Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
|
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 00:12 |
#tOppy
Jeg forstår du oplever noget ustabilitet...
Har du prøvet at anvende den tidligere vers. om BDA-drivers 4.4.10.2. til TT-kortet?
Med den nyeste har jeg oplevet direkte crash med DVBviewer, som udeblev ved 4.4.10.2....
|
 |
KasperM
Bruger
Oprettet: 09-Oktober-2004
Point: 99
|
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 12:04 |
Vræææl, hvor er det frustrerende.
Toppy's vejledning er fulgt til punkt og prikke, men det funker bare ikke. Hvis jeg først installerer det som netværkskort og bruger TT's tunerprogram, så finder den det hele. Når jeg vælger en kanal er der masser af aktivitet på "netkortet" dog ingen billed og lyd, hvilket jeg vil skyde på er noget overlay/decoder problem. Der er dog ikke noget problem i MCE med at vise f.eks. TV2 og DR, når bda-driverne og dvb-t emulatoren er installeret.
Hvis jeg går ind under channel list i MCE, så står alle kanaler der, men de fleste er markeret som "blocked". Dette er på trods af, at autodecoderen melder "Service decryption succesfull".
Når jeg går ind i cam-interface, står der følgende
Subscription TDC_1
Supscription per class: 9,8,7,6,5,4 3,2,1,0
Er der nogen som kan se hvorvidt det ser rigtigt ud?
Indtil videre kan jeg kun se DR1, DR2, TV2 (alle tre 4:3) kiosk-kanaler og TV6 af en eller anden grund. Det er som om, at cam-dekoderen ikke "tager fat". På de krypteret kanaler skriver den bare "No TV Signal" på trods af, at autodecoderen som sagt melder, at de er blevet afkodet.
Nogen der ved hvor man købe et htpc kabinet, der kan tåle at få tæsk med et baseball bat uden det går i stykker? Det kunne sgu være meget nyttigt nu og da...
Redigeret af KasperM - 05-Juni-2006 kl. 12:04
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 12:26 |
Prøv at gå meget systematisk til værks...
En anden mulighed for test.
Prøv myTheater, den kan downloades i prøveversion.
Dette program kan køre med begge type drivers. Det kan bruges til at checke korrekt installation. Dert fremgår ved opstarten, hvilken type den starter med...
Mener, at man kun skal have den ene type drivers installeret, nemlig BDA-drivers. Når jeg har skiftet rundt, har jeg rydet op, så kun den ene type er installeret.
Når man kører med BDA-drivers, skal TT's orginale program ikke kunne køre...
Redigeret af avh - 05-Juni-2006 kl. 12:50
|
 |
KasperM
Bruger
|
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 22:02 |
Toppy: Når du kører scanningen i MCE, får du så listet de krypterede kanaler som TV3, 3+ osv?
Hos mig finder den de gratis 4:3 kanaler, TV6 og et hav af radiokanaler.
Jeg fandt frem til de samme frekvenser, som perch har på sin hjemmeside. Sætter dem ind i dvb-t mapperen med symbolrate 6875 og QAM64. Jeg har afinstalleret alle drivere og bruger nu kun de nyeste bda fra TT's hjemmeside samt MCE tools. Jeg fatter simpelthen ikke hvad der går galt. Havde det bare været smartcardet den var gal med. Her kan jeg dog via MCE gå ind i cam-control og slå TDC subscription status up, som jeg nævnte tidligere, så det burde virke.
Der er ikke andet for at spilde nogle flere nætter på at rode med det. Nu fik jeg da i det mindste grønne lamper i TT's egen software ved brug af den "normale" driver, så det burde jo kunne lade sig gøre på en eller anden måde...
Redigeret af KasperM - 05-Juni-2006 kl. 22:09
|
 |
KasperM
Bruger
|
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 22:08 |
avh skrev:
Prøv at gå meget systematisk til værks...
En anden mulighed for test.
Prøv myTheater, den kan downloades i prøveversion.
Dette program kan køre med begge type drivers. Det kan bruges til at checke korrekt installation. Dert fremgår ved opstarten, hvilken type den starter med...
|
Det program har jeg også prøvet. Når tuneren var installeret som netværkskort genkendt myTheatre det som et Hauppauge Nova kort og fandt også CI-modul med Viaccess Cam. Fik dog hverken lyd eller billede på nogle kanaler efter auto tuning. Den læser dog fint program teksten ind i bunden af billedet. Altså f.eks. DR1 14:30 Baronessen på...
Med BDA skete der det samme bortset fra, at kortet blev genkendt som TT DVB-T tuner.
|
 |
cloudy
Super bruger
Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
|
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 23:22 |
Lyder som om der er CAM problemer, hvis billede og lyd der mangler, men EPG (program info'en) virker.
|
 |
Delphi
Super bruger
Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
|
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 23:25 |
Prøv med QAM256 i stedet for QAM64.
Har ikke selv TDC men StofaXtra. I forbindelse med HDTV er StofaXtra gået over til QAM256. Det samme kunne jo være tilfældet med TDC.
EDIT: DR1, DR2 og TV2 er stadig QAM64, mens Canal+ og HDTV kanalerne er QAM256.
Redigeret af Delphi - 05-Juni-2006 kl. 23:37
|
DVBViewer og DVBViewer Media Server. Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 05-Juni-2006 kl. 23:28 |
Det ser ud til, at der er ved at være resultater, det går fremad...
Var også kørt fast på et tidspunkt med en installation med TT eget software og det nævnte DVB-c TV-kort, kanalskift virkede ikke ordentlig mellem kodet kanaler...
Den "løsning" der blev fundet, var slet og ret at skifte til DVBviewer og så virkede det bare, også med kodet kanaler....
Hvis du ikke får billede og lyd med myTheater efter at scanning er udført korrekt og kanaler er fundet, skønner jeg der er problemer med de codecs og/eller videorendering overlay/wmr9, der anvendes.
Er der tilsluttet både TV og skærm? Der findes kun et overlay pr. system, kun den ene skærm vil ikke kunne vise video..
Tingene ser ud til at virke, når du får EPG-informationer frem, de skal også lige vises/høres... Prøv evt. at optage og afspille med en eller anden player....
Disse ting skal opsættes i myTheatrer. Hvis du kører med normale drivers burde myTheater kunne køre uden videre...
Samme problemer kan opstå i DVBviewer, her skal de også opsættes korrekt...
|
 |
KasperM
Bruger
|
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 06:51 |
Jeg fandt sgu frem til problemet i går aftes lige inden jeg gik (glad) i seng.
Det viste sig, at jeg i TT's Autodecoder skal slå mapping with MCE til (mener det hedder sådan) og når kanaler så er scannet ind i MCE, så taster man et SID nummer ind for hver kanal i decoderen. Hokus pokus sagde det så.
Næste projekt er så at finde frem til alle SID tallene (Secure ID?). Mener dog, at TT's eget software laver en liste over dem, når den tuner.
For lige at svare AVH, så er der kun sat fladskærm til. Maskinen kører kun som rent media center.
Mht. overlay, så er der sikkert et problem, men nu virker det i MCE og det er kun her det skal bruges indtil videre, så jeg vil ikke pille mere ved indstillinger.
Mange tak for alle inputs, der har været her i tråden. 
|
 |
t0PPy
Bruger
Oprettet: 08-April-2006
Point: 52
|
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 13:40 |
Avh >> Tak - det vil jeg prøve af så snart jeg kommer hjem :)
|
 |
t0PPy
Bruger
Oprettet: 08-April-2006
Point: 52
|
Sendt: 07-Juni-2006 kl. 23:07 |
Avh >> Du kunne vel ikke fortælle mig hvor jeg kan finde de drivere? Jeg kan ikke finde andet end .12'eren på technotrends hjemmeside..
..smider også lige et post og eftersøger den..
|
 |
DK_JFK
Ny bruger
Oprettet: 15-Juni-2006
Point: 1
|
Sendt: 15-Juni-2006 kl. 23:15 |
Lang spændende tråd.
Jeg har MCE 2005 Technotrend Budget 1500 DVB-C + CAM og har TDC kabel. Alt virker blot kan alle kanaler på enkelte frekvenser som ikke findes det er f.eks. 490, 498, 626, i DVTMapper er frekvenserne mappet men de findes ikke har TDC ændret frekvenser, QAM eller lign ?
Har nogen kendskab til muligheden for deling af CAM over 2 DVB-C kort af ovennævnte type ved hjælp at forlænger kabel med 3 tilslutninger ?
Tak.
|
 |