|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
bxtc ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Marts-2007 Status: Offline Point: 123 |
![]() Sendt: 21-Marts-2007 kl. 19:55 |
|
Hej! Jeg har et PDP-427XD og er totalt ny når det kommber til DVB-T - digitalt TV. Min bror bor i Sverige og har præcist samme TV, og han ved endnu mindre end mig om det :D Men hvis han vil modtage Dansk digitalt tv fra Malmø er det så muligt? Og hvad med svensk digitalt tv? Hvad udstyr skal der til, og skal de "pege" mod en bestemt antenne? Tak for alt hjælp! |
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
Bxtc Naar man fra dansk side har faaet tilladelse til have en TV hjælpesender anbragt i Sverige for raekke over sundet mod dele af Sjælland, skulle det vaere maerkeligt noget ikke rammer Malmø, men tag for alt i verden ikke dette her som alvor. Jeg kender intet konkret til placering/effekt/evt. om senderen er daempet i retningen Sverige. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Der kan ganske sikkert modtages de danske signaler fra Hove på Kanal 51, når en antenne opsættes og rettes mod senderen. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
bxtc ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Marts-2007 Status: Offline Point: 123 |
![]() |
|
Hvor er denne sender placeret? Hvad vej skal jeg rette den? Tak! |
||
![]() |
||
Joho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: 2100, Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
|
Som Radiomanden skriver er senderen placeret i Hove Du kan se grafisk oversigt over DVB-T/DTT sendere, både nuværende & kommende, her. (Senderen som er placeret i Hove er benævnt som 'København Vest')
|
||
Med god hilsen
John |
||
![]() |
||
romkuglen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
|
Dækningskort ved udendørsantenne: http://www.digi-tv.dk/Daekningskort/Danmark_udendørs_august% 202006.jpg Frekenser/kanal: http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/frekvenser.asp Københavner senderen ser ud til at være stik vest for din bror (hvis han bor i Malmø....nu gætter jeg).
|
||
![]() |
||
![]() |
|
I skal virkelig have tak allesammen... som jeg startede med at sige er det første gang jeg begiver mig ud i dette digital tv :D Hvilken kanaler kan man modtage? Og skal man bruge andet end en digi antenne? CI kort? Koster det noget osv? Mange tak igen! |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Der kan modtages det samme som hos alle som bor i DK. DR og TV2. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu har jeg så fået købt en DA 5000 - og kan modtage alle kanalerne fra det Svenske boxer - Dog får jeg INGEN af de danske kanaler op overhovedet.... Skal jeg bruge 2 antenner for at kunne modtage på de svenske og de danske, eller skal den indstilles på en anden måde? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg antager at du bor i Malmø, og for at modtage fra Hovesenderen, skal der bruges en antenne som er kraftigere end DA5000, du skal anskaffe en UHF antenne med en 20-21 elementer som så opsættes (udendørs) pegende mod senderen, så skulle der ikke være nogen problemer. |
||
|
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() |
|
Her er et kort over danske dvb-t sendere. Bemærk, at der kommer en sender placeret på den svenske side af sundet! http://www.dr.dk/hjaelp/frekvenser/tv/20070131110931_1.htm , og tryk på digi-tvs sendenet |
||
miri
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak skal i have. Så når svenskerne engang får den sender op over på den svenske side - så har jeg muligvis bedre mulighed for at modtage de danske kanaler. Det er desværre ikke muligt for mig at sætte en stor UHF antenne op da jeg bor i lejlighed.
EDIT: Nogen der ved hvornår den er oppe at køre? - Altså antennen over på den svenske side Redigeret af bxtc - 10-April-2007 kl. 16:17 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |