|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mhedex ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2006 Status: Offline Point: 29 |
![]() Sendt: 29-April-2007 kl. 23:27 |
Hej.
Det sædvanlige problem. Jeg har gennem lang tid været ganske tilfreds med mit hjemmebyggede mediecenter. For nylig smed jeg så et Pinnacle DVB-T USB TV "kort" i. Det kører såmænd også ganske fantastisk - super billede. MEN - ca. hvert 5 sekund misser jeg et par frames - og det er utroligt irriterende. Eneste begrænsende faktik i computeren kunne være processoren, som er en 3,06 Ghz Celeron .. men det burde vel i virkeligheden være mere end nok - den laver heller ikke en dyt. Mon det blot er USB tv-tingesten der er for ringe (jeg har opgraderet til nyeste drivere og "nedgraderet" til ældre) ? Kom med indspark inden min kone smider mit dejlige mediecenter i fyret. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Codec? Prøv nVidia PureVideo |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
mhedex ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2006 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Yessir - det bruger jeg nu. Har også prøvet PowerDVD .. samme problem med begge - billedet er dog suverænt pænest med PureVideo - men med samme tabte frames. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Hak kan forekomme, hvis der ikke modtaget ordentlig signal... Det kan også være et støjfyldt signal. Prøv evt. med forskellige antenneplaceringer o.l. Er PC-en "clean" for umødigt software efterladenskaber? Prøv evt. forskellige HTPC-programmer med kortet... Ellers må der anskaffes et andet TV-kort, det kan jo lade sig gøre at modtage DVB-T, også med en meget mindre PC. Har oplevet hak med f.eks. modtagelse med stueantenne, hvor signalet var utilstrækkeligt... Har prøvet forskellige DVB-T kort, men det der altid virker ok hos mig, er Technotrend T1500, som forøvrigt er et af de få kort, der kan forsynes med CAM-modul, når det engang kommer... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg havde slet ikke overvejet at det ku' være signalet - da det er 100% krystalklart - men du kan da sagtens ha' ret i. For det kører via stueantenne. Jeg prøver lige at smide den på tag-antennen i aften. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Nu ved jeg ikke hvilket HTPC-program du anvender, men tit er det muligt både at se signalets styrke og kvalitet...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
MCE 2005 .. Jeg har lige ledt lidt efter et sted hvor jeg kan se signalstyrke - indtil videre uden held. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Der er intet sted i MCE hvor man kan se signalstyrke eller kvalitet. Har du ikke en billig DVB-T reciever? De kan næsten alle vise det. Har selv en (elendig) Lumatron fra brugsen der vist nok koster 299 nu til dags. Den viser det
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har en elendig Digiality CX302 - men der er tuneren brændt af :)
Jeg ser lige når jeg kommer hjem, om der ikke følger noget skod-software med til tv-kortet. |
|
![]() |
|
![]() |
nå.
smed den i "tagantennen" med langt grimt antennekabel gennem mange rum ophængt i tørrestativ og palmer. Samme resultat. Havde mulighed for at låne et Hauppauge Nova DVB-T kort - her er resultatet noget mere tilfredsstillende .. jeg har ikke "faste" gaps i billedet. Det hænder at der smutter en klump frames hist og pist - men det er noget med hvert 5-6 minut nu - og totalt tilfældigt - og det har nu nok noget at gøre med at jeg bor langt ude på bøhlandet i et 22 meter dybt hul. |
|
![]() |
|
![]() |
Du skal nu ikke være så ked af det. Det kan ikke bruges til en skid alligevel, medmindre du er sprogexpert. MCE (og Vista) understøtter ikke undertekster på DVB-T, så du kan kun se DR2 med undertekster da kun de sender teksterne indlejret i udsendleserne. Har du forøvrigt chekket dækningskortet på www.digi-tv.dk
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Næ - har set at MCE er legendarisk dårlig til tekster på DVB-T - og tilsyneladende også EPG.
Har lige chekket dækningskortet - jeg er hvid ![]() Så det er egentlig ret godt klaret at jeg kan se noget med stueantenne :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |