|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SwedChef ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 29-Juni-2011 kl. 11:20 |
Hej - jeg kunne læse herinde at man nu kan sætte XBMC op til at vise live tv (vel at mærke med det rette skin, og den rette udgave af XBMC - set på http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92864&title=live-tv-i-xbmc). For at det kan lade sig gøre, er der selvfølgelig én meget vigtig hardware-komponent der mangler, nemlig en tuner - og der står jeg måske med et lille problem.
Jeg har en Shuttle XS35GT der kører XBMC, hvorved jeg altså ikke kan have PCIe kort, eller for den sags skyld FireWire (FloppyDTV og lign.) men må som udgangspunkt ty til én af to muligheder. Enten skal jeg holde den "Single seat" som der står i linket som forumindlægget henviser til (hvilket kræver en TV-Tuner i USB form) ellers skal jeg lave noget "multi-seat" hvor jeg hiver en ekstra computer i drift der så ud over at streame live tv også kan lege fil-server (der er ikke voldsomt meget plads på min shuttle pc). Er der nogle der er kommet længere i den her proces, og har nogle forslag til hvad jeg skal købe af udstyr? Optimalt skal det jo være muligt at styre det hele med min Logitech universal-fjernbetjening fra stuen (og hvis der skal en ekstra pc ind, kommer den IKKE til at stå i stuen) - men jeg vil faktisk gerne kunne "kassere" min YouSee plus-boks, så det kræver jeg kan smide et CA-modul i maskinen og helst også 2 tunere så jeg kan se én ting, og optage noget andet. Jeg kan godt se USB løsningen falder lidt til jorden med sidstnævnte, men er der nogle der har noget erfaring indenfor dette xbmc-live-tv felt, som evt. kan puffe mig i den rette retning? På forhånd tak for jeres tid!
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
ja altså hvis du læser lidt efter igen. - så er det med en tvserver i baggrunden - altså skal du have en anden maskine stående som agerer server og kan distribuere tv-signalet videre ud i netværket via mediaportal. - og i det tilfælde så kan det være næsten hvad som helst. - hvis du virkelig vil så er en hd homerun nok den bedste løsning - så behøver du faktisk ikke engang en tv-server - det klarer den selv. og der er native understøttelse for HDHR i XBMC.
|
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
![]() |
Du kan jo have mediaportal serveren installeret på samme pc, som xbmc, det behøver ikke være to separate maskine.
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Hvordan er integrationen af HD Homerun i XBMC? Er det et addon man tilføjer eller en genvej.
Jeg har ikke kunne finde billeder af hvordan kanaler/EPG osv. ser ud. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |