recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C tuner / recorder software
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C tuner / recorder software

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Kunne man ikke lave noget autokonvertering af filerne til et andet format?

Er det et generelt problem for mediecentre, eller er det noget som der er kommet nogle løsninger på? (eller er det bare mig der er sær, fordi jeg vil optage på een enhed, og derefter afspille på en anden)? :)

De fleste afspiller nok på deres mediecenter PC eller DVB PVR (som Dreambox), hvor DVB undertekster er understøttet. Server-klient setup'et med to forskellige enheder er for de avancerede, og enten bruger de PC'ere til både server eller klient, eller de har valgt en løsning som SageTV hvor DVB undertekster er understøttet i klient mediaplayer hardwaren.

Der findes desuden enkelte media players som kan klare DVB subs: SageTV HD300 og Fantec TV-FHDS (muligvis andre, men jeg er kun bebendt med de to). Ingen af Popcorn, TviX eller Dune modellerne.

Konvertering er en mulighed, og du kan finde et par tråde om dette her på forumet. Det kan godt blive en automatisk proces når du har fået styr på hvordan det skal gøres (du skal bruge flere forskellige værktøjer, så "automatisk" vil kræve nogle wrapper scripts).

Det mest oplagte er konvertering til vobsub (DVD undertekster), men for at det skal se pænt ud skal der vælges en farveskabelon som desværre vil være afhængig af hvilken TV station det er.

Det er klart nemmer ikke at konvertere..Wink
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Lad os antage, at jeg vil have et system med 2 tunere. Vil en Atom processor kunne løse opgaven (eksempelvis D510), eller skal vi op i noget kraftigere?  Maskinens eneste opgave vil blive recorderefunktionen.

Jeg bruger en Asus 1001HA netbook til at optage tv med, det er en Atom N270 cpu der bestemt ikke hører til de hurtige. Det fede ved at optage de nye digitale signaler er, at det stortset ikke kræver nogen processorkraft da signalerne ikke som tidligere skal konverteres fra analog til digital af computeren der optager. Signalet er allerede digitalt og computeren skal bare gemme det på disken eller skovle det videre til en nas.

Af software bruger jeg DVBViewer's Recording Service, det er et lille program der gemmer sig nede i højre hjørne og leverer en webside med en tvoversigt. På websiden er det bare at klikke af hvad jeg vil have optaget, så skovler netbooken det hjem og over på min nas. Som tunere bruger jeg en hdhomerun med 2 tunere indbygget.

Hvad angår underteksterne må jeg blive dig svar skyldig. Jeg bruger hverken Dune eller Popcorn, men har i stedet en atom maskine med nvidia ion og xbmc koblet til mit tv. Xbmc giver mig mulighed for at slå undertekster til og fra efter behov, dog kun på de desværre alt for få tv stationer hvor teksterne ikke er brændt direkte i billedmaterialet fra tv stationens side.
Til top
cjepsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 22:59
Jeg har nogle lignende ønsker blot er mit behov en løsning der primært kan optage DVB-T, så jeg tillader mig at spørge i denne tråd i stedet for at lave en ny.

Jeg har kasseret min Tvix 6600 netop fordi den ikke kunne optage og vise underteksterne på TV2 og DR HD. Nu skal jeg så have fundet en anden løsning.

Mit nye Panasonic Viera TV kan løse en del af de behov Tvix'en opfyldte. TV'et opfylder mine behov mht. time-shift. Den kan også fint optage inkl. undertekster; men der er kun én tuner, som så er låst imens, og iøvrigt er optagelserne utilgængelige for mig. Mediecenter funktionaliteten i TV'et kombineret med en Serviio DLNA server ser også ud til at opfylde mine behov mht. at afspille alle de gamle optagelser, serier og film jeg har liggende. Alt sammen så resten af familien kan finde ud af at betjene det vha. TV'ets almindelige fjernbetjening :-) 

Så det jeg mangler er en mini-PC løsning som kan:

1) Afvikle Serviio DLNA serveren, som udstiller videofilerne fra mit NAS
2) Være optager boks med 2 DVB-T tunere (pt. de danske gratis kanaler), hvor jeg kan opsætte og lave planlagte optagelser pba. en lækker EPG (drømmer mig stadig tilbage til min gamle Kiss)
3) Mulighed for simpel til-klipning af optagelser (rigtig start og slut, og evt. uden reklamer)
4) Mulighed for at surfe med TV'et som skærm

Mit problem er at jeg ikke rigtig kan gennemskue hvor meget det kræver af processorkraft, og dermed hvor stor en maskine jeg er nød til at anskaffe, samt hvad der vil være en god usb tuner til opgaven samt hvilken software jeg bør vælge til optager-delen.

Mine tanker er pt følgende:
* ASUS EeeBox PC EB1501P eller Acer r3700 (Begge atom D525)
* 1-2 stk usb tunere fx Hauppauge WinTV HVR-930C?
< ="utf-8">
* DELTACO trådløst minitastatu
* Optager software - no clue (har dog hørt om DVBViewer)
< ="utf-8">

< ="utf-8">
Er de første tre fornuftige og tilstrækkelige valg? Og hvad skal jeg gøre mht. optager software? DVB-T undertekster er et must, men en god EPG og simpel mulighed for at til-klippe optagelserne er også vigtig.

(Os så er jeg egentlig Mac fan; men en Mac mini løsning er også væsentlig dyrere, så det har jeg i første omgang valgt fra)

Mvh Christian

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 11:47

DVBviewer, W7MC & SageTV Media Center (+extender) kan alle bruge ShowAnalyzer til at lave "comskip".

http://www.dragonglobal.biz/

Der findes også andre progammer, men flere af dem er specifikke til det Media Center software du bruger.

Det kræver ikke store cpu krafter at køre - flere kørte det tidligere på f.eks. en AMD 1700XP cpu og her kan en D510 godt være med.
Jo større cpu jo hurtigere går det.
Prøv at google lidt
.....
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu