recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T, DVB-C, IP TV igennem mythtv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T, DVB-C, IP TV igennem mythtv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lbj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T, DVB-C, IP TV igennem mythtv
    Sendt: 20-Januar-2011 kl. 16:29
Hej

Jeg har en husstand hvor vi efterhånden kommer op på en del fjernsyn. Indtil videre har jeg kørt det hele via det frie signal via DVB-T. Men efter at vi har besluttet at få flere kanaler, er spørgsmålet så :

Kan man bruge mythtv som "formidler" til alle fjernsyn med frit kanalvalg, uden at skal have en boks til hvert fjernsyn. Som jeg ser det nu er Yousee de eneste der har en "boksfri" løsning. Men kan det ikke laves med ex. WAOO og Boxer også ?

lbj
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 16:56
Hejsa

Jeg kører selv samme "filosofi" - med distribution af tvsignaler fra en tvserver og ud til et antal klienter ved hvert tv. Du slipper dog ikke for en boks af en art ved hvert tv af den grund.

Men prøv evt. at oprette indlægget under Mediecentre - her får du nok lidt bedre feedback.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
lbj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2011
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 19:01
Tusind tak. Jeg prøver på mediecentre. Det ville alt andet lige være dejligt med et "snitsted" til alle udbydere.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af lbj lbj skrev:

Som jeg ser det nu er Yousee de eneste der har en "boksfri" løsning. Men kan det ikke laves med ex. WAOO og Boxer også ? lbj

Boxer TV har for så vidt også en boksfri løsning, hvis dine tv har DVB-T MPEG4 tuner og CI-slot, hvori CA-modul og programkort fra Boxer TV kan indsættes.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af lbj lbj skrev:

Kan man bruge mythtv som "formidler" til alle fjernsyn med frit kanalvalg, uden at skal have en boks til hvert fjernsyn. Som jeg ser det nu er Yousee de eneste der har en "boksfri" løsning. Men kan det ikke laves med ex. WAOO og Boxer også ?

Hvis du mener: "kan jeg modtage YouSee DVB-C og sende det rundt i huset som DVB-T via MythTV eller anden software?" er svaret nej.

Enten skal du have DVB-C eller DVB-T tunere i alle TV, eller også skal du bruge en central server med X antal tunere (reelt en per TV samt ekstra simultane optagelsesmuligheder) og en box til hvert TV.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu