|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() Sendt: 09-Januar-2010 kl. 21:27 |
|
Hej
Jeg har prøvet idag lige at kigge på en kanalsøgning hos en veninde på et LG 37LH4000 TV. Signalet er fra Haslev antennelaud, hvor Yousee levere signal. Umildbart finder fjernsynet KUN analoge kanaler og ingen DTV kanaler som den skriver.. Jeg vil tro den så kun søger på DVB-t kanaler når den gennemsøger "DTV" Hun har basispakke, og finder 18analoge mener jeg. Jeg synes jeg havde hørt noget om at indstille fjernsyn til sverige! Det prøvede jeg lige lige, og hovsa så kom der lidt flere valgmuligheder for kanalsøgning. Mener der kom en box er spurtge om kabel eller antenne, hvor jeg valgte kabel.. Der kom der så noget netværks ID og frekvens. Her blev der indtastet 301 netværks ID og 137Mhx mener jeg noget deromkring mener jeg.. Det var nogle oplysninge hus har fået. Ved ikke om dette passer? Men fjernsynet fandt kun 8digitale kanaler, med nogle canal+ kanaler og en yousee "trailer" kanal eller sådan noget... Men det hakkede voldsomt! Det analoge signal "ser" meget pænt ud, men signalet må åbenbart være for lavt for digital.. Fjernsynet er købt hos elgiganten for noget tid siden, med krav om at køre MPEG4 og DVB-C på Yousee. Er der en anden frekvens der skal tastet ind eller skal der måske mere signal for at få kanalerne ind? Jeg havde desværre ikke lige min wavetek måler med, men der sad en 6-fordeler, så signalet er nok nede omkring minimum... |
||
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Produktinformation her anfører at tuneren er DVB-T og DVB-C, men kun MPEG2. For modtagelse af digitalt kabel-tv fra YouSee betyder det, at det uden digital modtagerboks kan modtage alle kanaler med undtagelse af HD-kanaler.
Når man ikke bruger modtagerboks, bruges i Haslev netværks-id 301 og frekvens 143000 KHz, så jeg tror der er søgt rigtigt nok, også fordi kanalsøgningen finder sådan noget som trailerkanalen. Det er formentlig signalet eller antennekablet eller 6-fordeleren det er galt med. Redigeret af Vilhelm - 09-Januar-2010 kl. 22:59 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
|
Ja der står ret forskellige ting når man kigger rundt.. fx her:http://www.kelkoo.dk/p-lcdtv-100311823/lg-37lh4000-19601721 står der angivet mpeg4 for dvb-t, men mpeg2 for dvb-c. Andre steder står der slet ikke noget om dvb-c osv... Det er heldigvis ikke mig der har anbefalet fjernsynet hmmm. Hun er faktisks kun interesseret i DR HD, så det er da lidt ærgerligt hvis ikke den kan tage mpeg4 på dvb-c
Det er monteret af dem der har lavet huset, men det er selvfølgelig ingen garanti. |
||
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Der skulle i følge Dansk IT lager være MPEG4 i TVet.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bergholt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
|
har du ikke kanalsøgning der heder kabeltv under digital prøv at sæt det på id og frekvens og symbolrate på auto søg
|
||
![]() |
||
Niller42 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
|
Hej. Der er DVB-C MPEG4 tuner i dette tv. Jeg har selv et. Men når man laver kanalsøgning skal land stå på Sverige, så finder den også de digitale kanaler. Kør en fuld søgning, så behøver du ikke indtaste netværksid osv. Dette hvadenten det er yousee eller Stofa.
|
||
![]() |
||
Jam Coop ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Min erfaring med LG er at "land" skal stå til finland, så sortere det også kanalerne korrekt. Af en eller anden grund mener LG ikke at man har DVB-C i Danmark, en digital søgning er kun på DVB-T nettet.
![]() |
||
Sony KDL 40W5500
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |