|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
panch ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() Sendt: 20-Maj-2010 kl. 13:24 |
Hej alle,
Jeg har erhvervet mig en MacMini samt en Elgato Hybrid TV Tuner som har både DVB-C og analog modtagelse.
Den er jeg overordentlig glad for, med EyeTV kan man se TV på mac'en samt streame live TV og gamle optagelser til min iPhone.
Jeg mangler efterhånden kun en feature: Live streaming over internettet til en PC i en god kvalitet.
Derfor leder jeg efter et Mac program som kan streame dvb-c signaler over nettet. Findes det?
Et alternativ er et program til Windows7, da jeg har bootcampet mac'en så jeg også kan starte op i windows miljø. Så kunne man bruge analog modtagelse med Windows7 MCE og programmet WebGuide4, men vil jo allerhelst udnytte mine DVB-C signaler.
Nogen forslag?
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
jeg mener elgato har sådan noget software.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er jo en USB ting, og kan ikke sende et signal ud andet en på USB til PCen, så det er den som skal sende signalet videre via sin forbindelse.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Prøv evt med VLC, kan se den kan streame med DVB-C som device. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Hvis du har slået delingen til over internettet og denne ellers kører (under settings i eyetv3 softwaren) så kan du gå ind på dette link https://live3g.eyetv.com/ og indtaste dine brugeroplysninger.. derfra kan du i princippet se det samme som du kan fra iphone appsen.
dog mener jeg sidst jeg prøvede at det kun kørte med safari browseren.. men du kan selv teste og safari fåes jo både på mac og pc (er muligt der skal installeres mere på pcen ala quicktime) men på maccen virker det.. er testet.
er du ikke tilfreds med opløsningen kan man vælge en højere opløsning.. ellers finder den selv en passende oplsøning som passer til båndbredden... og iøvrigt ganske udmærket.. og ikke den store bredbåndssluger
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
panch ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() |
Jeg kan ikke lige se hvordan VLC skal kunne streame kanalerne, når de skal sættes op osv. Kender du nogen der gør det?
@rhsin
Godt foreslag, og jeg har lige testet det. Der virker kun med safari som browser OG på en mac. Derfor er det heller ikke en mulighed, da jeg arbejder ved en PC til hverdag, og gerne vil kunne se streamingen via MediaPlayer.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej kender ikke nogle der gør det, men kunne bare se at man kunne vælge DVB-C i VLC
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
har du testet det på en PC med safari installeret? jeg nåede nemlig sidst at installere safari på min pc og testede men så bad den mig om at installere nogle plugins også kom jeg fra det.. og glemte at prøve det færdig.. men det kan jo være med den rigtige browser og de rigtige plugins at så kører den... (det var en pc med win7 jeg startede min test med)
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
@rhsin
Jeg prøvede det først på min Win7 maskine med Safari installeret. Der kom den med beskeden om at den den skulle køre på iPhone elle MacOsx 10.6. Derfor var det et no go
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu er vi ude i en løsning jeg er lidt usikker i, men måske alligevel..
hvis du installerer dette software http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/software/EyeConnect.en.html så deler dit eyetv alt indhold lokalt på netværket via dnla (har afprøvet det på lokalnetværk med feks ps3 og det kører fint)... så kunsten er så at få fat i et pcprogram som udefra internettet kan tilgå dit netværk og se det broadcast som eyeconnect udsender... dog vil livestream kun virke hvis den står at laver en konstant optagelse.... selve livebufferen bliver bidt over i små bidder hvorfor den nok ikke egner sig til det.. med mindre man altså har et program der kan finde ud af at skifte fil midt i afspilningen.
ellers er både www.logmein.com og www.teamviewer.com ganske udmærkede remote access programmer som virker fint på krydsplatform og kan håndtere både billede og lyd
![]() edit alternativt er vi ude i noget fildeling og portforward af lageret sådan dette kan tilgåes fra internettet..
I mit setup kører eyetv direkte over på min NAS arkiv, og feks herfra arbejde kan jeg tilgå min NAS via afp så den popper op som harddisk (på mac) og derved kan jeg faktisk afspille de tvfiler som ligger på NAS godtnok på mac via afp (men om det er via en NAS eller direkte fra maccen burde ikke give den store forskel)... men monikke det vil være muligt at gøre noget lignene med en pc via smb.. også bare afspille selve mpegfilen som ligger inde i eyetv folderen.. det er ihvertfald også noget jeg gør via lokalnetværket derhjemme med mine popcornhour som afspillere.. de er ikke engang computere og det kører fint, men så er vi ude i noget som kræve båndbredde hvor den anden via eye linket reencoder og kræver mindre
jeg søger lidt grænser af.. men håber det giver dig inspiration ![]() Redigeret af rhsin - 20-Maj-2010 kl. 15:06 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for alle de gode forslag, men lahan's forslag om brug af VLC player i Mac til at streame DVB-C signalet med virker for mig. Og det virker rigtig godt:
- Kør VLC, og vælg Åbn Optageenhed 'filer' menuen - Vælg EyeTV, installér plugin hvis ikke allerede installeret - Afkryds ved streamer/Gemmer og vælg indstillinger - Vælg Stream , type HTTP, efterlad adressefeltet tomt - og vælg din Port - jeg har valgt 42000 - Sørg for at porten er åben og NAT'et ind til din Mac via din Router - leg lidt med video transkodning for at finde de optimale indstillinger for din båndbredde. På klienten åbnes VLC (media player får server-VLC til at crashe) - Vælg åbn netværksstream... - Vælg HTTP protokol og indtast lokal eller ekstern IP adresse og port nummer, afhængigt af om du er ude eller hjemme. Eks: 192.168.1.12:42000 - Og så skulle det bare være at afspille :) Ved mig lukker server-VLC når jeg lukker klient-VLC. Så det skal man lige være opmærksom på. Tak til alle for de gode input, håber disse guidelines kan hjælpe andre i samme situation.
|
|
![]() |
|
![]() |
Perfekt, men kan du skifte kanal fra klienten.
Fik testet rhsin løsning i går, kører ret godt i safari. Firefox virkede ikke, men det havde jeg heller ikke forventet. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |