recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C (TWINHAN) problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C (TWINHAN) problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C (TWINHAN) problemer
    Sendt: 09-Maj-2008 kl. 01:04

købte for et stykke tid siden et Twinhan DVB-C kort samt Viaaccess kortet til min onkel, og fungerede perfekt hos ham, endag med discovery og canal + HDTV (dengang det var de eneste HD kanaler)..

den har så lagt i hans støvkasse i lang tid, da mediecenter fik en anden brug, og har nu smidt den i min server, bare for sjov skyld.

kortet fungere perfekt, og kvaliteten er sublim, men mit problem er den finder langt fra alle kanaler, på hans fandt den et hav, mange røde og kodede, hos mig..111 stk MAX, mangler vigtige som feks. TV3, men også HD kanalerne, og kan ikke se MTV feks. selvom den er der.

det er underligt, laver jeg flere søgninger (både på 6875 men også den PRe lavede TDC som ikke søger hele båndet) så finder den til tider en ekstra kanal, men min signal kvalitet heroppe er sublim, så forstår ikke den mangler alle disse kanaler. (samsung boksen samt Sagem kører stadig perfekt med det hele)

Redigeret af Rasmusdc - 09-Maj-2008 kl. 01:04
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 07:58
Spørgsmålet er, hvor god den tuner er i Twinhan kortet?

Derfor kunne det måske være en ide at prøve at optimere signalet til TV-kortet...
(bedre kabler, stik evt. uden om splitter, forstæker).
Min antagelse er at din onkel havde et bedre signal.
Der kan også være tale om støjkilder...

Du kan prøve at scanne specifikt et bestemt MUX og aflæse signal-styrke og kvalitet...

Er det et mantis 2033?
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 08:27

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Derfor kunne det måske være en ide at prøve at optimere signalet til TV-kortet...

Som avh er inden på, så kan det skyldes at dit tv-signal ikke er god nok. Har nemlig oplevet samme problem med et Twinhan kort. Hvis jeg fjernede splitteren, samt kabel til andet tv, kunne alle kanaler scannes. Når tv var tilsluttet blev kun tilfældige kanaler indscannet. Twinhans tuner er formentlig mere følsom end eksempelvis FireDTV, som jeg pt. anvender uden lignende problemer (faktisk grunden til at jeg skiftede)

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 10:55

den har kørt rent. har ifølge samsung boksen bedre signal end ham, fik testet signalet ved alle stik før jeg lage lister på så jeg ikke kunne komme ind til det..

det er alt sammen 8.2 mm installations antenne kabel, lagt ud i stjerne forbindelse fra "kontrol" rummet. længste kabel er dog godt 10 meter. men det burde ikke være et problem med den tykkelse kobber og så skærmet det er..

men det er jo aldrig til at sige. må se om jeg kan lave en direkte forbindelse fra hoved linien til serveren, og så teste det....

signal strength er ellers totalt i top når den finder noget.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu