|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() Sendt: 10-Februar-2007 kl. 14:26 |
Ændret titel da jeg lige selv drejede tråden.. Redigeret af Pizzabager - 11-Februar-2007 kl. 12:40 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er US Hardware, og kan ikke bruges i Europa. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() |
Et ekstremt hurtigt kig på dens Tech specs fortæller følgende:
|
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Hmm til grin, de kan sku godt tage og lave nogen kort til os...
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Analogt TV er ved at blive udfaset i Europa. I Danmark ved udgangen af 2009 (bortset fra analogt kabel-TV hos store udbydere som TDC og Stofa, som fortsat vil eksistere efter 2009). Det er næppe økonomisk rentabelt at begynde at udvikle nye analoge tunerkort. Specielt ikke fordi der findes [mange] andre på markedet allerede. Ville du ikke hellere have et digitalt tunerkort? Specielt i en mediacenter PC sammenhæng er det meget bedre, fordi "optage" kan gøres ved at gennem den rå bitstrøm (transport stream) direkte, mens du med et analogt tunerkort skal lave en encodning til digitalt format (af netop denne grund er der typisk hardware MPEG-2 encodning på analoge tunerkort). Den digitale løsning er bedre og billigere. Redigeret af JesperLund - 10-Februar-2007 kl. 16:16 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jo jeg vil meget hellere have digitalt tv men... Vi har kabeltv fra TDC, og der sendes stadig kun analogt, lige bortset fra hvis man har selector, og jeg skal ikke have selector og betale en masse penge for det udover hvad vi i forvejen betaler i licens og for kabeltv. Jeg havde faktisk regnet med at TDC ville begynde og sende kanalerne på kabeltv digitalt, men det har de vist ingen planer om, for så kan de jo ikke sælge deres dyre selector løsninger.. Men jeg håber da snart der kommer nogen der vil lave kabeltv med digitale kanaler, vores boligselskab kan jo flytte udbyder med 1 års varsel. hva med stofa, sender de digitalt?? |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() |
TDC sender alle kanaler digitalt. Du skal blot købe en selector og et kort til 200 kr. om året.
Det er ikke dyrt. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvor meget koster den selector så?, og kan den gemmes væk i et skab sammen med remoten, så jeg kun bruger min HTPC til at skifte kaneler? eller skal dette gøres via selector?? kan jeg have 3 DVB-t tunere i min HTPC( med et fix da jeg godt ved den max tager 2 stk) og på den måde optage 3 kanaler på en gang i digi kvalitet ??
|
|
![]() |
|
![]() |
Du kan såmænd købe et DVB-C kort og smide i din media PC, du skal blot have en CI læser ved siden af, så du kan bruge dit TDC kort. Der er flere tråde om det i HTPC forumet.
Jeg ved ikke om du kan have 3 tunere i din pc. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ikke noget tdc kort, vi har kabeltv via boligforeningen..
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej. men hvis du skal have TDC digitalt, så skal du have et kort, og hvis du vil have det i din media pc, så kan du kigge på en løsning her.
|
|
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ja, problemet er altså ikke at TDC ikke vil sende digitalt, jeg tror du forestiller dig at det analoge signal kunne forvandles til et digitalt, hvis blot TDC skiftede til digitalt? Men sådan kan det ikke laves, så det handler ikke om at sælge selectorer.
Der er som sagt allerede et digitalt signal fra TDC, der sendes sammen med eller ved siden af det analoge, men man er nødt til at have en boks der kan modtage digitalt og derefter oversætte til analogt som dit fjernsyn kan forstå. Du bliver altså nødt til at se i øjene, at du må have en selector før eller siden hvis du vil modtage digitalt. Særlig hvis du har et fladskærms TV vil du få en stor fordel ud af det. Og der er jo også programoversigten som er et stort plus. Men det var jo også et TV kort du først tænkte på og der behøver man jo ikke et kort fra Nvidia. Et kort som Hauppauges PVR 500 har også hardware encoder og 2 tunere i analog og billedkvaliteten er kun ubetydelig efter Nvidias kort. Og hvordan ville Nvidias kort se ud hos ? Det blæser lidt i vinden, ikke? Så du kunne da købe et Pvr 500 hvis det var det. Men et kort med en enkelt tuner er da også ok, et pvr 150 kort har samme tuner og encoder. Hvis ellers din modtagelse fra TDC er ok og ikke har skygger, så kan du komme langt med det. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |