|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Du sagde du havde købt en antenne, og så bruger du alligevel den der er leveret med USB Sticken, det er det dårligste der overhovedet findes. Så ud og købe en antenne, den skal være passiv hvis ikke der er mulighed for 220V, og det har du vel ikke i et Drivhus. Det er ikke nemt at finde en Passiv kompakt antenne til udendørs. Så en sådan http://www.antenne-grossisten.dk/sw/frontend/detail.asp?parent=300558&typeid=15&id=227764&menu_parent=300558&layout=0&catalog=0
Fås for under Kr, 200,-
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Tine M. ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Horsens Status: Offline Point: 97 |
![]() |
|
Som nævnt i mit første indlæg, har jeg ingen forstand på antenner, receivere osv., jeg købte bare en billig no name ting, for at kunne se lidt tv i drivhuset. Som jeg også nævnte, troede jeg fejlagtigt, at DR1, DR2 og TV2 altid kunne ses gratis, uden det store udstyr.
Jeg er nu blevet klogere, både på antenner og kanaler, - kan godt se, at den indkøbte antenne/receiver er for billig/lille, men jeg lever med det, som det er. Jeg har strøm i drivhuset, men vil ikke købe en større antenne, for det er slet ikke meningen med det, vil bare se lidt nyheder (og satire på DR2 :), alt andet vil jeg se på et ordentligt tv i min stue. Så tak for svar. ![]() /Tine Redigeret af Tine M. - 21-August-2011 kl. 22:30 |
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Hvis du kan finde alle de andre kanaler, er det tænkeligt at det er din software den er gal med - den "placering" de danske gratiskanaler har, er måske ikke kendt af softwaren, så lad os høre hvilken software du har prøvet med ?
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
Tine M. ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Horsens Status: Offline Point: 97 |
![]() |
|
Jeg mener softwaren hedder blazedtv.6.0.
Hilsen Tine |
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Ok - og de kanaler du KAN se, altså Ramasjang osv, går fint igennem ? så må det være softwaren der ikke kender DR1, DR2 og TV2's placering.
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, de 5 kanaler, jeg kan se, går rigtigt fint igennem.
Jeg vil prøve at se, om der er kommet en nyere udgave af softwaren, når jeg kommer hjem i eftermiddag. Man kan jo nok taste positionerne manuelt, men hvor kan man finde dem? /Tine |
||
![]() |
||
![]() |
|
Her : http://digitalt.tv/tv-frekvenser-dvbt-nettet-danmark/
Jeg har selv lige hentet softwaren, og det ser faktisk ud til at din sender (Hedensted på frekvensen 546) ER registreret, men jeg har ikke nogen tuner her, så jeg får ikke mulighed for at prøve noget.
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for link, men findes der et sted, hvor man kan se hver enkelt kanals position? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmmm du kan sikkert se den komplette liste på boxertv.dk, men i Hedensted på frekvens 546 har du ihvertfald DR1, DR2, og TV2 placeret.
|
||
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Hvad menes der lige med det.?
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
På en klar aften kan man vel se Hedensted senderen blinke fra Horsens, hvis man ser mod sydvest? Brug http://earth.google.com og man søger (naturligvis) oplysninger hos Post og Telegrafvæsnet - nu http://www.itst.dk Lars :) PS! Hedenstedsenderen er placeret på: 55 48' 38 N 009 37' 30 E (copy/paste ind i google earth) |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, så gik det, som det er gået så mange gange før med mig og teknik, - pludselig virker det, og jeg ved ikke hvorfor?! :-)
Aj, jeg gik ind for at scanne kanaler, ind i avanceret, og det eneste sted, hvor jeg kunne ændre noget med frekvensen, skrev jeg 546, og sørme om så ikke jeg fik DR1, DR2 og TV2 med! Så igen, - tak for hjælpen. I øvrigt muntrer jeg mig lige med al min teknik for tiden, - i går væltede jeg en kop nærmest kogende nescafé ud over min Logitech Harmony One fjernbetjening, og den stod ikke til at redde, så nu ved jeg, hvordan man lynhurtigt kopierer sine indstillinger over i en ny, dét er altså smart. Hilsen Tine-Teknik |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |