recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBLink og Hauppauge 930C i MCE?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBLink og Hauppauge 930C i MCE?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
michaelnacho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Maj-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelnacho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBLink og Hauppauge 930C i MCE?
    Sendt: 13-Maj-2012 kl. 17:35
Hey folks. Her kommer lige en omgang newbee rysten på hovedet.

Har rodet med dette i to date nu og ere ved at få for mange grå hår til at jeg magter så meget mere. Det må bare godt virke nu.

Sagen er den at jeg ikke særlig tit har set fjernsyn, men nu har jeg en media center computer som jeg ser film på og hører musik. Jeg har en Hauppauge 930C tuner så jeg vil jo også gerne have det til at virke så jeg kan se tv på det.

Jeg har kabel tv fra yousee. Jeg bor i kastrup så det er 2770.

For at få det til at virke har jeg flere gange gennemgået deres guide på DVBlogic.com

Jeg har fundet en masse kanaler i DVBLINK programmet og har endda invisteret og købt det da jeg troede det måske var derfor det ikke virkede pga trial. Der står dog stadig at det udløber om 16 dage så det er jo bare great :-/

Jeg har som sagt prøvet lidt forskelligt så er også i tvivl om hvad jeg skal vælge når jeg går ind i network scan og søger. Men fx hvis jeg vælger region hovedstaden så får jeg mange kanaler frem. Adder dem under channels. Har bare sat flueben i starten så den tager det hele.

Men når jeg i MC går ind og gør som de siger og vælger DVBLink Tuner #1 og går videre og den siger at opdateringen af playready ikke blev fuldført. Det er åbenbart fint nok skriver de. Går ind i ekstra og vælger DBVLink og trykker på synchronize channels så popper en boks op hvor der står at den vil finde kanaler i baggrunden og det vil tage nogle min. Jeg trykker ok og så sker der aldrig mere.

Jeg kan ikke se tv. Hvad gør jeg forkert? Angry

Jeg kører windows 7 fuldt opdateret.

Jeg kan godt se nogle kanaler hvis jeg vælger cable men så er det jo skod kvali så ved ikke om det er analog eller hvad.

Må indrømme jeg ikke har en pind forstand på tv og frekvenser og alt muligt om det er digitalt og mpeg4 opdateret osv osv.

Det kan vel ikke være rigtigt at jeg skal ud og købe et 80" istedet for min projektor bare for at jeg kan se lidt tv engang imellem når vennerne er på besøg.

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig. Det vil jeg sætte stor pris på.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelnacho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 18:52
Langt om længe fandt jeg fejlen. Syntes ellers jeg havde prøvet alt. Men fandt ud af at man skulle tilføje alle 4 DVBLink Tunere før det virkede.

Skønt :-) Så mangler jeg bare at den selv kan finde ud af selv at vise 4:3  kanaler i 16:9. Det er åbenbart svært for MCE selv at finde ud af. Der er kun 4 forskellige zoom muligheder, men kan jo ikke være rigtigt man skal ind og ændre det hver gang man skal se på en 4:3 kanal? Nå men nu står den ihvertfald på zoom1 så den viser 16:9 kanalerne korrekt.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 19:31
jeg har indtil videre ikke fundet nogen måde hvorpå man kan gemme zoom indstillingerne. Men 4:3 udsendelserne sendes jo også i 16:9, så der er ikke rigtigt nogen mulighed for at pc'en selv skulle kunne finde ud af det.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelnacho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 19:48
Mærkeligt man ikke kan fastsætte det. Mener for nogle år tilbage da jeg havde det oppe og køre på noget ældre mce at der var der ingen problemer. Ved ikke om det er fordi det er gået over til digitalt osv nu.

Synes også der er lang ventetid mellem kanalerne. Det tager jo ca 4 sekunder før der er billede på næste kanal.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu