recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-S med MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-S med MCE

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-S med MCE
    Sendt: 02-Januar-2006 kl. 18:20

Som lovet har jeg nu test kørt mit nye DVB-S kort med CA modul. Kan bekræfte at det virker i MCE05, og fx Canal + HD vises HD med Dolby Digital lyd. Det er virkelig lækkert. På den anden side har det endnu ikke lykkedes mig at afkode krypteret kanaler. (Må for god ordens skyld lige nævne at jeg har abon. på Canal Digital og vil ikke hacke/cracke noget. Canal + HD er en ukodet kanal endnu), projektet drejede sig om, om det kunne lade sig gøre. Jeg vil holde jer lidt opdateret hvis og forhåbentligt når der sker fremskridt.

Venligst

Peter

Nb. jeg bruge TechnoTrend produkter

Til top
madsb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 13:33
Hej Pekr,

Det lyder jo lovende - hold os endelig underrettet om fremskridt i sagen.

Tillad et muligivs dumt spørgsmål: Hvis man køber Family pakken hos Canal Digital, er nogle af kanalerne så krypterede?
Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 22:42

De fleste kanaler du normal vil se er krypterede, det er kun, lad os sige de mindre intr. der ikke er. Dog er Canal + HD endnu ikke.

Jeg er dog blevet fortalt at det kun er røde og blå kort fra Canal Digtal der virker med den løsning jeg har, og desværre har jeg et gult, så jeg tror desværre legen stopper her. Men jeg vil afprøve lidt mere og ellers vil jeg holde mig opdateret på nettet. Kunne jo være der var andre man kunne lære noget af.

Til top
madsb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2006
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 09:40
Tak for svar. Egentlig utroligt at MS ikke har lavet det nemmere at sætte MCE op med en parabol. IR-blastere og kvalitetstab med kabelføring er ikke helt optimalt IMHO. For ikke at snakke om det faktum, at man ikke kan køre TV2 og de satellitbaserede programmer samtidig i MCE...

Anyway - man kan vel ikke få det hele. Tror bare jeg må i gang - så må resten vel komme
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2003
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 10:16

Har du kun prøvet at modtage i korypterede kanaler i MCE? Eller virker det heller ikke med Technotrend software eller progdvb?

Gult kort burde mig bekendt virke i et ca modul.

/ Bob
Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 11:01

De krypterede kanaler vises i listen over kanaler, men fremgår som kodet. Den medfølgende software gør det muligt at dekryptere, men den skriver at den ikke kan gøre det. Ved fra norge at det vidst kun er blå og røde kort der virker på denne måde.

Update : Så virker det endeligt, problemet har nok været fordi at produktet simpelthen ikke er helt udviklet endnu, så der er stadig en del børnesygdome. Dog skal jeg indtil videre ved kanal skift vælge hvilken kanal jeg vil decryptere igennem et CAM program.

Nu mangler jeg bare at få lyd ud, virker på Canal + HD med digital (bruger Spdif på X-Fi) på alle andre virker den desværre stadig ikke.

Redigeret af pekr
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2006 kl. 16:48
Hvad er det for et DVB-S kort du bruger?
Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 12:24

Jeg bruger TechnoTrend Budget s 1500

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 13:04

Hvordan får du Canal digital/Viasat kortet i brug, såvidt jeg kan se er der ikke CAM modul i?

Kan du skifte kanaler fra MCE 2005. Det kunne være rigtig spændende, jeg er dødtræt af at skulle skifte på den eksterne reciever, uden mulighed for EPG til de enkelte kanaler, og dermed ingen mulighed for for automatisk optagelse.

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 16:44
Jeg har købt et Conax modul. Det virker ligsom alle andre digital og analog tv kort. Du skifter bare på nummer tasterne, via ch up/down og i epg
Til top
sn1009 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2006
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af pekr pekr skrev:

De krypterede kanaler vises i listen over kanaler, men fremgår som kodet. Den medfølgende software gør det muligt at dekryptere, men den skriver at den ikke kan gøre det. Ved fra norge at det vidst kun er blå og røde kort der virker på denne måde.

Hvad er forskellen på de blå, røde og gule kort? Er det programpakken som bestemmer farven?

Oprindeligt skrevet af pekr pekr skrev:

Dog skal jeg indtil videre ved kanal skift vælge hvilken kanal jeg vil decryptere igennem et CAM program.

CAM program? Hvad er det?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2006 kl. 13:30

#pekr

Hej

Har jeg forstået det rigtigt: Du kan nu med de dimser du har købt og et kort fra Canal Digital se hele Canal Digital pakken (selvfølgelig kun dem der er betalt for) uden at skulle bruge en ekstern reciever?

Har du en stykliste over HW/SW og en leverandør hvor jeg kan købe det?

Virker EPG med alle kanalerne (Canal+, Canal+ Film 1 og 2, C More Film)

Hvordan ser underteksterne ud (jeg spørger fordi min Thomson viser undertekster der ligner en tidlig teletext udgave)?

Mange spørgsmål, men jeg vil virkelig sætte pris på om du kunne svare

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu