recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-S x2 på Vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-S x2 på Vista

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-S x2 på Vista
    Sendt: 29-Maj-2009 kl. 09:29

Hej med jer,

Jeg kører med en Windows Vista Home Premium med TV Pack 2008. Hertil har jeg monteret 2x FloppyDTV DVB-S/S2.

På den ene tuner kører jeg Canal Digital og den anden kører Viasat. Mit problem ligger i, at den sommetider smider signalet til den ene tuner, sådan at den på eksempelvis Viasat tuneren siger "Intet TV signal registreret". Så kan man reboote og måske virker det igen.

Jeg har både prøvet med 4.5N driveren, hvor jeg har lavet en kombineret transponderliste med Canal Digital og Viasat og det virker faktisk fint.

Så har de deres 5.3N driver som er lavet mere målrette på TV Pack 2008 brugere, men her blev netop dette problem faktisk værre.

Jeg har tænkt med at prøve med DVBvieweren eller Windows 7 RC. Hvad mener i?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 10:29
I DVBviewer kan specificere hvilken hardware, der skal anvendes til bestemt transponder/kanal...
Herunder evt. diseqc styring.

Ligeledes kan man redigere sig en kanal-liste op med kun de kanaler man er interesseret i... (og favoritliste)

Der er endvidere en grupperingsmulighed, for at kunne holde tingene adskilt...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 10:37

DVBvieweren lyder som noget af det rigtige.

Man havde samme mulighed i 5.3N betadriveren med at specificere ud, hvilke tuner der skulle bruge hvilke transponder og naturligvis diseqc styring, men desværre virker det bare til, at driveren ikke kunne håndtere det alligevel.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 10:43

Nyeste Firmware?

Kører CommonInterface.exe?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 10:44
Prøv også at benytte den medfølgende strømforsyning
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 11:50

Har smidt den nye firmware på begge kort. Da kortene begge er interne får de begge strøm fra strømforsyningen 12v stik.

Jeg kan godt prøve at tjekke om CommonInterface kører, men det er ikke selve afkrypteringen af kanalerne som er problemet.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:11

Det virker lidt til, at kortene ikke kan håndtere at dedikere Viasat kablet til Viasat tuneren og det samme med Canal Digital. Det er en teori, men det går lidt galt, når man krydser mellem tunere (altså skifter kanal fra den en udbyder til den anden.)

Det virkede nogenlunde med 4.5 driveren, men der kom bare 2 bluescreen i løbet af én aften.

Med 5.3N beta driveren kommer der ingen bluescreen, men ovenstående problem er mere udpræget.

Redigeret af Kasper Jensen - 29-Maj-2009 kl. 12:11
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Har smidt den nye firmware på begge kort. Da kortene begge er interne får de begge strøm fra strømforsyningen 12v stik.

Jeg kan godt prøve at tjekke om CommonInterface kører, men det er ikke selve afkrypteringen af kanalerne som er problemet.

Ups! Overså lige at det ikke var FireDTV

Jeg ved ikke lige hvorfor, men hos mig blev tingene mere stabile efter jeg lagde exe filen i min startfolder, jeg har dog conax/cd på begge mine boxe

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Ups! Overså lige at det ikke var FireDTV

Jeg ved ikke lige hvorfor, men hos mig blev tingene mere stabile efter jeg lagde exe filen i min startfolder, jeg har dog conax/cd på begge mine boxe

Det skal da prøves.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu