recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T dekodning ved hvilken frekvens ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T dekodning ved hvilken frekvens ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gaffa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2004
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T dekodning ved hvilken frekvens ?
    Sendt: 24-Februar-2006 kl. 21:03

Vores antenneforening har besluttet at distribuere DVB-T signalet ud til alle brugerne på 210,25Mhz, men nu er jeg i tvivl om de set-top boxe på markedet kan dekode signalet ved denne frekvens, eller kun ved de frekvenser der er free-to-air (dvs. her på fyn vist nok 502Mhz). Nogen der har noget viden om dette, og kan jeg blot vælge mig den DVB-T set-top box jeg finder bedst og så være sikker på at signalet på 210,25Mhz bliver dekodet korrekt ?

Hilsen

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2006 kl. 22:12

Hej Gaffa

Det er et godt spørgsmål. Jeg tror kun min DVB-T modtager scanner UHF kanalerne, og ikke S-kanalerne. Digital-TV er normalt også lig med UHF.

Men det må komme an på nogle forsøg. Men hvis i ikke kan skaffe modtagere til de frekvenser må de jo flytte signalerne.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2006 kl. 22:24

Hej Gaffa

Sidder lige og kigger på en Triax DVB-T modtager, der understøtter frekvenser i området 50-858  MHz

Så det bliver måske ikke noget problem at finde modtagere der virker på jeres fællesantenne.

  /Lars



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2006 kl. 22:27

 

 Jeg er overbevist om at det ikke er en god ide at bruge de frekvenser til DVB-T idet modtagerne dækker VHF og UHF, S-kanaler duer ikke, de er ikke beregnet til "on air" og passer derfor ikke til en DVB-T modtager, de bruges kun i kabelanlæg. Din antenneforening er galt på den med det forslag.



Redigeret af Radiomanden
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu