|
|
Besvar ![]() |
Side 123 29> |
Forfatter | |||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() Sendt: 21-Februar-2006 kl. 21:21 |
||
Hej Alle Så har jeg investeret i min første DVB-T modtager Valget faldt på Digiality CX 302 T med PVR option. Det er et produkt fra danske KjaerUlff1. Jeg overvejede at købe en model hjem fra Tyskland, men har læst mange steder at det ofte kun er modeller lavet til salg i skandinavien som understøtter DVB subtitles. Så jeg turde ikke binde an med en model som måske ikke fungere optimalt i DK. Derfor valgte jeg en dansk producent. Kiggede også lidt på Triax, men Digiality kunne jeg købe lokalt. Jeg købte en PVR option (harddisk recorder) til den. Det er i princippet blot en løs harddisk, med nogle beslag til at montere den indeni. Er man lidt snild til metal-sløjd, kan man købe en løs harddisk og selv fabrikere nogle beslag. Denne harddisk var på 120 GB, hvilket giver plads til ca. 34 timers optagelse. Da det er det originale digitale MPEG signal som den optager, så er der ingen kvalitetstab. Der er timeshift funktion direkte på fjernbetjeningen, og en timer i menuen. Der er kortlæser for conax kort, som Canal Digital benytter. Men det kan jo være et helt andet system som kommer herhjemme i år 2010 når DTT nettet udvides med betalingskanaler også. Fjernbetjeningen er god. Pænt design, slim, ligger godt i hånden. Et overskueligt antal knapper. Modtageren kostede 1599,- og en PVR-option på 120GB koster 999,- Så nu er der ægte 16:9 på plasma skærmen - det er lækkert. TV2 sender også lidt 16:9 ind imellem på DVB-T. F.eks. 24-timer her til aften og Anna Pihl mandag. ==================================================== Samler lige sammen på de forskellige links til Digiality CX302 T:
Bemærk de mange screenshots, der er en komplet gennemgang af alle funktioner. ==================================================== /Lars Redigeret af Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
larsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 244 |
![]() |
||
Tillykke , det vil sige du har fået en harddisk recorder med dvb-t tuner .uden dvd-brænder til 2500kr. Er der en blæser monteret eller er de?. n lydløs
Redigeret af larsen |
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||
Hej Lars,
Tillykke med den!! (heldige asen)
Lyder lækker - og det med direkte optagelse af MPEG2 strømmen til HDD tiltaler mig, men er der nogen måde at få optagelserne overført til DVD/PC? Fra specifikationerne ser der ikke ud til at være tilslutnings-muligheder for data overførsel (andet end seriel - RS232). Kan HDD evt. monteres i skuffe og flyttes til PC (ved du hvilket filsystem den benytter?). Der står ikke direkte MHP nævnt i specifikationerne - men derimod 4 dages EPG, har den dermed MHP (og kan vise den danske programoversig - Guiden)? /Lars |
|||
Redaktør, recordere.dk
|
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Ingen blæser. Den er helt lydløs. Det er dog på ingen måde en harddisk-optager som de velkendte fra Sony, Pioneer osv. Denne er noget mere simpel. Der er heller ingen redigering som sådan, man kan dog splitte en optagelse og på den måde fjerne det man ikke vil have med. Men jeg kan godt lide at kunne optage digital-signalet direkte som det er, i ægte 16:9 osv. Skal jeg brænde en DVD vil jeg nok vælge enten at optage det direkte på en DVD-optager, eller kopiere det over på DVD bagefter (afspille det fra DVB-T modtageren og optage det på DVD-optageren). Dens timeshift er dog fin. Et tryk på en knap og udsendelsen pauses. Et tryk mere, og udsendelsen kører tidsforskudt. Man kan spole også - dog ikke med lyd. Men funktionen er ret enkelt, og ligetil. Men den er kun til DVB-T. Der sidder godt nok en analog tuner i den, men softwaren bruger den ikke. Jeg har lagt nogle billeder op i galleriet: Billeder af Digiality CX320T /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Umiddelbart ikke. Som du kan se på billederne, så sidder harddisken skruet fast midt inde i kabinettet. Så skal man lave noget med en harddisk-hængende ud bag på - men så falder WAF nok en del Jeg tror jeg overfører signalet med RGB til DVD-recorderen. Det er ganske flot også.
Jeg kunne forestille mig den bruger FAT32, da den øvrige software er til PC (firmware upload o.lign). Men man ved aldrig med den slags. Seriel porten bagpå er til firmware updates fra PC.
Nej, support for MHP skal man lede længe efter. Det siges at være et aldrende system, som aldrig rigtigt er slået an andre steder. Men nu må vi se. TV2 har desværre valgt kun at have EPG via MHP. EPG data fra DR fanger den. Man kan se beskrivelser af nuværende og næste program, og se en oversigt 4 dage frem. Jeg har lagt manualen ind i link-samlingen: Digiality CX 302 T Dansk manual (1,3 MB) /Lars Redigeret af Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg vil iøvrigt prøve at etablere et fælleskøb på den model. Det lader til at være sådan en god allround DVB-T modtager. Evt. en med og en uden harddisk. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
![]() |
||
Lyder fint med noget fælleskøb på dvb/t modtager Mvh Hans |
|||
![]() |
|||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
||
Den kan købes her til 1259,- (+ evt pvr option 120mb til 998,-) http://www.bytteborsen.dk/product.asp?product=111&sub= 37&page=1 /Peter |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, plus 50,- i porto. Dvs. 1309,- for modellen uden harddisk, og 2307,- for modellen med 120 GB harddisk. Men vi har skaffet endnu bedre priser på fælleskøb
Eneste betingelse for den pris er at vi når mindst 10 stk. samlet (blandet imellem modellerne). Men det burde ikke være noget problem med de priser. Det er en god DVB-T modtager. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Desværre ikke. Der er kun RGB ud. Men jeg vil dog sige at det står ganske flot. Optagelse fra DVB-T i 16:9, og derefter overførsel til Pioneer recorderen med RGB. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
----OR---- ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
![]() |
||
Dvs. man kan nøjes med at købe en modtager til 1099,- uden PVR option og selv montere en HD? Evt. beslag burde ikke være noget problem. Jeg ønsker at bruge en 2.5".
|
|||
![]() |
|||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
||
Mangler den nævnte model ikke support af DVB-subtitles iflg. specs, hvorved den ikke kan bruges til det danske DVB-T net?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 29> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |