|
DVB-C MPEG4 tuner foran MPEG2 HDD-optager? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
morten-ergo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2012 kl. 19:55 |
Har denne ældre HDD-optager med DVD-brænder.
http://www.sony.dk[...] Nu har min antenneforening besluttet sig for at skifte til MPEG4 og dermed også mulighed for flere HD-kanaler :-)) Mit problem er nu bare, at jeg ikke kan optage udsendelser længere:-( Er der kloge hoveder, der har et forslag til, hvordan jeg kan få et MPEG4-signal ind (og jeg har ladet mig fortælle at SCART kun understøtter op til 576 - og derfor ikke kan bruges til HD-kanaler) MVH Morten |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du køber en PVR, det er eneste mulighed for optagelse i HD, der kan så overføres derfra til den gamle Recorder, det kan dog så kun ske Analogt, som du så rigtigt skrev.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
Rådet må være at du køber en DVB-C mpeg4 settop boks, f.eks. Blue Tinum eller Clint DC1. De koster ca. 500,-.
Herefter kan du optage på din harddsikoptager via scart. Eller vælge at tilslutte en extern USB disk til boksen, hvorpå du kan optage HD-kanaler også. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Du kan sagtens optage fra samtlige kanaler via Scart. Optagelser fra HD kanaler bliver så ganske vist kun i SD.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
De optagelser fra en USB HDD kan så også overføres til en PC, og med lidt arbejde få ud på BD/DVD. Redigeret af Radiomanden - 04-Januar-2012 kl. 20:05 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |