recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-t med stueantenne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-t med stueantenne?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-t med stueantenne?
    Sendt: 28-Januar-2007 kl. 13:28

Hej

Jeg går og overvejer at købe et Pioneer 507XD, da jeg gerne vil kunne fange dvb-t signalerne og da jeg ikke har det store behov/råd til at få TDC kabel og alle de ekstra kanaler.

Jeg har lige nu købt en Digiality 1200 stueantenne og har sat den til mit tv-kort Hauppauge 1300 i min PC, men jeg kan ikke fange nogen digitale signaler her hvor jeg bor, Ørestaden, KBH.

Hvordan er jeres modtagelser med en stueantenne og får man en bedre modtagelse med den tuner der er i et Pioneer 507XD??

Redigeret af Mlarsen - 28-Januar-2007 kl. 13:29
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 18:36
Hej

Jeg har følgende sæt: Tuner + antenne
Det er placeret i stuen i en betonbygning der dræber ALLE analoge signaler, så man skal næsten gætte hvad de viser. De digitale signaler kommer som de skal. Der er en sjælden gang forstyrrelser (en håndfuld gange om året) hvor de nedderst 10 % af billedet bliver pixeleret i ca 2 sekunder hvorefter billedet igen er skarpt.

Jeg kender ikke noget til Pioneer 507XD så det kan jeg ikke svare op, men nu har du fået svar på modtagelse med stueantenne og forhåblig åbnet tråden til folk der kender det omtalte Pioneer.
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 18:40
Jeg har hørt fra forskellige brugere at tuneren i Pioneer ikke er noget at
skrive hjem om. Om det er dvb-t tuneren eller den analoge ved jeg dog ikke.
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2005
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 18:45
OK centric det er nok en bedre Digiality antenne du har ,end den Martin har købt, ogh din Maximum tuner er jo den bedste på markedet. Men din antenne kan ikke bruges til at fange svage signaler, som de svenske. Her kommer de mange ribber på en rigtig UHF antenne til sin ret, og det kan blive gratis med en gammel Sveriges antenne.

Vi har diskuteret det i en anden tråd med Martin. Nui har han købt en (nok ringere ) Digiality antenne. Han mangler at købe en Maximum tuner, og kan dermed spare 3000 kr. i merpris til en indbygget Digital tuner, som alligevel vil være forældet om få år når vi skal have HD tuner bokse.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu