recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C indbygget i hd/dvd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C indbygget i hd/dvd?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Merton Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Juli-2008
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C indbygget i hd/dvd?
    Sendt: 30-Juli-2009 kl. 17:24
Hej
For ca. et år siden købte jeg Panasonic's TH-42PX80, som jo så ikke havde DVB-C.
Dette er jeg lidt ærgelig over, da jeg modtager cabel-tv igennem stofa, hvori jeg åbenbart kan se digitale kanaler, hvis mit tv altså kan modtage dem.

Så jeg tænkte på om der findes en boks, hvori jeg får mere end blot DVB-C modtager, altså med evt. med HDD, som et mediecenter, eller med en blueray afspiller?

Så ville jeg også høre om der er nogen der ved om der måske er en ny "teknologi" på vej, så det ikke kan svare sig at købe boks nu, således at jeg bør vente til der kommer noget bedre (i det hele taget også)?

På forhånd tak for hjælpen!
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 17:41

DM8000 eller Abcom IPBOX 9000

kan begge leveres med kabeltv tuner og DVBT, og begge kører HD på begge signaler.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 17:44
Hvis du har mod på det, er et mediecenter en rigtig god løsning til optagelse af dvb-c digitale programmer. du kan både optage HD og SD
Man kan også få nogle pvr som er fine. yousee egen pvr boks, kan man ikke få sine optagelser ud. Kun via scart og så ryger meget af fornøjelsen, hvis man gerne vil gemme sine optagelser.
Til top
Merton Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Juli-2008
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 10:58
Nu har jeg ikke den store viden inden for dette område, men når de har DVB-C, betyder dette at den kan læse MPEG-4(2), som jeg hørte også er noget man skal have?

Og fungere disse bokse med både yousee og stofa, hvis jeg evt. skulle flytte engang og modtage signal fra yousee der?
Ved nemlig de har deres egne bokse, men hvis jeg køber disse vil jeg ikke kunne bruge, f.eks. zaptor boksen med yousee?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 19:09

De proparitære boxe vil kun virke hos den enkelte udbyder, men tredieparts modtagere kan med den rette opsætning og CA modul virke hos begge.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 22:42

Kan stærkt anbefalde Abcom IPBOX 9000 dual dvb-c + hdd til at optage.

Men den sidste firmware jeg har ikke haft den mindste problem, før det var det kun mindre ting der kunne drille.

.....
Til top
peterkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 23:50
Lige et spørgsmål, hvilken firmware bruger i for at få det til at virke optimalt med Dvb-c og Stofa på Ipbox 9000HD  ?
Peter
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu