|
DVB-C tuner - anbefalinger søges |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
sphinx
Bruger Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 170 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Januar-2014 kl. 10:37 |
|
Hej
Jeg har efterhånden fået samlet en mindre hjemmebio, hvor jeg kører diverse kilder op til en projektor via en DVDO Edge. Hidtil har jeg anvendt en Samsung BD-C8200 som tuner og DLNA afspiller (og en sjælden gang HDD-optager), men den er for nylig blevet "syg". Den lukker automatisk ned så snart den har været slukket i 5-10 sekunder. Jeg ved ikke om der er nogen herinde der har hørt om den slags fejl tidligere? Jeg har haft kontaktet Samsung for at høre om der evt. var en "hard reset" man kunne køre for at sikre, at det ikke var noget firmware der gjorde knuder, men maskinen kan ikke engang holde sig igang mens reset kører. Så er bange for, at den skal omkring et værksted for at undersøge fejlen, og da det jo er en lettere bedaget model er jeg nok kommet frem til, at det ikke er sikkert, at det kan betale sig. Så nu står jeg og mangler en DVB-C tuner for at kunne se TV! Mine ønsker / krav til tuneren er,: - skal kunne køre på Stofa, ingen krav om mulighed for at se betalingskanaler - OK billedkvalitet - den skal kunne skifte kanal / zappe forholdsvis hurtigt - den må meget gerne kunne fungere som DLNA afspiller, da jeg ikke er 100% sikker på, at jeg kan få vores ATV3 til at afspille det jeg efterhånden har fået rippet over til vores NAS. - Budget omkring 1000,-. Kan dog godt højere op, hvis det produktet er det værd. - om det er nyt eller brugt betyder ikke så meget Hvis I har nogle anbefalinger om hvad man skal kigge efter, og evt. hvilke modeller man IKKE skal overveje, modtages de med kyshånd. Jeg har selv kigget på diverse billigere modeller (Bluetinum, Denver og Clint), men jeg synes, at især Bluetinum og Denver har fået nogle lidt hårde ord med på vejen bl.a. her på recordere.dk? Clint kunne jeg godt være lidt hooked på, men har også overvejet at købe en anden Samsung BD-x8xxx, da jeg egentlig har været glad for funktionaliteten i den jeg har nu. Hvis har nogle erfaringer at dele ud af vil jeg meget gerne høre fra jer! |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10432 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De hårde ord som Blue Tinum har fået ligger vist lang tid tilbage. Det er et super produkt og iøvrigt identisk med Clint, bortset fra kabinettet. Fungerer dog ikke med DLNA.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Ampro
Bruger Oprettet: 22-Juli-2008 Status: Offline Point: 75 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er lige med på en lytter. Jeg har Waoo fra Nrgi, og har lige afbestilt IPTV, og skal nu finde en DVB-C boks, men jeg har slet ingen fornemmelse af hvad jeg bør købe. Den skal bare være hurtig til kanalskifte, og så have en GUI som er til at holde ud at se på.
|
||
sphinx
Funktioner
Tak(0)
|
|
Flemming - tak for info! Det gjorde jo så at Bluetinum er med i overvejelserne igen
Jeg er i mellemtiden blevet tilbudt hhv en Triax og en zaptor. Er der nogen der har erfaringer med dem ctr. Bluetinum/clint o.lign.? Tænker på om der er forskel i kvalitet/hastighed? Redigeret af sphinx - 16-Januar-2014 kl. 23:01 |
||
sphinx
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nå - jeg leder ikke længere :o)
Jeg fandt en 3 mdr. gammel Samsung BD-E8300N til 800,-, incl. kvittering, kabler o.s.v. Den minder jo meget om min gamle C8200, så til den pris kunne jeg næsten ikke finde en bedre løsning ;o) Ampro: Held og lykke med jagten!
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Held og lykke med din "nye" Samsung. Jeg er ked af at sige det, men jeg tror desværre ikke du bliver glad for den. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Ampro
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak sphinx :-)
Er der nogen som kan linke til billeder af GUI'en på en Blue Tinum eller Clint?
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er i manualen: http://www.bluetinum.net/UserUpload/BlueTinum_BT-DCT110_Manual.pdf
Flemming |
||
Samsung UE55F7005
||
Ampro
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for det..... og puha, det var skisme ikke særligt kønt. Findes der ikke en DVB-C modtager som har en bare nogenlund flot GUI? |
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes det ser meget flottere ud i virkeligheden. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
||
Ampro
Funktioner
Tak(0)
|
|
[/QUOTE] Jeg synes det ser meget flottere ud i virkeligheden. Flemming[/QUOTE] Så må jeg hellere komme ud til en butik for at se det (skal bare finde en butik som har en stående fremme) :-) |
||
sphinx
Funktioner
Tak(0)
|
|
He he - jo tak. Men nu kommer jeg jo fra en C8200, så jeg ved nogenlunde hvad jeg går ind til Må jeg spørge, hvad du mener jeg skulle blive træt af ved den?
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |