recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T kort til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T kort til PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T kort til PC
    Sendt: 21-Februar-2006 kl. 13:04

Da jeg har været lige ved at investere i dette kort: Terratec Cinergy 2400 i DT, som er et dual tuner DVB-T kort til PC'en, så synes jeg at jeg vil advare andre, som står med samme overvejelser, og måske finde ud af, hvilket kort, som passer til det danske DTT net.

Problemet opstod, da jeg blev i andre tråde i dette udmærkede forum blev opmærksom på de manglende undertekster hos nogle. Jeg spurgte derefter Terratec support om ovennævnte kort supporterede i det mindste to af de standarder, som vil blive anvendt herhjemme, jvf. digi-tv.dk: DVB subtitles og MHP. Svaret står nedenfor:

Hello Henrik Badsted,

I'm sorry to tell you that all of our DVB products doesn't support  DVB subtitles and MHP. It is also not planned for the next future. Sorry.
 
With best regards / Mit freundlichen Gruessen
     
Christoph Wilms
 
TerraTec Electronic GmbH         &n bsp;         &n bsp;     
Herrenpfad 38         &nbs p;         &nbs p;                      
D 41334 Nettetal                                             
                                                                      
Tech. Hotline: +49 (0)2157/817914
 
http://www.terratec.com
 
Jeg er derfor meget interesseret i at høre, om der er andre PC / MCE brugere, som har held med at bruge et DVB-T indstiks kort til deres PC, som understøtter disse standarder.
 
PS. Jeg er af gode grude ikke interesseret i at konvertere mit materiale til analogt signal, da noget af fidusen så går af DVB-T på PC'en, derfor kan jeg ikke anvende set-top bokse, tror jeg?
 
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 14:24

Jeg købte kort før jul et Pinnacle PCTV 310i DVB-T pci-kort til min PC i håbet om at kunne optage DVB-T på PC'en og efterfølgende brænde det på DVD'er. Jeg er dog noget skuffet over kortet af flg. grunde:

  • Ingen understøttelse af DVB-subtitles
  • Pinnacle Studio 9 der følger med er fyldt med bugs og der er ingen hjælp at hente i Pinnacle's forum.
  • Pinnacle Studio kan ikke editere de filer som kortet gemmer uden at skulle rendere dem helt om (da DVB-T i Danmark udsendes i 704x576 i stedet for 720x576 som et de eneste DVD-mpeg format som Studio kan producere). Irriterende, hvis man bare ønsker at fjerne reklame før et program!
  • For at se TV på kortet skal man benytte Pinnacle's egen MediaCenter som er utroligt tungt at danse med...
  • Men ellers et fint klart billede!

Konklusion: "Kan ikke anbefales"

Bemærk at NeroVisionExpress som er en del af Nero6 kan editere de gemte filer uden de store problemer!

Med venlig hilsen
Anders



Redigeret af A.Morup
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu