recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvb-c til media center?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdvb-c til media center?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
SirAGN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juli-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Derefter parrer du nogle SmartWi kort med læseren , og så putter du dem i reciveren, så kører det!

Så de kort er på størrelse med et CAM-modul?
Jeg har nemlig i øjeblikket ikke nogen receiver på min computer, og jeg synes ikke helt jeg kunne læse mig til hvordan kortene skulle tilsluttes computeren.
Men ved tv'et er det så bare at sætte kortet i der hvor mit nuværende kort sidder? (har digitalspejlning).

Jeg tror man skal bruge 2 kort for at kunne optage 2 ting på en gang. Hvilket passer fint med mig eftersom der følger 3 kort med, 1 til tv 2 til pc

Edit: nu har jeg læst og søgt lidt hist og her..
Men hvor kan jeg så få fat i nogle gode ikke for dyre receivere til min computer? og hvis det overhovedet har betydning, skal de kunne modtage mpeg-4, h-264 (hvilket jeg går ud fra alle kan?)

Redigeret af SirAGN - 07-Juli-2008 kl. 23:35
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 10:32

Kortene går faktisk ind i et CAM modul, så du skal, som du selv skriver, have flere tunere og CAM moduler. Jeg personligt er kommet frem til TT S2 3200. Du skal dog være opmærksom på at med TT skal du bruge to kortpladser pr. kort, idet der følger et "fake" PCI kort med der skal indeholde CAM modulet. I noge computerere er det dog muligt at lægge "fake" PCI kortet løst inde i computeren. Nogen har også skiftet fladkablet ud med et der er længere, og dermed ført "fake" kortet uden for computeren. En anden tuner som mange sværger til er FloppyDTV/FireDTV. FireDTV er en ekstern boks der kobles til en FireWire port, FloppyDTV er en FireWire boks der sættes i PCens Floppy bay. Jeg har selv problemer med at få det til at virke, men der er mange der siger det er helt problemfrit

Du skal også huske at du skal købe CAM moduler til hver tuner.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 10:37

Glemte lige det var DVB-C, så det er nok andre Tunere du skal bruge, men prøv at kikke på http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?start

og

http://www.technotrend.com/

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 12:16
Har skrevet en længere svala her om smartwi her

Illustrerer desuden hvordan Smartwi ser ud fysisk i  et CAM.

Skrev desuden en anmeldelse af Smartwi for et godt stykke tid siden her

Redigeret af Patriarken - 08-Juli-2008 kl. 12:23
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af SirAGN SirAGN skrev:

Jeg tror man skal bruge 2 kort for at kunne optage 2 ting på en gang. Hvilket passer fint med mig eftersom der følger 3 kort med, 1 til tv 2 til pc

Jeg kan se, at du bruger Stofa. Er du klar over, at Stofas kortgebyr på ekstra kort kun er en brøkdel af gebyret på det første kort? Jeg kan ikke huske den nøjagtige pris, men det er under 100,-/år. Så er der grænser for, hvor meget ekstra hardware man må rode sig ud i for at spare på Stofa-kortene.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg kan se, at du bruger Stofa. Er du klar over, at Stofas kortgebyr på ekstra kort kun er en brøkdel af gebyret på det første kort? Jeg kan ikke huske den nøjagtige pris, men det er under 100,-/år. Så er der grænser for, hvor meget ekstra hardware man må rode sig ud i for at spare på Stofa-kortene.

Ekstrakort koster 375kr årligt plus de pakker man vil have....Med mindre der er tale om slavekort til Zaptor, som IKKE virker på HTPC....
Mit Setup
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Ekstrakort koster 375kr årligt plus de pakker man vil have....Med mindre der er tale om slavekort til Zaptor, som IKKE virker på HTPC....

Vil det sige, at det ekstra kort, der er nævnt på nedenstående side, er forskelligt fra det normale kort?

http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=44

Bruges der et andet kort til Zaptor end til det Irdeto CA-modul, jeg har siddende i mit TV (og som jeg går ud fra også sidder i en HTPC med DVB-C)?

Redigeret af Allan Olesen - 10-Juli-2008 kl. 21:18
Til top
kolmorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Sydney
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 23:24

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Mit hovedkort og ekstra zaptor kort virker fint til HTPC...

Jeg kan forstå at der er forskel på de kort man kan få hos Stofa, men jeg har kun erfaret at alle er ens - eller rettere at Zaptor kort (samt ekstra) virker både i den gamle Samsung boks, Zaptor og på min HTPC (TT1501C+Irdeto).

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 14:07
Hejsa

Du har helt ret....I stand corrected....Jeg er dog sikker på at de har ændret på noget.....Jeg kunne ikke lave nummeret da zaptoren først kom ud.....Men fedt at det virker....TAK!
Mit Setup
Til top
amoll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2005
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 12:49

Interessant. Jeg har lige kommunikeret lidt med Stofa og ifølge dem vil "ekstrapakker" udover temapakkerne (f.ex. Family og Canal Digital) ikke virke på ekstrakortet?

Jeg skal lige tilføje at jeg ikke har Zaptor, men Samsungs boks + digitale spejl + Canal+Total, og ville dertil gerne abonnere på Premium pakken Family, men fik at vide at det ikke kan lade sig gøre, hvis man ikke har Zaptor. Og selv om jeg havde en Zaptor ville de ekstra pakker ikke virke på de ekstra kort (á 99 kr/år).

Af denne grund overvejer jeg seriøst  SmartWi, men spørgsmålet er om svaret fra Stofa nu også er korrekt? Er der nogle med erfaringer på dette område?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 13:36
Jeg har en Family pakke tror jeg den hedder, og det virker med alle kort som beskrevet af kolmorgen.(Den med NASN, KANAL 4, 5 osv) Jeg har 4 tunere med smit irdeto cam i min maskinpark, og kører pt med DVBviewer / SageTV.

Det de siger med ekstra services, det er de interaktive tjenester. Såvidt jeg kan konstatere tilbyder zaptoren absolut intet andet end muligheden for at leje film og bestille tvpakker( Muligheden for at pause livetv eksisterer men kun på DR1/DR2.)

Og som Kolmorgen siger så koster ekstra kortet 100kr om året og synes at være identisk med hovedkortet. Mine tunere kan sagtens køre uden modem, uden switch, uden zaptor...

Redigeret af Patriarken - 17-Juli-2008 kl. 13:37
Mit Setup
Til top
amoll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2005
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 14:18

Patriark: Jeg tror din tv-pakke er en "Temapakke".

Så vidt jeg forstod Stofa fungerer Temapakker også på ekstrakort, men ekstra "Premiumpakker" som f.eks. Canal+ Total og Family (med Toon Disney, Discovery Travel & Living m.m.) fungerer kun på hovedkortet.

Det jeg ønsker er samtlige tv-kanaler/-pakker på 3 forskellige kort til 3 forskellige tv-apparater (og måske senere et par kort mere, når Vista MC kommer til at understøtte DVB-C).

Zaptor som sådan er uinteressant, synes jeg, når der ikke er harddiskoptager indbygget, men man skal åbenbart have en sådan for at kunne få diverse tv-pakker, dvs. på kortet. Man kan jo så stille Zaptorboksen i kælderen og blot benytte kortet i f.ex. et Sony tv. Men der opstår tilsyneladende problemer med at kunne se alle tv-kanaler/-pakker, når man skal have ekstra kort til flere Sony tv'er?

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu