|
DVB-T dual tuner - anbefalinger ønskes |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bo.Grevy ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2012 Sted: Stenløse Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 10:04 |
Jeg har i øjeblikket en Terratec Cinergy Hybrid Stick RC HD tuner tilsluttet mit mediecenter, men da jeg oplever mange pixeleringsfejl og den indimellem også holder helt op med at virke (og dermed ikke altid udfører planlagte optagelser) er jeg på jagt efter en ny DVB-T tuner. Jeg skal derfor høre om der er nogen som har gode erfaringer med bestemte DVB-T tunere? Nogen erfaringer med Terratec T5 dual tuner? mvh |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder mere som du har signal-problemer.. (antenne, kabler, stik, fordeler?)
Dit nuværende hardware burde kunne klare det...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Bo.Grevy ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2012 Sted: Stenløse Status: Offline Point: 2 |
Er temmelig overbevist om, at mit signal er fint nok, har aldrig problemer med mit fjernsyn som får samme signal lige ved siden af.Derudover forklarer evt. dårligt signal jo ikke hvorfor mediecentret engang imellem ikke kan detektere tuneren, og meddelere mig at der ikke er tilslutett en tuner.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Sådanne TV-cards tunere er som regel mere kræsne med signalets kvalitet end f.eks. et TV.
Pixelering er tit noget med dårlig signal. (f.eks. signalet kan være splittet for meget) Nu ved jeg ikke hvilket software du bruger og der kan selvfølgelig være problemer der.. Har haft en række tunere og f.eks. dem står i min bundtekst fungerer udmærket...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Jeg tilslutter mig avh's kommentarer. Jeg har selv tre stk. Terratec USB tunere som alle fungerer særdeles fejlfrit med DVB-T signal. Derfor tror jeg også det er et signal- eller softwareproblem. Mine tunere er combo DVB-C/T tunere.
Jeg har tidligere haft en ren DVB-T USB tuner fra Sandberg. Den var overhovedet ikke kræsen med signalet, og leverede altid optagelser i topkvalitet.
Flemming Redigeret af fltk - 04-Oktober-2012 kl. 11:56 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
slettet Redigeret af fltk - 04-Oktober-2012 kl. 11:55 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |