recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C, pvr, mpeg-4 tuner og 1080p
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C, pvr, mpeg-4 tuner og 1080p

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 13:10
Det gør jeg desværre ikke. har ikke kigget på htpc et godt stykke tid.
havde selv bygget en og det var en fin løsning. men har nu en popcorn a100 en pvr og blu-ray afspiller.
det fylder lidt mere, men det virker bare hele tiden. 

men det kan være nogen her på siden, kender til en færdiglavet mediacenter. Men det ikke sikkert alt følger med og det er heller ikke en helt billig løsning.

Redigeret af xcardman - 08-September-2009 kl. 13:12
Til top
Schumi112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 14:50
Jeg synes jeg har sat en del tråde, hvor HTPC nærmest er noget "Skræmende og farligt", som, man ikke kan rode sig ud, men hvis man læser trådene igennem her på recordere, så finder man hurtig ud, hvad setup hw mæssigt, som spiller og hvis man holder sig til Windows MCE og kan leve med det microsoft way ja så kan du rimlig hurtig få en ok HTPC sat. Indrømmet, hvis man så vil gå i  dyben med FFshow og generalt codec, så bliver det kompliceret, men hvis man kan leve med en standard FFdshow opsætning med Hali, så er man godt kørende vil jeg mene. Jeg kan ikke se forskel på en popcorn hour og min HTPC, som køre med standard FFdshow og Hali og min HTPC har der pt ikke være problemmer med.

Redigeret af Schumi112 - 08-September-2009 kl. 14:51
Til top
zeus84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-November-2006
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 15:03
Hvad med en media player, som har IC Module (så dvb-c bliver muligt).Så kan jeg i så fald få 1080p.. ?

Redigeret af zeus84 - 08-September-2009 kl. 15:04
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Schumi112 Schumi112 skrev:

Jeg synes jeg har sat en del tråde, hvor HTPC nærmest er noget "Skræmende og farligt", som, man ikke kan rode sig ud, men hvis man læser trådene igennem her på recordere, så finder man hurtig ud, hvad setup hw mæssigt, som spiller og hvis man holder sig til Windows MCE og kan leve med det microsoft way ja så kan du rimlig hurtig få en ok HTPC sat. Indrømmet, hvis man så vil gå i  dyben med FFshow og generalt codec, så bliver det kompliceret, men hvis man kan leve med en standard FFdshow opsætning med Hali, så er man godt kørende vil jeg mene. Jeg kan ikke se forskel på en popcorn hour og min HTPC, som køre med standard FFdshow og Hali og min HTPC har der pt ikke være problemmer med.

hvis det er så nemt for alle kan du jo passende lave en liste med software og hardware og en opsætning som spiller 100 procent uden hakkeri eller støj.

Har ikke kigget på det et stykke tid. Men er der fundet en god løsning til HD lyd. en grund til jeg købte en blu-ray afspiller  

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af zeus84 zeus84 skrev:

Hvad med en media player, som har IC Module (så dvb-c bliver muligt).Så kan jeg i så fald få 1080p.. ?

IC modul?

Jeg tror ikke at produktet findes, hvis jeg skal være ærlig, i hvert fald ikke hvis du kræver understøttelse DVB undertekster. Popcorn Hour kan sagtens afspille digitalt TV transport streams, men ikke underteksterne.

Tvix 6500 har en DVB-T udvidelse, men jeg er ikke sikker på at det inkluderer DVB undertekster. Jeg ved ikke så meget om Tvix, men Google eller søgning i forumet kan måske hjælpe dig.

Redigeret af JesperLund - 08-September-2009 kl. 18:26
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
krh163 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Februar-2009
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 19:46

Oprindeligt skrevet af zeus84 zeus84 skrev:

Syntes ikke jeg kan finde en officiel side fra dreambox? ville se om den kunne afspille 1080p og havde mpeg-4 tune.

En Dreambox 8000 kan afspille mpeg4 i 1080p24 (DB 800eren kan vist også gøre det, men denne kan i modsætning til DB 8000 ikke afspille divx) ved installation af et plugin.

Til top
Schumi112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Schumi112 Schumi112 skrev:

hvis det er så nemt for alle kan du jo passende lave en liste med software og hardware og en opsætning som spiller 100 procent uden hakkeri eller støj.

Har ikke kigget på det et stykke tid. Men er der fundet en god løsning til HD lyd. en grund til jeg købte en blu-ray afspiller  

Igen negativ holdning. Jeg siger ikke, at jeg har en løsning for alle, men blot siger, at man ikke skal afvist en HTPC med det samme. Hvis man har lidt forstand på pc'er eller kan få hjælp ja så behøves det ikke og være så besvæligt løsningen, at det bare skal fejes af banen., men det er bare min holdning, som jeg burde og have holdt for mig selv.

Redigeret af Schumi112 - 08-September-2009 kl. 20:59
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 21:10
Schumi112

Jeg er da ikke negativ. Men ser bare realistisk på det. Jeg skriver netop det er en fed løsning. Men kræver stadig indsigt i en pc både med hensyn til software og hardware.
Det tror jeg netop ikke trådstarter har. Men det kan også være det er mig som tager fejl.

der er jo side op og side ned om folk som bruger 6000-10000 kr på en pc løsning som stadig hakker og støjer og ingen HD lyd.
man skal virkelig sætte sig ind i det, før man begynder. Især hvis man har en ringe viden og måske ingen venner som har en masse viden omkring det.
det er alså ikke alle der har det. 
der er nok en grund til, man aldrig har set et firma som yder support på HTPC. Jeg gider ikke engang og hjælpe folk med almindlig pc mere. 

Redigeret af xcardman - 08-September-2009 kl. 21:21
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 21:33

Schumi112

Jeg er da ikke negativ. Men ser bare realistisk på det. Jeg skriver netop det er en fed løsning. Men kræver stadig indsigt i en pc både med hensyn til software og hardware.
Det tror jeg netop ikke trådstarter har. Men det kan også være det er mig som tager fejl.

der er jo side op og side ned om folk som bruger 6000-10000 kr på en pc løsning som stadig hakker og støjer og ingen HD lyd.
man skal virkelig sætte sig ind i det, før man begynder. Især hvis man har en ringe viden og måske ingen venner som har en masse viden omkring det.
der er nok en grund til, man aldrig har set et firma som yder support på HTPC. Jeg gider ikke engang og hjælpe folk med almindlig pc mere. 

Der er skam firmaer som yder support. Og man kan lave en ordentlig HTPC. Problemet er at folk bliver grådige fordi det er en HTPC....Så installerets der alt muligt lort som folk ikke har forstand på og så konkluderer de at HTPC er noget lort.

Hvor denne betragtning går i spæn med at man skal sætte sig grundigt ind i tingene, så er det egentlig ikke så svært endda. Hvis man holder sig til standarder og anerkendt og gennemprøvet hardware og software.

1080p, kan en htpc sagtens klare, det samme med DVB-C. Bluray er heller ikke det store problem, med mindre du vil have en bitstream ud. LPCM understøttes på en række platforme.

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Schumi112

Der er skam firmaer som yder support. Og man kan lave en ordentlig HTPC. Problemet er at folk bliver grådige fordi det er en HTPC....Så installerets der alt muligt lort som folk ikke har forstand på og så konkluderer de at HTPC er noget lort.

Hvor denne betragtning går i spæn med at man skal sætte sig grundigt ind i tingene, så er det egentlig ikke så svært endda. Hvis man holder sig til standarder og anerkendt og gennemprøvet hardware og software.

1080p, kan en htpc sagtens klare, det samme med DVB-C. Bluray er heller ikke det store problem, med mindre du vil have en bitstream ud. LPCM understøttes på en række platforme.

ok det var jeg ikke klar over, men godt jeg ikke arbejder i deres support afdeling.
jeg er udmærket klar over det virker. dog vil jeg fortrække bitstream ud via hdmi.
jeg synes også det er en fed løsning, men bare ikke til alle og enhver.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu