recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C tuner til Dansk Bredbånd kabel TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C tuner til Dansk Bredbånd kabel TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SiDooN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-April-2007
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C tuner til Dansk Bredbånd kabel TV
    Sendt: 17-Juni-2010 kl. 22:58
Hej,

Jeg har kabel TV gennem Dansk Bredbånd og vil gerne have digitalt TV. Jeg har et Philips 32PFL7403E/12 TV, hvor der kun er DVB-T tuner i. 

Hvis jeg skal købe en tuner til at se de digitale kanaler, hvilken en kan så anbefales? Gerne med og uden harddisk optagerfunktion.

På forhånd tak for hjælpen.

Redigeret af SiDooN - 17-Juni-2010 kl. 23:29
Til top
fatpanda Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Juli-2010
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 15:21

Føtex havde en BlueTinum DVB-C tuner til salg i denne uge, og nu er det endelig lykkedes mig at få hul igennem til Dansk Bredbånd via den.

Jeg havde umiddelbart to udfordringer;

1) Antenneindgangen er et såkaldt F-stik og ikke Coax, som jeg altid har haft som kabel til tv'et. Brinck Elektronik (http://www.brinck.dk/) kunne dog klare det problem med en lille adapter til 15kr.

2) Boksen kunne ikke finde en eneste kanal, selvom jeg anvendte oplysningerne til kanalsøgning fra Dansk Bredbånd. Heldigvis opdaterede jeg firmware i BlueTinum boksen og så kom Dansk Bredbånd op som en af de kabeludbydere, som BlueTinum kendte i forvejen.

Jeg har ikke afprøvet optage funktionen, men det skulle være muligt at optage til USB

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af fatpanda fatpanda skrev:

1) Antenneindgangen er et såkaldt F-stik og ikke Coax, som jeg altid har haft som kabel til tv'et.

Jeg har også lige købt den i Føtex. Der fulgte et konverteringsstik med i samme pose som brugsanvisningen og batterierne.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu