recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C til PC, frekvens, unmapped
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C til PC, frekvens, unmapped

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Thomas.Pedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2006 kl. 11:38

Hej Boogie, fik du det til at virke ?

Hvad gav du forøvrigt for alle hw 'stumperne' - og hvor købte du det ? (leveringstid ?)

Til top
sneppevej Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 10:22
Er der ikke noget nyt i denne sag ?
Til top
KasperM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2004
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 22:59

Jeg står nu i samme situation. TT Budget 1500, CI og Viaccess Cam. Købt hos http://www.dvbshop.net/

Udover MCE har jeg prøvet flere programmer for at teste om det hele spillede, men det gør det bare ikke. DR1, TV2, DR2 og en masse radiokanaler virker, men det gør de vist også uden smartcard. Jeg er 100% sikker på, at kortet sidder rigtigt i, da man kan gå ind og læse på det via TT's software. Jeg får i de fleste programmer også tunet alle programmer ind, men den kan ikke afkode dem.

Jeg bestilte godt nok mit smartcard over nettet, men jeg har været nede i TDC butikken tidligere, hvor ekspedienten sagde, at der ville gå et par dage før jeg kunne bruge kortet, hvis jeg købte det der.

Mit kort kom med posten i går, så jeg må vel hellere lige vente lidt og og se om lidt tweaken hist og her ikke kan løse problemet. Det er bare irriterende, at det ikke virker med det samme, men sådan er det jo med alt hvad der er computer relateret - virker aldrig første gang

Til top
KasperM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 09:43

Nå, efter at have nærlæst Perchs hjemmeside fandt jeg ud af, at det er en god ide at have en kanal kørende et døgn eller to, hvilket skulle resultere i, at smartcardet downloader nogle koder via antennekablet.

Jeg fandt rigtig nok mit TT kort kørende som et netværkskort og slog firewallen fra på dette. Her til morgen kan jeg så se, at der ganske rigtigt ligger nogle koder på kortet. Indtil videre er det dog kun TCM den kan afkode, så jeg venter spændt (har trods alt fuldpakken, så der er lidt vej endnu).

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 11:02

Alt efter HTPC-program der anvendes, kan man gå ind i CAM-menu og checke, dels at det kører og at oplysningerne og abonnement og tidsrum  er i orden.  Altså er  kortet rent faktisk opdateret.

#KasperM hvis du kan afkode TCM må de andre også kunne vises. Så er smart-card sandsynligvis ok..

Har i  øvrigt for nyligt afprøvet en konfiguration med det omtalte technotrend C1500/ci-interface og CAM og mod TDC.

Det virkede nu meget bedre med DVBViewer, end den orginale TT software, som havde nogle problemer med kanalskift..

Til top
KasperM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 15:03

Jeg har ikke kunnet få den til at vise kodet kanaler i MCE.

I Showshifter kunne jeg godt få den til at vise TCM, men ikke andre.

Der følger et autodecoder program med til MCE, hvor der står Decryption Succesfull! når jeg skifter over til en kodet kanal, men i selve MCE skriver den No TV Signal

Jeg kunne godt tænke mig at prøve DVBViewer, men på www.dvbviewer.com kan man kun downloade en version til et DVB-S kort. Synes ellers at have læst et eller andet sted herinde, at der skulle findes en gratis/demo version?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 16:50

Når du bruger showshifter, var kanalerne så korrekt markeret som kodet og ukodet?

Prøv evt. med showshifter først at skifte til en anden kodet kanal og derefter genstarte PC-en...

Der findes kun en demoversion til Technisat-kort for DVBwiever.

DVB-viewer kan bruges til alle platforme, DVB-S, DVB-C og DVB-T. Der skal bruges de samme BDA-drivers, som anvendes af til MCE.

En  version koster € 15,-.

Til top
KasperM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 19:54

Jeg tror det har været et driver problem, som dog stadig ikke er løst.

Jeg kan enten installere en driver, hvor kortet kommer til at fremstå som et netværkskort. Her virker TT eget data program tilsyneladende perfekt og kører en fejlfri self-test. Der kommer desuden også et netværksicon nede ved windows uret og der er aktivitet i pakke modtagelse, når man scanner kanaler ind i TT egen software. Jeg kan dog ikke få noget billede eller lyd frem, hvilket jeg regner med er et decoder problem.

Problemet er så bare, at kortet ikke længere kan bruges i MCE, da TT DVB-T emulatoren ikke længere kan finde kortet. I MCE virker det kun med BDA-driver, som det jo også står i installationsvejledningen. Her virker billed og lyd også. Nu fremstår kortet jo bare ikke som netværkskort længere og jeg har lidt på fornemmelsen af, at det ikke "downloader" rigtigt.

AVH: Har du også TT kort? Hvis ja, er det så både installeret som Netværks- og multimediekort?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 21:57

Har TT-kort. 

Anvender BDA-drivers,  men der er en XP-maskine.

Bruger som sagt, DVBviewer som kan anvende BDA-drivers, derfor optræder tv-kortet ikke som et netværkskort  ved denne installation. Det er enten de ene eller andet..

Det smarte er at DVBviewer er i stand til at vise de kodet kanaler, selv om man bruger BDA-drivers.  Har dog haft noget knas med den seneste version, bruger vers. 4.4.10.2.

Hvis man forsøgte det samme med f.eks. Showshifter, ville den nok finde kortet, men ikke vise kodet kanaler.

Med hensyn til dekoder check om der displayes med overlay eller VMR9, det kan have afgørende betydning for om der vises noget.

Til top
KasperM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 22:18

Jeg har prøvet både med overlay og VMR9 uden det gjorde nogen forskel.

Tror efterhånden bare, at jeg vil investere i DVBViewer og bruge den indtil der kommer en software opdatering, eller hvad der nu skal til for at få det til at funke bedre...

Til top
t0PPy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2006
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 22:49

Hey

Jeg har lige installeret det samme hardware som du nævner. Du kan læse om hvor langt jeg er nået ved at klikke på linket i min signatur. Men her får du lige en lille instruktion:

Start med at teste med de "originale" drivere og den software som følger med til dem. Så kan du lige checke at der er hul igennem. Umidelbart skulle det virke hvis du bare installerer driverne manuelt og så softwaren. Når du har fundet alle kanalerne og sikret dig at du kan se dem, skal du notere frekvenserne på dem du vil se i MCE.

Der efter skal du installere BDA driverne. Når det er gjord skal du konfigurere DVB-S mapper værktøjet:

Først skal du vælge dit dvb-c kort i toppen og hakke af i "Activate" (eller hvad den nu heder) lige neden under. Der efter skal du reboote så dvb-s mapperen kan installere sit fake dvb-s kort.

Der efter skal du indtaste dine frekvenser. Du markere en dvb-s frekvens til venster (start med den første) og så taster du en af dine noterede dvb-c frekvenser ind til højre (med QAM64 og symbolrate på 6875).

Når du har tastet en frekvens skal du huske at klikke på den store knap neden under input felterne. Derved mapper du den indtastede dvb-c frekvens i den markerede dvb-s frekvens.

Nu skulle du være klar til at søge efter kanaler i MCE. Start evt. med "Set up tv signal". Du kan også prøve med "Scan for more services".

Som du kan læse dig til i min blog har jeg selv lidt problemer med det. Jeg kan fint se live tv, optage og time shifte og jeg har også fået EPG'en til at virke. Men pga. min gamle hardware oplever jeg bluescreen af og til.

Jeg skal forresten lige nævne her til sidst at jeg man med et DVB-C kort kan se high definition trailere for forskellige film på C MORE HD (kanalen heder HD 2) - fantastisk kvalitet!

Håber det kan bruges

Olav

Til top
t0PPy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2006
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 22:54

Ps. Det er korrekt at kortet både blive genkendt som et netværkskort og en tv kort, men du kan bare fjerne "DVB Data" eller hvad den nu hedder fra startup.

Jeg mener også at det bliver slået fra automatisk når først man har aktiveret kortet i dvb-s mapperen - er dog ikke helt sikker. Den medfølgende applikation til "ikke BDA" driverne sørger selv for at deaktivere kortet som netværkskort når den startes.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu