recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T i hjemmet - Forslag ønskes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T i hjemmet - Forslag ønskes

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T i hjemmet - Forslag ønskes
    Sendt: 12-Marts-2007 kl. 15:27
Min kæreste og jeg er lige flyttet i lejlighed, hvor der ingen mulighed er for kabeltv. TV-signalet kører over en fællesantenne og er mildest talt ret dårligt. Desuden er der ingen DR2.

Vi går og snakker om at modtage det digitale net i stedet. Men hvad gør vi nemmest her:

- Vi har et tv i stuen og et i soveværelset. Begge skulle gerne kunne se digitalt tv. Er det nemmeste at købe to DVB-T bokse og to stueantenner?

- Vi vil gerne have mulighed for at se en kanal, mens vi optager på en anden, samt være i stand til at bruge timeren i en HDD-recorder, hvis vi ikke er hjemme. Hvilke HDD-recordere findes der med DVB-T? Og kobler man så stueantennen til både DVB-T boksen og HDD-recorderen via et T-stykke?


Ang. hvilke HDD-recordere, der findes med DVB-T, så har Samsung ingen lavet vel? Ved nogen, om de har planer om en?
Anders
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 09:14

Overvej en Topfield.

Det er en HDD-recorder med 2 dvb-t tunere (men uden dvd!), så I kan optage en kanal, mens I ser  på en anden. (Faktisk kan under de fleste omstændigheder optage 2, mens man ser en 3. kanal....). I kan trække et scart kabel til soveværelset, men den simple løsning er et trække et antennekabel fra Topfield'en, da der er RF-modulator, som giver et analog antennesignal, som jeres fjernsyn kan bruge.

Når recorder og dvb-t tuner er samlet, så får man en meget, meget enkel programmering af timere, da man bare slår op i EPG'en (programoversigten) flytter curseren over på den kanal og det program, man vil optage og trykker på "record". Programoversigten fra DR1 og DR2 er pt. ca. 14 dage, mens TV2 kun sender en uge. Fås fra Tyskland fra ca. 2600,-

...og i modsætning til mange andre tilsvarende boxe, så er børnesygdommene kureret

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16438& PN=4

miri
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 10:34
Lyder spændende. Det med, at den ingen DVD har, kan måske blive lidt træls, da vi forholdsvis tit brænder vores optagede film ud på DVD.

Hvis vi trækker et antennekabel fra boksen og ind til soveværelset, så modtager tv'et i soveværelset analogt tv, hvilket er fint nok. Men hvordan skifter vi så kanal derinde? Kan vi bare skifte på tv'et, eller skal vi skifte på boksen?
Anders
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 10:52

Jeg ved godt, at mange foretrækker en box med både DVD-recorder, HDD og twin dvb-t tuner. En sådan maskine er annonceret, men jeg har ikke set den på markedet endnu.

Jeg valgte Topfield'en, da jeg havde de øvrige features højere prioriteret end dvd - hvis man man vælger en HDD på 250 gb, så er der plads til ca. 75 film!

Topfield'en kan dog eksportere filerne til PC, så de kan brændes der uden kvalitetstab - sekundært kan man købe en DVD-recorder og fodre den via scart, når behovet opstår - men jeg erkender, at det er ikke helt så elegant som den kombinerede DVD/HDD-recorder.

....og der skal skiftes på boxen!

Hvis I investerer i en trådløs A/V sender, så slipper i for ledningerne på tværs af lejligheden og kan I styre boxen med fjernbetjennigen fra soveværelset!

se f.eks.

http://www.geco.dk/product.asp?product=389&sub=10

miri
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu