recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C til MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C til MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
narkona Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C til MCE
    Sendt: 04-Marts-2009 kl. 10:58
Har vista ultimate.
køber snart kdl-46w4000 som har dvb-c og ønsker at MCE kan modtage samme signal (kvalitet). skal derfor have nyt tvkort.

hvilket tvkort med dvb-c er bedst? vil mene at det skal understøtte mpeg4
Til top
jonaspoulsen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 00:14

Jeg vil klart anbefale dig FireDTV eller FloppyDTV.

http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=119 0124374

Det er helt det samme produkt rent teknisk forskellen er bare at FloppyDTV er til indbygning i kabinet mens FireDTV er en selvstændig boks. Valget skal træffes med baggrund i hvor meget plads man har i sit kabinet. Systemet understøtter MPEG4. Endvidere skal der være firewire stik i din computer.

Herefter skal du have en CA-modul (digital kortlæser ligesom til fjernsynet). Nu skriver du ikke hvilken udbyder du har. Det bedste er at købe et der er tester med din udbyder. F.eks. denne som er testet med TDC.

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=mediacenter&varenr=61794  

Med programkort fra din udbyder har du hardwaren på plads. Så er der en del software der skal klares.  

For understøttelses af H.264 og diverse opdateringer blandt andet undertekster skal du installerer TV pack 2008 til MCE. Nogle anbefaler at installerer det på en ren vista installation, men har selv installeret det på et system der var analogt førhen. Brug google til at finde det.

Herefter for at se HD-kanaler som f.eks. Kanal5 HD skal du lave lidt om i en dll-fil. Se guide her. 

http://thegreenbutton.com/forums/1/296339/ShowThread.aspx

Med det skulle du være klar til at se DVB-C signaler i MCE. Men google FireDTV og du vil finde millioner tråde omkring emnet og meget bedre guides end denne.

God fornøjelse.   

Til top
narkona Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juli-2006
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 13:52
Det var AL information jeg kunne drømme om.
Aldrig i et forum har jeg fået et så perfekt og uddybende/omfangsrigt svar.
Links, forklaringer osv..
SUPER MANGE TAK. Nu ved jeg præcis hvad jeg skal købe og til at lege med :)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af jonaspoulsen1 jonaspoulsen1 skrev:

Jeg vil klart anbefale dig FireDTV eller FloppyDTV.

http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=119 0124374

Det er helt det samme produkt rent teknisk forskellen er bare at FloppyDTV er til indbygning i kabinet mens FireDTV er en selvstændig boks. Valget skal træffes med baggrund i hvor meget plads man har i sit kabinet. Systemet understøtter MPEG4. Endvidere skal der være firewire stik i din computer.

Herefter skal du have en CA-modul (digital kortlæser ligesom til fjernsynet). Nu skriver du ikke hvilken udbyder du har. Det bedste er at købe et der er tester med din udbyder. F.eks. denne som er testet med TDC.

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ; ;menu=mediacenter&varenr=61794  

Med programkort fra din udbyder har du hardwaren på plads. Så er der en del software der skal klares.  

For understøttelses af H.264 og diverse opdateringer blandt andet undertekster skal du installerer TV pack 2008 til MCE. Nogle anbefaler at installerer det på en ren vista installation, men har selv installeret det på et system der var analogt førhen. Brug google til at finde det.

Herefter for at se HD-kanaler som f.eks. Kanal5 HD skal du lave lidt om i en dll-fil. Se guide her. 

http://thegreenbutton.com/forums/1/296339/ShowThread.aspx

Med det skulle du være klar til at se DVB-C signaler i MCE. Men google FireDTV og du vil finde millioner tråde omkring emnet og meget bedre guides end denne.

God fornøjelse.   

Jep rigtigt godt svar....Men hvis jeg lige må supplere:MM-Visions CAMS skal du holde dig fra....De er dyre og af tvivlsom kvalitet....Du skal købe SMIT Viaccess CAM...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 15:05
Jeg har købt et Terratec Cinergy C PCI HD CI, som kræver en PCI kort plads.
Det er blevet testet sammen med et FloppyDTV kort med samme CAM kort og jeg har ikke oplevet nogen forskel imellem de to kort. De var lige stabile og lige hurtige til at skifte kanal. Terratec kortet er dog halv pris af FloppyDTV.

Det kræver som sagt et PCI slot, så hvis man ikke har sådan et i fremtiden, så kan kortet pludselig blive ubrugeligt. FloppyDTV kræver Firewire, men måske har man ikke sådan en port, eller bruger dem allerede til noget andet.

Terratec Cinergy

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har købt et Terratec Cinergy C PCI HD CI, som kræver en PCI kort plads.
Det er blevet testet sammen med et FloppyDTV kort med samme CAM kort og jeg har ikke oplevet nogen forskel imellem de to kort. De var lige stabile og lige hurtige til at skifte kanal. Terratec kortet er dog halv pris af FloppyDTV.

Det kræver som sagt et PCI slot, så hvis man ikke har sådan et i fremtiden, så kan kortet pludselig blive ubrugeligt. FloppyDTV kræver Firewire, men måske har man ikke sådan en port, eller bruger dem allerede til noget andet.

Terratec Cinergy

Terratec dur ikke til MCE/VistaMCE. Hardwarens kvalitet og driverunderstøttelsen er desuden tvivlsom efter min mening. Specielt på Qam 256 og høje symbolrates som fx 6900 som stofa bruger...

Nobrainer er og bliver Floppy/FireDTV + SMIT CAMS....Virker til alt undtaget PAYTV på linux....

Prisen? Ja høj...Men det virker, og det er kvalivare hele vejen igennem. Det er fanme dumt at spare en 500kr seddel her hvis udgangspunktet er at man vil have stabilitet og WAF.....Og du skal ikke til at køre med singletuner og DVBlogic i gud ved hvad version.....

Jeg kan da da også selv lave en masse fiksfaks med disse nova-C'ci baserede tunere....Men det er ikke noget jeg vil ligge i hånden på familie eller venner...

Redigeret af Patriarken - 05-Marts-2009 kl. 15:21
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 12:13
Jeg har så også kun prøvet YouSee og kan sige der ikke er nogen problemer på hverken MediaPortal eller DVBViewer, med Terratec. Det kan jo også være at hardwaren og driverunderstøttelsen er blevet bedre efterhånden.

Jeg har ikke testet med crappy Windows MedieCenter og havde overset at han skrev MCE.
Til top
jonaspoulsen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 13:21

Oprindeligt skrevet af narkona narkona skrev:

Det var AL information jeg kunne drømme om.
Aldrig i et forum har jeg fået et så perfekt og uddybende/omfangsrigt svar.
Links, forklaringer osv..
SUPER MANGE TAK. Nu ved jeg præcis hvad jeg skal købe og til at lege med :)

Jeg er glad for du finder det nyttigt. Som sagt bruger jeg selv Viaccess Cam, og det virker. Men det mest optimale ville være at vælge et SMIT som Patriarken påpeger. Han har vist lavet en del test med det.

Mht. til Terratec Cinergy C PCI HD CI må det være en afvejning omkring hvilken løsning der tiltaler dig mest. Jeg ved bare, at der er rigtig mange herinde der er glade for deres FireDTV /FloppeDTV. Inklusive mig selv.

Fordelene ved den er at det spiller i MCE, samt at der findes rigtig mange informationer omkring de tunere rundt omkring på nettet.  

Men jeg vil absolut ikke fraråde dig brug af Terratec Cinergy C PCI HD CI, da jeg ingen erfaring har med dette.

Til top
sneppevej Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 14:43

Jeg bruger 2 x FloppyDTV - 1 med VIACCESS CAM + 1 med SMIT CAM uden problemer. Jeg oplever ingen som helst forskel med stabilitet på de 2 kort, hverken sammen eller hver for sig. Det kører super stabilt. Skal jeg endelig nævne noget så er kanalskift LANGSOMMERE med SMIT CAM .

Redigeret af sneppevej - 07-Marts-2009 kl. 16:21
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 17:22
Jeg havde nogle problemer med både FloppyDTV og Terratec, men det har senere vist sig at det var et  Viaccess CAMjeg havde lånt som sikkert var skyld i fejlen.

Nu eksperimenterer jeg lidt med softcam og en phoenix kortlæser, for at slippe for 2x cam og 2x yousee kanal kort. Det har vist sig at jeg skifter kanal hurtigere nu og ikke har nogle problemer.
Til top
Vanda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2006
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 17:45

[/QUOTE]

Jep rigtigt godt svar....Men hvis jeg lige må supplere:MM-Visions CAMS skal du holde dig fra....De er dyre og af tvivlsom kvalitet....Du skal købe SMIT Viaccess CAM...
[/QUOTE]

Jeg kan kun bekræfte ovenståeende. Jeg købte Firedtv C/CI + cam fra mm og det virkede egentlig også ok.
Jeg havde kun et problem og det var at jeg ikke kunne se nogen af mine 7 HD kanaler.
Jeg prøvede mange ting - codec og drivere men intet hjalp.
Jeg læste så herinde at nogen anbefalede ovenstående cam og jeg bestilte så et.
Vupti - alle mine ærgelser var væk, alt virkede og virkede meget hurtigere end med det dobbelt så dyre cam fra mm.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51775& KW=Vanda

Redigeret af Vanda - 07-Marts-2009 kl. 17:51
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu