|
DVB-T i udlandet, og valg af boks |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
binne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-April-2012 kl. 10:46 |
|
Mine forældre har camping vogn og overvejede at skifte deres gamle mpeg2 modtager med en ny. Her tænker de måske at købe en Triax t-hd 409 da den kan fås for 600kr incl et halvt år abn hos boxer.
Spørgsmålet er så følgende: 1. Kan de bruge en boks med mpeg4, men kun dvb-t i udlandet eller skal det være dvb-t2? Som jeg læser det er det eneste der kommer til at mangle herhjemme HD kanalerne med dvb-t? 2. Den Triax boks, er den udemærket eller er der andre alternativer i den prisklasse med dobbelt tuner osv. På forhånd tak \René |
||
![]() |
||
binne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
må hellere sige at de lande de campere i udover Danmark er, Tyskland, Frankrig og Italien.
\René |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
|
1. Mig bekendt anvender de nævnte udlande ikke DVB-T2, og boksen vil derfor fint kunne anvendes til de frie kanaler. Herhjemme er det dog ikke kun HD kanaler som sendes i DVB-T2, der vil også komme SD kanaler.
2. Ved ikke.
Flemming Redigeret af fltk - 03-April-2012 kl. 11:07 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Vil det så sige med tiden at den ikke vil kunne modtage sd kanalerne herhjemme? Eller bliver de bare sendt begge steder? \René |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
|
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
chico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
|
Jeg ser mange af de frie tyske kanaler via den MPEG2 tuner der er i mit TV.
|
||
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Jeg ville vente til det var abs. nødvendigt at købe - og gøre ret meget for at få en DVB-T2 boks. Alle lande der pt. anvender MPEG-2 vil få en meget stor gevinst ved samtidigt, at skifte til både DVB-T2 og MPEG-4.
Lars
![]() Redigeret af reslfj - 03-April-2012 kl. 14:15 |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |