recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBLink, Synology se TV fra Internettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBLink, Synology se TV fra Internettet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Makamakalay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Makamakalay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBLink, Synology se TV fra Internettet
    Sendt: 22-Marts-2013 kl. 10:53
Når jeg tilgår DVBLink klienten via min interne IP på netværket derhjemme, så kan jeg sagtens streams live tv via VLC. Men når jeg ændrer den lokale IP til min Internet-IP, og altså tilgår DVBLink denne vej, så kan jeg ikke åbne live tv streamet i VLC, som bare fejler.

Det undrer mig lidt, når jeg fint kan tilgå selve klienten udefra. 

Nogle bud?
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 11:41
Har du åbnet for porten i routeren, som DVBLink programmet bruger?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Makamakalay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 11:46
Jeg har åbnet for port 8000 og 8001.

Og jeg går ud fra der er hul igennem, når jeg kan tilgå DVBLink klienten på denne port via min eksterne ip.

Det link den prøver at åbne i VLC er min eksterne IP og så port 8001
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Makamakalay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 11:50
Hov mente 8100 og 8101
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Makamakalay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 11:53
Nå, ser ud til den skulle åbnes direkte i routeren, og ikke bare i den app, hvor NAS'en siger den åbner roueren
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 11:55
Ahh okay, mig der lige læste din post forkert. Hvilken fejl kommer der i VLC?
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Makamakalay Makamakalay skrev:

Nå, ser ud til den skulle åbnes direkte i routeren, og ikke bare i den app, hvor NAS'en siger den åbner roueren
Nemlig rigtigt Smile
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Makamakalay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 12:16
Når 3+ HD og alle andre HD kanaler pixellerer og ikke går ordentligt igennem, så går jeg ud fra det er min upload, den er gal med (5MBIT) og jeg skal op i nærheden af 10.

Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Makamakalay Makamakalay skrev:

Når 3+ HD og alle andre HD kanaler pixellerer og ikke går ordentligt igennem, så går jeg ud fra det er min upload, den er gal med (5MBIT) og jeg skal op i nærheden af 10.

Ja det skal du. Man kan ikke transcode tv udsendelser på en Synology NAS, som man kan hvis det var installeret på en pc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu