recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T er væk ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T er væk ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 15:45

Så er årsagen fundet - og jeg overvejede en overgang at starte en ny tråd om at kvalitetsstik og gode antenner er noget overreklameret pladder.

For ...

Jeg kontaktede Sony ... jo ... de kendte godt problemet. TV'et kunne ikke klare alle de kanaler, så der skal et filter på så jeg kn modtager kanal 44.

What ... er fidusen ved DVB-T netop ikke at der kan være flere sendere ?

Jeg var nu ikke vil med at sætte filter på antennen, bare fordi Sony'en ikke kunne finde ud af det.

Løsningen viste sig at være at:

1. Fjerne antenne forstærkeren (vi bor i et hul i Randers, hvor der ikke er hjælpe sender)
  2. Autotune TV'et - nu finder det kun kanal 44 med de 5 kanaler, En mauel søgning viser også at der nu un modtages fra kanal 44.
  3. Sætte forstærkeren på igen.

TV'et virker fint, og finder i øvrigt både Hedensted m.v. - men en manuel søgning kan ikke mere finde kanal 44 - TV'et viser dog fint TV2ØJ fra Hedensted senderen på kanal 44

Je kunne opnå næsten samme resultat ved at fjerne mine dyre antennekabler med skærmede stik, og i stedet bruge billigt antennekabel med Harald Nyborg ntennestik og T-led

Så jeg gruer da lidt for hvad der sker når Boxer også dækker Randers/Djurs.

Redigeret af BotNak - 04-Marts-2009 kl. 15:47
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 15:10
Takker for svarene...det løste sig alt sammen med lidt kanal søgning og så var den i orden igen.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-December-2007
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hej du

Håber du kan hjælpe:

Min antenneforening Brøndby overgår til digital her den 31/3 med Yousee, jeg har selvfølgelig Samsung boksen og den helt gamle selector boks(grå)

Sprøgsmålet er så om jeg stadigvæk kan bruge min digitale tuner i mit pioneer 428, den har jeg brugt for at se DR1, DR2, TV2, du ved DIT nettet, har jeg ikke den mulighed mere, når min antenne forening har lavet den nye aftale med Yousee fra den 31/3, det kræver jo en DVB c tuner og Pioneers tuner er jo DVB T, eller kan jeg stadigvæk køre med den til netop disse 3 kanaler, da de jo er must carry programmer, min antenneforening skrev for lang tid siden, at de nu kunne tilbyde sine medlemmer disse tre kanaler digital(på en DVB-T tuner) på en bestemt kanal) RF kanal 21,  eller er jeg tvunget til at koble min samsung boks til..?? grunden til at jeg ikke har koblet den til, er simplenhen jeg har syntes den var for dårlig osv.

Får jeg sort skærm når jeg prøver min DVB-t tuner i flimmeren.

Det er det samme med Pana Recordere, her var det også i orden, TVet krævede dog en ny søgning.  Men man var jo forudvarslet at der ville ske ændringer, så fik lige klaret det inden der kom diverse nyheder.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 13:27

Du har fået svar op dit ? i anden tråd.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu