle råd eller en der er i stand til at guide mig igennem skidtet?

Mvh
Martin
Kører selv med DVBLink TVSource og det fungerer fint via WMC7. Følg DVBLinks beskrivelse nøje. Få udformet din transponder fil korrekt. Jeg er ikke klar over om du behøver at modificere den der er for Yousee, men indtast de samme data som du gjorde i Home Cinema programmet.  Der er en beskrivelse til format osv på DVBLink's forum.

Du kan prøve at anvende VLC til at se om DVBLink finder kanalerne før du forsøger at linke dem med WMC.
Til top
flaske Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af ib ib skrev:

- DVBlink TVSource  købes (pris ca. 207 kr.) http://www.dvblogic.com/purchase.php
- evt. skal der også hentes (gratis) transponerfile til yousee http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=42&t=6475&p=17359&hilit=yousee#p17359

Hej Ib, efter også at have været tæt på at smide håndklædet i ringen, har jeg fulgt din anbefaling, da jeg har tilsvarende kabel-tv, software og tv-tunerkort som dig. Og jeg er kommet meget længere end før - tak for det. Jeg har dog tre problemer, som du måske kan hjælpe med (min opsætning er HDMI til Samsung 24' LCD, Intel i7 920 2,66 GhZ med Geforce 260GTX:)
 - Generelt er jeg skuffet over billedkvaliteten. Er nøjagtigt lige så ringe som min tidligere, fem år gamle pc med analog tuner.
 - Jeg kan ikke få lyd på DR HD
 - Jeg kan kun få WMC til at optage på pc'ens harddisk, men vil gerne gemme på NAS-drev
Mvh Peter

/Flaske
Til top
nihs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Sted: Køge, Danmark
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af ib ib skrev:

Det ser rigtig interessant ud. Nu kender jeg endnu intet til Win7 MCE, men kan du også optage med denne opsætning?
Mvh,

Nikolaj
Til top
flotfyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Januar-2006
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 10:41
Ja man kan også optage med det setup har det selv har godt nok ikke CI modulet til mit Terratec kort da jeg ikke bruger de kodet kanaler..
Til top

Besvar Besvar Side  <1 23456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu