recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T, hvilke kanaler modtages?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T, hvilke kanaler modtages?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T, hvilke kanaler modtages?
    Sendt: 19-August-2011 kl. 22:48
Arh, det er svært at lave en sigende overskrift med så få ord. Tongue

Jeg har brugt sommerferien på at samle et lækkert drivhus, hvori der er installeret en dejlig sofa,
og så var det jo nærliggende at købe en billig antenne, jeg kunne slutte til min gamle bærbare pc,
så jeg kunne se lidt tv derude.

Jeg burde nok have sat mig ind i tingene først, for jeg regnede med at ville kunne modtage diverse gratis kanaler, som jeg troede ville være DR1, DR2 og TV2, som minimum, men nej, lige nøjagtig de 3 kanaler modtager jeg ikke.

Så har jeg læst lidt om det herinde, og hvis jeg forstår det ret, så har jeg faktiske dem, der kan ses efter januar 2012, DR K, DR Ramasjang osv., 5 ialt, som så er mpeg4, korrekt? Vil det så sige, at DR1, DR2 og TV2 er mpeg2, og er det derfor jeg ikke modtager dem?

I øvrigt finder den 35 kanaler i alt, men de 30 er der hængelås på, kan man ikke gøre noget ved det?
Og hvis denne antenne ikke kan bruges til især DR2 og TV2, hvilken skal jeg så købe?

Venlig hilsen
Tine
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 22:56

Hvilken antenne, hvor højt placeret, hvor langt til sender.
 De kanaler som er kodet, skal man ligesom til TV2  næste år jo have et abonnement til Boxer for at kunne se.

Redigeret af Radiomanden - 19-August-2011 kl. 23:08
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 23:06
Hvilken antenne?
No name Hong Kong USB DVB-T receiver

Hvor højt?
Den sidder i min bærbare og kablet er vel 1 mtr.

Hvor langt til sender?
12.2 km. iflg. dr.dk

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 23:15

Nu er det ikke så meget Reciveren, men hvilken antenne, men den er jo heller ikke særligt højt placeret, det har en del af skylden. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 23:22
Der står ikke noget specifikt på antennen, det er bare en "small portable DVB-T antenna".

Men vil det sige, at hvis den sad højere ville jeg kunne modtage DR2, eller skal der en helt anden antenne til?

/Tine
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 23:28

Det er svært at svare specifikt, når man ikke får specifikke oplysninger. Antenne og placering af den er ikke uvæsentlig.
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 23:30
Nå, men jeg kan ikke komme det nærmere.

Tak for svar. Smile

/Tine
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 23:35

Den er vel at finde på nettet. Link. Eller upload et billede.
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 23:44
http://www.dealextreme.com/p/dvb-t-digital-tv-usb-dongle-stick-with-fm-dab-dab-44326

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 02:42
Lad os nu komme den rigtige vej rundt, og finde ud af om dækningen er ok: http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/
Her indtaster du dine addresseoplysninger, så du kan se hvor god dækningen er
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 09:01
Samme kort brugte jeg, da jeg fandt ud af, at jeg bor 12.2 km. fra Hedensted senderen.
Så dækningen skulle være god nok.

Jeg tager til Fyn i dag, men når jeg kommer hjem sidst på eftermiddagen, vil jeg prøve at sætte det op i drivhuset.

/Tine
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Tine M. Tine M. skrev:

Samme kort brugte jeg, da jeg fandt ud af, at jeg bor 12.2 km. fra Hedensted senderen.
Så dækningen skulle være god nok.
/Tine

Den antenne du anvender forstærker op mod 10 gange mindre end forudsat af DR/DIGI-TV med en (rigtig) tagantenne.
Antenner er forudsat i planlægningen til at være fast monteret  10 m over jorden. Alt andet betragtes som 'indendørs'
Det er ikke kun for sjov, folk har tagantenner.

Du skal således se på kortet for indendørsdækning, at der ikke er dækning i store dele af Horsens.

Har du frit udsyn til Hedensted sendren ?  Det er vigtigt, fordi huse dæmper signalet.

Da du imidlertid bor kun 12 km fra senderen, skulle det være muligt, at anvende en blot lidt bedre antenne med succes, især hvis antennen 'kan se' Hedensted.

Lars   :)

Det har i øvrigt intet med MPEG-2/4 at gøre.  Det er blot tilfældigt, at den ene af de 5 UHF kanaler der anvendes fra Hedensted er lidt svagere/dårligere hos dig.    Varde laver samsending på kanal 30 og det kan evt. være dråben, der genere  signalet fra din meget for lille antenne. 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu