recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C Kort Med TDCKabeltv. ÆNDRET TITEL.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C Kort Med TDCKabeltv. ÆNDRET TITEL.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 12:20

Jeg havde faktisk regnet med at man kunne købe et kort som man kunne sætte i sin computer som kunne det samme som en selector, og med det mener jeg.

f.eks hvis signalet var digitalt ind til HTPC'en, skal man bare have 2 stk. dvb-c kort i og 2 stk tdckort i(synes det er plat der skal 2 kort i, hvorfor skal man betale dobbelt fordi man har 2 tunere?? )

også kan man ellers se alle kanaler i digital kvalitet, via Win MCE, ligesom jeg idag gør analogt med mit haupauge PVR500. det havde jeg forstillet mig.

Det optimale ville så være en dual tuner DVB-c kort som kun krævede 1 stk TDC kort, men kunne bruges med 2 tunere ligesom som haupauge, hvorfor vi overhoved skal bruge et TDC kort forstår jeg så ikke, da vi har TDC kabeltv via boligselskabet, så kanaler kunne sendes ukodede, da alle i antenne foreningen jo betaler til det alligevel..

Hmm nu jeg tænker over det.. hvorfor skulle vores kanaler være kodet? overhoved, vi betaler jo allerede for TDC kabeltv, er det fordi det skal koste noget at se kanalerne digitalt?

Så selvom jeg får et DVB-c kort i min HTPC så skal jeg stadig købe en pakke ud over standard pakken for at kunne se alle kanaler digitalt??, jeg slipper jo ikke for at betale for den fulde kabeltv pakke jeg har i forvejen, den er jo obligatorisk i antenneforeningen..

Redigeret af Pizzabager - 11-Februar-2007 kl. 12:35
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40845
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 12:29

Hvis du vil bruge 2 DVB-C Tunere, så SKAL du også  og betale for 2 kort, sådan er reglerne, jeg måtte også betale for et extra kort til min Selector nummer 2.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 12:47

Jeg tror ikke der findes nogle dual DVB-C tuner.

Du kan godt slippe for 2 kort, men det er fusk og tdc kan ikke lide det.

Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 16:33

Jeg kan anbefale at læse Ole Perch Jensens gode gennemgang af hvordan man får digitalt kabel-tv på sin computer. Her står simpelthen alt hvad man bør vide, for at komme godt i gang:

http://dvb.perch.dk/DVB.php

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Så selvom jeg får et DVB-c kort i min HTPC så skal jeg stadig købe en pakke ud over standard pakken for at kunne se alle kanaler digitalt??, jeg slipper jo ikke for at betale for den fulde kabeltv pakke jeg har i forvejen, den er jo obligatorisk i antenneforeningen..

Nej, du skal ikke købe endnu en pakke. Du skal ud over det udstyr og den software som beskrives på perch.dk, kun betale for et kortgebyr hos TDC, som koster 200 kr. pr. år. Så kan du se alle de kanaler du pt. har i forvejen, men bare i digital form.

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 18:32

Hmm okay efter at have kigget lidt på den side omkring digital kabeltv kommer jeg så frem til at jeg skal have

2 stk DVB-C tuner kort f.eks http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207547

Hvor der er kortlæser i.

og 2 stk TDCkort a 200 kr stk. per år.

Også har jeg digital kabeltv i min HTPC?? som virker med MCE???

Eller skal det være de der technotrend budget kort før det virker med MCE??

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 18:53
firedtv/floppydtv www.digital-everywhere.com er et bud på en digital løsning som virker til MCE 2005. Tror ikke du får det kort der til at køre under MCE.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 18:56
Twinhan kortet skulle nok køre. Der findes nogle "standard" drivere som virker med det kort og kan så bruge det som selector. Er dog ikke sikker på at det er muligt med 2 kort i maskinen.
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 19:09

Hmm kan finde nogen BDA drivere inde på deres hjemmeside, men kan ikke finde ud af om det er til lige det kort, det er lidt uoverskueligt.

EDIT: har fundet ud af at det kort hedder 2033, og der er en BDA driver så det skulle virke under MCE, efter hvad jeg kan se her. http://www.twinhan.com/download_driver&software.asp#driv ers

men hva betyder det her der står nede under:

Notice:MCE doesn't support MPGE2 Decoder. You should download MPGE2 Decoder to watch TV.Please refer to Microsoft webside for compatible MPGE2 Decoders .

Hvorfor skulle man ikke kunne køre med 2 kort i? MCE understøtter da 2 tunere.

Det jeg gerne vil er.

Som mit system er nu har jeg en PVR500 dual analog tuner, som virker fint under MCE2005.

Jeg vil gerne have et system som kører på præcis samme måde, bare med 2 stk digital tunere, dvs jeg bruger stadig MCE2005, med MCE EPG og med alting fungerende som det gør nu, hvor jeg styre det hele gennem HTPC'en..

Redigeret af Pizzabager - 11-Februar-2007 kl. 19:16
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

2 stk DVB-C tuner kort f.eks http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207547

Hvor der er kortlæser i.

Ja, der er indbygget et såkaldt Common Interface (CI) i Twinhan kortet, men du skal også have en såkaldt Viaccess CAM, som indsættes i CI. CAM'en  indeholder dekodningsfunktionen og heri indsætter du så smartcardet fra TDC. Så hvis du vil have 2 tunere, så skal du også have 2 stk. CAM.

Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 19:24

Ja, det må være BDA driverne du skal bruge. Som jeg forstår det er DVB-C ikke supporteret i MCE, men BDA driverne sørger for at DVB-C kortet ses som et DVB-T kort, og hermed funker det i MCE (nogen må rette mig hvis jeg tager fejl).

Personligt anvender jeg MediaPortal og her anvender man også BDA driverne sammen med Twinhan og f.eks FireDTV kortet, så det ved jeg virker helt fint.

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 19:49

Øhhh okay, nu bliver det jo dyrere..

Jeg skal så have:

2 stk. TwinhanDTV Cab-CI a 899 kr stk. ialt 1800 kr+ fragt.

2 stk. Viaccess I+II CAM a 899 kr stk. Ialt    1800+ fragt. kr

2 stk. TDC kort a 200 kr stk. per år..    Ialt.    400 kr per år.

dvs 4000 kr, samt 400 kr hvert år.. tjaa det var jo også en smule penge..

Måske jeg venter lidt til det er blevet lidt billigere :)

EDIT: så kiggede jeg lige hvad det kostede hos http://www.dvbshop.net/

bare med 2 stk. TT budget 1500 kort istedet for twinhan, og med det samme viaccess I-II cam kort,  1840 kr

Men så skal man have det Ci access ved siden af.. hmm det er sku ikke nemt..

Redigeret af Pizzabager - 11-Februar-2007 kl. 20:09
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 22:28
Viacess koster ca. 500kr ikke 900kr...

http://eldanmark.dk/satellit_udstyr/camoduler/viaccess_modul _820_da.html