recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C og LG LH4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C og LG LH4000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C og LG LH4000
    Sendt: 09-Januar-2010 kl. 21:27
Hej

Jeg har prøvet idag lige at kigge på en kanalsøgning hos en veninde på et LG 37LH4000 TV.

Signalet er fra Haslev antennelaud, hvor Yousee levere signal.

Umildbart finder fjernsynet KUN analoge kanaler og ingen DTV kanaler som den skriver..

Jeg vil tro den så kun søger på DVB-t kanaler når den gennemsøger "DTV" Hun har basispakke, og finder 18analoge mener jeg.

Jeg synes jeg havde hørt noget om at indstille fjernsyn til sverige! Det prøvede jeg lige lige, og hovsa så kom der lidt flere valgmuligheder for kanalsøgning.

Mener der kom en box er spurtge om kabel eller antenne, hvor jeg valgte kabel.. Der kom der så noget netværks ID og frekvens.

Her blev der indtastet 301 netværks ID og 137Mhx mener jeg noget deromkring mener jeg.. Det var nogle oplysninge hus har fået. Ved ikke om dette passer?

Men fjernsynet fandt kun 8digitale kanaler, med nogle canal+ kanaler og en yousee "trailer" kanal eller sådan noget... Men det hakkede voldsomt!
Det analoge signal "ser" meget pænt ud, men signalet må åbenbart være for lavt for digital..  Fjernsynet er købt hos elgiganten for noget tid siden, med krav om at køre MPEG4 og DVB-C på Yousee. Er der en anden frekvens der skal tastet ind eller skal der måske mere signal for at få kanalerne ind?

Jeg havde desværre ikke lige min wavetek måler med, men der sad en 6-fordeler, så signalet er nok nede omkring minimum...
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 22:54
Produktinformation her anfører at tuneren er DVB-T og DVB-C, men kun MPEG2. For modtagelse af digitalt kabel-tv fra YouSee betyder det, at det uden digital modtagerboks kan modtage alle kanaler med undtagelse af HD-kanaler.

Når man ikke bruger modtagerboks, bruges i Haslev netværks-id 301 og frekvens 143000 KHz, så jeg tror der er søgt rigtigt nok, også fordi kanalsøgningen finder sådan noget som trailerkanalen.

Det er formentlig signalet eller antennekablet eller 6-fordeleren det er galt med.

Redigeret af Vilhelm - 09-Januar-2010 kl. 22:59
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Produktinformation her anfører at tuneren er DVB-T og DVB-C, men kun MPEG2. For modtagelse af digitalt kabel-tv fra YouSee betyder det, at det uden digital modtagerboks kan modtage alle kanaler med undtagelse af HD-kanaler.

Ja der står ret forskellige ting når man kigger rundt..
fx her:http://www.kelkoo.dk/p-lcdtv-100311823/lg-37lh4000-19601721 står der angivet mpeg4 for dvb-t, men mpeg2 for dvb-c. Andre steder står der slet ikke noget om dvb-c osv...

Det er heldigvis ikke mig der har anbefalet fjernsynet hmmm. Hun er faktisks kun interesseret i DR HD, så det er da lidt ærgerligt hvis ikke den kan tage mpeg4 på dvb-c
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Når man ikke bruger modtagerboks, bruges i Haslev netværks-id 301 og frekvens 143000 KHz, så jeg tror der er søgt rigtigt nok, også fordi kanalsøgningen finder sådan noget som trailerkanalen.

Det er formentlig signalet eller antennekablet eller 6-fordeleren det er galt med.

Det er monteret af dem der har lavet huset, men det er selvfølgelig ingen garanti.
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 11:26

Der skulle i følge Dansk IT lager være MPEG4 i TVet.

TV-Tuner
Analog & Digital DVB-C/T med MPEG2/4 dekodning
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bergholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2010
Sted: danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:16
har du ikke kanalsøgning der heder kabeltv under digital prøv at sæt det på   id og frekvens og symbolrate på auto  søg
Til top
Niller42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 08:41
Hej. Der er DVB-C MPEG4 tuner i dette tv. Jeg har selv et. Men når man laver kanalsøgning skal land stå på Sverige, så finder den også de digitale kanaler. Kør en fuld søgning, så behøver du ikke indtaste netværksid osv. Dette hvadenten det er yousee eller Stofa.
Til top
Jam Coop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af Niller42 Niller42 skrev:

Hej. Der er DVB-C MPEG4 tuner i dette tv. Jeg har selv et. Men når man laver kanalsøgning skal land stå på Sverige, så finder den også de digitale kanaler. Kør en fuld søgning, så behøver du ikke indtaste netværksid osv. Dette hvadenten det er yousee eller Stofa.

Min erfaring med LG er at "land" skal stå til finland, så sortere det også kanalerne korrekt. Af en eller anden grund mener LG ikke at man har DVB-C i Danmark, en digital søgning er kun på DVB-T nettet. Confused
Sony KDL 40W5500
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu