|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 16:23 |
Denne guide er inspireret af H8red Før du går i gang: Du skal bruge enten: Windows Vista Ultimate En Digital DVB-C tuner fra Digital Everywhere: Dette er brugt til guiden: P5E-VM HDMI: 1:UAC fra 2: Installerede Drivere til Chipset og LAN (brugte Attansic driveren til LAN) 3:Installerede Lydkort Drivere4:Installerede de seneste Nvidia driver (Som var en fejl, dog gav installationen af disse muligheden for at lave custom resolutions som blev der after de blev fjernet......se senere) 5: Installerede SP1 6:Installerede et par yderligere Windows Updates; Denne og denne og endeligt denne 7: Så må du have fat på TVpack Til Vista MCE... Host AAAtjorent... 8: Installerede Tweaken fra TGB.COM Hvor beskrivelsen er her(Brugte nu en batch med icacls.... ) 9. Installerede FireDTV driver med TVpack og valgte Fullscan på min transponder 6900( Youseebrugere vælg 6875 fullscan) 10 dernæst var det VMC. Tuneren blev fundet og jeg valgte mit post nr(9000)(Vælg 0000 hvis du senere selv vil mappe kanaler ift alt) 11: Instillede alle kanaler og konstaterede at HDkanaler virkede, med de samtidig crashede VMC når men skiftede væk fra dem....Fandt ud af at dette var en Nvidia bug og fixede det med denne Nvidia Driver Redigeret af Patriarken - 26-Marts-2009 kl. 04:32 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Tusind tak. Dvs. step 10 og 11 nødvendige for at få HD kanaler i VMC. Hvor finder jeg min MCE transponder? Tillykke med ungen :)
Redigeret af NikolajC - 14-Oktober-2008 kl. 19:03 |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Super med din guide, og flot du har tid/overskud til det!
![]() Lige et spørgsmål til nr. 8: Er det denne driver du installerede? http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=119 1676151 Og hvilke mods skal eller bruges? Og sidst men ikke mindst hvis du installerede denne beta driver, vil DVBViewer så også virke? Redigeret af Bjur - 14-Oktober-2008 kl. 20:38 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Bruger EMU driveren....VMC understøtter stadigvæk ikke DVB-C, Kun DVB-T..... Har du Technotrend så er det DVBbridge, med mindre du kan få MCEtools til at køre stabilt med VMC Redigeret af Patriarken - 14-Oktober-2008 kl. 21:51 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
trazz ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Og tv3+ + BBC prime.... Pixelerer de ? =)
Ellers er _det_ jo det perfekte setup til dato. /Trazz |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Er det denne driver du installerede når du siger EMU driver?
http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=119 1676151 Og hvilke mods skal eller bruges, links? Og sidst men ikke mindst hvis du installerede denne beta driver, vil DVBViewer så også virke? Jeg kan lige nævne jeg har FloppyDTV DVB-C, så når du skriver VMC ikke understøtter DVB-C, hvad skal jeg så bruge? Sorry for de mange spg. men er ny i VMC. Redigeret af Bjur - 14-Oktober-2008 kl. 20:42 |
|
![]() |
|
![]() |
JEg skal nok opdatere guiden med et par screenshots og lidt forklaringer....
Nej TV3+ pixelerer ikke, og har ALDRIG gjort det hos mig, ej heller BBCPrime. Kan være at jeg ikke oplevet det pga at jeg bruger stofa i modsætning til mange her på forummet der bruger Yousee. @Bjur....Download dette (firmware og drivere) Husk at afinstallere de gamle drivere først...Really.....fjern dem og slet dem i device manager, efter du har kørt uninstalleren... Når vista har fundet nyt hardware og ikke selv installerer noget....så er den gamle afinstalleret... Dernæst er du klar... Vælg Fiji i setup af selve driveren. >disco! Redigeret af Patriarken - 14-Oktober-2008 kl. 22:01 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
@Patriarken:
Iflg. din guide bruger du altså ikke DVBSbridge og altså ikke DVBViewer kvalitet, så hvordan er kvaliteten ift. DVBViewer? Hvis jeg skal følge din guide from scratch på mit setup, så vil det altså være: Installere Vista Home Premium 1:UAC fra 2: Installere Drivere til Chipset og LAN 4. Installere SP1. 5. Installere denne: FW til FloppyDTV: Og denne: Nyeste Beta til FloppyDTV og vælge TV Pack 2008 driver i installationen. 5. Installere denne: http://support.microsoft.com/kb/950754 Denne: http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/951685 Og Denne: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=dad c6bf4-a615-4f23-a7cc-b7569c05d305&DisplayLang=en 6. Installere denne: http://thegreenbutton.com/forums/1/296339/ShowThread.aspx Ved at: 1. Take ownership of the file (File -> Properties -> Security -> Advanced -> Owner -> Edit then select yourself. 2. Give yourself full control over the file (File -> Properties -> Security -> Edit then select Users and check the box for Full Control. 3. Run Command Prompt as administrator. Then type "regsvr32 -u msdtvvdec.dll" and hit Enter. 4. Rename MSDTVVDEC.DLL to MSDTVVDEC.DLL.BAK 5. Copy Beta DLL to the system32 folder and type "regsvr32 msdtvvdec.dll" in Command Prompt and hit Enter. 7. Din nr. 9 med mods svarer vel til min nr. 5 fra Digital Everywhere? ------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------------- Herfra bliver jeg i tvivl. Skal jeg så her installere DVBViewer? Kan jeg bruge beta driveren fra Floppy DTV til også at benytte DVBViewer og altså DVBSbridge hvis jeg synes at billedkvaliteten på VMC ikke er så god som på DVBViewer? 8. Kopiere MCE transponderen over til "programdata\cmuv\dvbviewer\transponder". Hvor ligger MCE transponderen placeret? 9. Herefter i DVBViewer kører jeg kanalscan og ser om de kan ses i DVBViewer? 10. Luk DVBViewer og start konfiguration af VMC? 11. I Post nr. 12 skriver du vælge postnummer? I DVBViewer plejer jeg at vælge 6875 og qam 64. Hvad bruges det til i VMC? 12. Så der buggi:)! OG hvis jeg ønsker at benytte DVBsbridge, f.eks. pga. kvaliteten ikke er optimal i VMC, ser jeg bort fra punkt 10-12 og installerer DVBSbridge istedet, men stadig med samme FloppyDTV Beta driver. PUHA det var meget skriveri. Håber det er den rigtige fremgangsmåde og takker for hjælpen! Redigeret af Bjur - 15-Oktober-2008 kl. 15:44 |
|
![]() |
|
![]() |
Når du får tid, må du godt kigge her tak:)
Redigeret af Bjur - 17-Oktober-2008 kl. 10:16 |
|
![]() |
|
Neurobrain ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Jeg er så tæt på at smutte ud og købe en Digital DVB-C tuner - mange tak for guiden! Jeg ved det er nævnt et eller andet sted, men kan ikke finde svaret - Kan man bruge både analog og digital tuner på samme tid under Vista? Jeg mener at have læst, at man med TVpack"mapper" tunerne til de enkelte kanaler - Altså f.eks TV2 -> 1. digital - 2. analog
Anyone
På forhånd tak forsvaret!
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Nej i Vista MCE kan man ikke bruge analog og digital tuner samtidig.. det med at mappe tunerene er hvis den ene tuners kort, har en kanalpakke på som f.eks tv1000, og den anden ikke har, så mapper man den ene tuner til de tv1000 kanaler, da den anden jo netop ikke kan vise dem... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |