recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C i Windows 7 media center?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C i Windows 7 media center?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af JanHem JanHem skrev:

 
 
What to do ? Skal man bruge http://www.dvbviewer.com/en/index.php - har nogen erfaring med dette produkt og understøtter program WinTv-HVR-930c usb-stick ?  
 
 
WinTv-HVR-930c usb-stick virker udemærket med dvbviewer.
 
Til top
JanHem Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 12:52
Tak for svar omkring DVB-viewer.
 
Men jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen har kunne "slå" DVB-C tuning til under overflader på windows 7:
 
Fra følgende link fra patriaken.... http://www.patriarken.dk/?tag=/yousee+vista+dvb-c:
 
 

Tunere og indput.

Der er mange der producere DVB-C (og andre DVB) tunere til intern montering i PC’ere, men jeg må, efter at havde prøvet adskillige, bøje mig i støvet og erkende at der er intet andre end Digital-Everywhere’s FloppyDTV der kan bruges sammen med VMC eller MCE.

FloppyDTV kortet sidder i et PCI slot, men har ingen aktiv forbindelse med slottet. Alt kommunikation med kortet foregår via FireWire.

Jeg har egentligt altid syntes at det var en bøvlet måde at integrere tunerne på, og prøvede derfor med Teratec Cinergy C med CI, som er et egentligt PCI kort. Sagen er blot at ingen andre end Digital-Everywhere har formået at lave koblingen mellem kortene og VMC – så derfor er der ingen andre der virker.

VMC og MCE supportere ikke DVB-C (DVB over kabel) eller DVB-S (DVB over satellit) men kun DVB-T (DVB over luften). Derfor simulere Digital-Everywhere et DVB-T kort når det installeres i et VMC eller MCE setup. I praksis betyder det blot at man vælger antenne i stedet for kabel eller satellit når man vælger tuner setup i VMC eller MCE, men ellers er det fuldt integreret – og det virker virkeligt godt.

En af mine bekymringer ved at køre DVB-C i mit mediecenter var at der ville være meget lang ventetid ved kanalskifte, som man ser hos mange andre producenter, men med FloppyDTV og VMC er skiftehastigheden fuldstændig den samme som med en analog tuner.

 
KAN DET LADE SIG GØRE MED HAPPAUGE 930C ????
 
Til top
t0PD0g Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 14:14
Det er sjovt.. ..Win 7 MCE kan saktens finde mit technotrend dvb-c kort. Den finder det som ClearQAM digita kabel-tv og det hele, men efterfølgende findes der ingen kanaler ved scanning..
Til top
JanHem Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 14:31

Win 7 MCE kan også sagens finde happauge 930C tuner - men den kan kun tune DVB-T, som virker meget fint !

Hvilket også står på på hjemmesiden:
 
Men jeg har svært ved at forstå at andre programmer kan få DVB-C tuning til at fungere - men ikke den MCE - og findes der en work-around ?
Til top
larskb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2007
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 14:40
Sådan er det bare, MCE understøtter ikke DVB-C endnu
 
/Lars
Til top
JanHem Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 14:55

Sådan er det ik bare altid, det er jo derfor vi har dette forum Star.... der er jo nogen som en gang imellem finder nogle smut huller Clap!  og ikke bare giver fortabt.......Confused

Fra tidligere:
Derfor simulere Digital-Everywhere et DVB-T kort når det installeres i et VMC eller MCE setup. I praksis betyder det blot at man vælger antenne i stedet for kabel eller satellit når man vælger tuner setup i VMC eller MCE, men ellers er det fuldt integreret – og det virker virkeligt godt.
 
Wink/Jan
 
 
Til top
larskb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2007
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 15:05
Og det er derfor vi alle sammen bruger FireDTVSmile
Til top
gertsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 15:07
WMC understøtter P.T. ikke DVB-C. Desværre.

Det er korrekt at nogen har fået det til at virke, men det er ved at have 3.parts software til at fake et DVB-T eller analogt signal.
Eksempelvis DVBViewer.
Til top
gertsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af t0PD0g t0PD0g skrev:

Det er sjovt.. ..Win 7 MCE kan saktens finde mit technotrend dvb-c kort. Den finder det som ClearQAM digita kabel-tv og det hele, men efterfølgende findes der ingen kanaler ved scanning..

Når den ikke finder nogen kanaler, så virker det jo heller ikke, vel? :-)
Det dér har jeg også kunnet med en masse andre kort.
Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 15:26

Tidligere på måned var det muligt at blogge med et par af de høje herre fra Microsoft Danmark. Her er hvad Microsoft skrev da snakken faldt på DVB-C tv-tuner kort i Danmark

-----------------------------------------------

MediaCenter understøtter DVB standarden i Windows 7. Faktisk er der også understøttelse for betalingskanaler via et framework vi har etableret i Windows 7. Det som pt. mangler er drivere til tv-kort der understøtter dvb-c, nu da YouSee og Stofa har åbnet for fri digi-tv via kabel. Jeg er forholdsvis optimistisk omkring, at jeg kan få en tv- tuner producent på banen, så vi kan få gang i dansk kabel tv til MediaCenter snarligt.

-------------------------------------------

Jeg tror bare vi skal være lidt tålmodige omkring dette, producenterne skal lige have en chance for at lave disse produkter til os.

Jeg har selv en HDhomeRun og den kører helt fint med dual tuner på min win 7 64 bit mce. Mangler godt nok tv2 men det regner jeg med er slut nu hvor de har opdateret deres software og firmware i nat.

 

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 16:24

Hej alle

Jeg skal have købt mig en DVB-C USB tuner til min Asrock Ion 330, så den kan blive til en harddisk recorder også. Jeg har lige set en Hauppauge WinTV-HVR-930C brugt og man kan lige så godt spare lidt penge.

Der skrive i tråden at det ikke virker i MCE7 hvilket reelt vel er ligegyldigt når jeg ikke skal se tv den vej men blot optage et program i ny og næ. (ikke noget jeg gør vildt)
 
Alternetivet er at kigge på en Cynergi HTC som andre anbefaler.
 
Nogen der ved om software følger med til at optage når man køber eksempelvis Hauppaugen eller kan man bruge DVBViewer til det?
 
Gider jo ikke købe den brugt og billigt hvis den ikke understøtter mit behov :)
 
Tak!
Mvh.

Casper
Til top
gertsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 17:17
Det software der følger med Hauppauge-kortet du nævner, WinTV, virker fint til at optage med.
Det er dog ikke så flot og brugervenligt som Mediacenter, men det fungerer ganske fint.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu