recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C optager -> Apple TV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-C optager -> Apple TV 4K

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 19:51
Hvis den nas kan kører plex. Ville jeg vælge plex. Plexpass koster ca 250kr. Om året. Også portforward nas så du kan tilgå den via plex app, ude for husets netværk som er gratis med når man Har plexpass.
Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af wiesel wiesel skrev:

Oprindeligt skrevet af dude dude skrev:

Bare for at komme med indskydelse... Man kan jo også benytte en Panasonic harddisk-optager som dvb-c modtager/optager i kombination med deres Diga Player app, som fungerer udemærket på IOS (har ikke erfaring med Android). De har dog vist ikke en app til apple-tv, men deres harddisk-optager fungerer som en udemærket dlna/upnp server, og jeg bruger selv at streame optagelser direkte til diverse Sony-tv og windows-pc'ere og så selvfølgelig IOS-enheder. Det er simpelt.
Måske en sådan harddisk-optager kan bruges i stedet for homerun og nas.

Er optagelserne låst til harddisk optageren, eller kan man tage dem med sig hvis man en dag udskifter den?


No idea... Men mon ikke de er låst. Men man nemt kopiere optagelserne ved hjælp af file-explorer/stifinder på en windows pc via netværk.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af wiesel wiesel skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Channels virker også ude, det er den funktionalitet du bl.a. betaler for.

Ud over at du kan se det du har optaget ude på alle dine enheder (apple tv, iPad etc.) så kan du også starte nye optagelser og du kan se live tv.

Jeg bor på hotel en gang om ugen, der har jeg altid et apple tv med, så jeg kan streame alle mine kanaler via channels, også i udlandet :)

Hvordan får du dine kanaler når du ikke er hjemme? I beskrivelsen i iOS app'en står der, at det kun virker på samme netværk som ens HDHomeRun.

Det er en af de funktioner som ChannelsDVR giver når man betaler for den.

 Watch On The Go

Watch your favorite shows or teams while you're away from home. Live or recorded. On Apple TV & iOS.


https://getchannels.com/dvr/


Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 21:11
Jeg har valgt at se bort fra Plex pga. de pt. ikke understøtter ARM v8 (de arbejder vidst på det), samt at Plex ikke har EPG. 

Clemen har du mulighed for at tage et billede af EPG i Channels, så jeg kan se hvordan det ser ud med dansk epg og logoer?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af wiesel wiesel skrev:

Jeg har valgt at se bort fra Plex pga. de pt. ikke understøtter ARM v8 (de arbejder vidst på det), samt at Plex ikke har EPG. 

Clemen har du mulighed for at tage et billede af EPG i Channels, så jeg kan se hvordan det ser ud med dansk epg og logoer?
fair nok med nas. Kan dog læse at plex har epg
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af wiesel wiesel skrev:

Jeg har valgt at se bort fra Plex pga. de pt. ikke understøtter ARM v8 (de arbejder vidst på det), samt at Plex ikke har EPG. 

Clemen har du mulighed for at tage et billede af EPG i Channels, så jeg kan se hvordan det ser ud med dansk epg og logoer?

Billeder fra Apple TV

Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 21:51
T-Duck Plex har ikke den klassiske "grid epg", som vi kender fra det almindelig TV.

Tak Clemen.. Hvorfor er der ikke logo'er på alle kanaler?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 22:56
Plex har lige fået "grid epg", savner dog nogle programmer og mangel på manuel optagelse.

Og 1 måneds free trial.


Redigeret af Steen6400 - 24-Juni-2018 kl. 22:57
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 03:55
Stakkels forældre! Hvis de skal til at forholde sig til alt muligt, NAS, Apple-TV, Plex o.s.v., o.s.v. Og hvad når skidtet ikke lige fungerer. Og månedligt abonnement. Stakkels, stakkels forældre.
Det eneste rigtige er, som en foredlåf, en Panasonic harddiskoptager. Den kan ovenikøbet optage 2 eller 3 programmer ad gangen. Og man kan streame optagelser direkte fra den, til alle nyere smart-tv, via DLNA.

Skal man skifte den ud engang, kan man gemme optagelser enten ved at brænde dem på skiver, eller ved at kopiere dem til f.eks. en PC, via netværket, hvor de så vil være ukrypteret.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 11:04
er selv i målgruppen og har haft en Panasonic harddiskoptager. Det var i mpeg2 tiden, og der blev optaget en masse film, som senere blev brændt ud på dvd. Men har ikke set en eneste siden, så rent spild af arbejde og resourser.

Så idag har jeg valgt den enkleste løsning, et TV med 2 tunere og en ext harddisk sat fast på bagsiden. På den måde erstatter det fuldtud en separat harddiskoptager, så længe behovet er at 

1: optage ét program mens man ser et andet.
2: optage 1 eller 2 programmer via EPG timer
3: timeshift
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 11:14
Det hjælper bare ikke her, da man allerede har 2 velfungerende tv.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

er selv i målgruppen og har haft en Panasonic harddiskoptager. Det var i mpeg2 tiden, og der blev optaget en masse film, som senere blev brændt ud på dvd. Men har ikke set en eneste siden, så rent spild af arbejde og resourser.

Så idag har jeg valgt den enkleste løsning, et TV med 2 tunere og en ext harddisk sat fast på bagsiden. På den måde erstatter det fuldtud en separat harddiskoptager, så længe behovet er at

1: optage ét program mens man ser et andet.
2: optage 1 eller 2 programmer via EPG timer
3: timeshift


har også haft sådan et tv som du omtaler også fra Panasonic
men da jeg opdagede jeg havde 2 år gamle optagelser som jeg endnu ikke havde set, fandt jeg noget bedre af bruge harddisken til, og har ikke savnet af kunne optage tv

Men der løser jo ikke problemer med en mor der gerne vil optage tv og se det på begge tv, har du overhoved læst første indlæg ?

har du undersøgt om Fibia har noget i stil med yousee boksen ?

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu