recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T modtager, Digiality CX 302 T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T modtager, Digiality CX 302 T

Besvar Besvar Side  <1 26272829>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 23:01

Oprindeligt skrevet af Joho Joho skrev:

Godt jeg kun skal bruge den i fritidshuset, hvor den vil være slukket det meste af tiden.

Bare vær opmærksom på, at antenneloop ikke virker når den er slukket.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 23:23

Oprindeligt skrevet af Thingmand Thingmand skrev:

Når jeg prøver at melde mig til fælleskøb, kommer den med en fejl når jeg godkender bestillingen

Det er ok nu.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
focus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Oprindeligt skrevet af Joho Joho skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Så fik jeg fat i noget prof. testudstyr med 1 % tolerance.

Hvilken måler brugte du ved testen?

Jeg har selv en 'SparOmeter' strømmåler som jeg ved måler forkert (læs for højt) på udstyr med  'switchmode' strømforsyninger - og sådan sidder der også i CX 302T. Og jeg får de samme målinger som dig. Ved du om din effektmåler specifikt kan bruges på udstyr med switchmode strømforsyninger?

Vedr. problematikken ved effektmålere og switchmode strømforsyninger er der en god belysning af emnet her

Hilsen

Det er udstyr lånt fra H.E.F. Jeg spurgte netop, hvorvidt man kan regne med dette udstyr, idet der skal tages hensyn til fasedrej på elmotorer og non-sinus formede forbrugsmønstre som eg. swith mode strømforsyninger.
Fik til svar, at måleren registrerer nøjagtig samme effekt som el-måleren. Ellers ville den ikke blive godkendt af elselskabet.

Der findes forskellige måleprincipper og målingen i et sparOmeter er en shuntmåling, som nok er den mest simple, men det gør den ikke nødvendigvis ringere end andre. Den danskproducerede elmåler fra Kamstrup, måler med dette princip og da jeg sidder med måleransvaret hos et elselskab og har fået en del af den slags målere testet hos et uafhængigt DANAK akkrediteret laboratorie, ved jeg at de holder klassen (+/- 2%) lige så godt som andre fabrikater.

Et sparOmeter er i øvrigt ikke en specielt billig måler da den kun er enfaset og max 10A og det er muligt at købe en ny 3faset måler for maks 80A til samme pris.

Vi kommer vist ikke ret meget længere med forbruget. Selvfølgelig måler vi forskellige effekter da der ikke findes måleinstrumenter der er 100% nøjagtige (selvom det er tæt på hvis man har penge nok) og der er også små tollerencer i de komponenter der anvendes i strømforsyningerne. En anden faktor er netspændingen som også spiller ind og den må ifølge EN50160 variere fra 207 til 244 V i leveringspunktet i DK.

Jeg synes helt klart også at standbyforbruget er for stort, men det er dog mindre end på den gamle vhs video jeg lige har kasseret. Og så kan I andre som overvejer at købe en cx 302 t, jo bruge vore målinger til hvad I nu har lyst til, emnet er i hvert fald belyst nu!

Til top
wulffcris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:

Så dukkede den endelig op. Nem installation. Det kører indtil videre. MEN mit analoge signal lider nu alvorligt.

Jeg modtager TV Danmark via alm. antenne, men efter at have sat Digiallity op er mit signal nærmest forsvundet (lidt overdrevet). Er det mig, der gør noget galt? Jeg bruger det lille loop-kabel som beskrevet i manualen. Antenne ind i boksen og ud til video og derfra til tv - tror jeg nok. Er det ikke sådan det skal være.

Mit analoge signal er præget af diagonale bølger både på DR1 og TV2 og TV Danmark er præget af kraftige lodrette striber.

Nogen forslag?

Jeg har nøjagtigt samme problem

Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af wulffcris wulffcris skrev:

Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:

Så dukkede den endelig op. Nem installation. Det kører indtil videre. MEN mit analoge signal lider nu alvorligt.

Jeg modtager TV Danmark via alm. antenne, men efter at have sat Digiallity op er mit signal nærmest forsvundet (lidt overdrevet). Er det mig, der gør noget galt? Jeg bruger det lille loop-kabel som beskrevet i manualen. Antenne ind i boksen og ud til video og derfra til tv - tror jeg nok. Er det ikke sådan det skal være.

Mit analoge signal er præget af diagonale bølger både på DR1 og TV2 og TV Danmark er præget af kraftige lodrette striber.

Nogen forslag?

Jeg har nøjagtigt samme problem

Blot et vildt skud, men prøv at gå ind i menu'en og flyt den kanal som boksen sender på, default er 38.

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 10:16

Hej Alle

Lodrette striber kommer, hvis antenne-signalet er for kraftigt. Måske der er en lille forstærkning i Digiality modtageren.

Har i egen forstærker?  Så prøv at skrue lidt ned for forstærkningen i den.

Alternativt kan antennesignalet splittes, så man ikke lopper antennen fra enhed til enhed, men istedet føder hver enhed med sit eget antennekabel.

F.eks. en 4-splitter:

+----- - TV

Antenne ----+------ Video

+------ Recorder

+----- - DVB-T modtager

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 10:20

--> Lars

Kunne du ikke splitte tråden her op i nogle stykker, jeg synes det er ved at blive en uoverskuelig blandet landhandel, med teknik/opsætning/generelle sprgm/software redigering i en pærevælling ?

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Kuli Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Marts-2006
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 10:29
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 10:33

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Kunne du ikke splitte tråden her op i nogle stykker, jeg synes det er ved at blive en uoverskuelig blandet landhandel, med teknik/opsætning/generelle sprgm/software redigering i en pærevælling ?

Jo, måske. Men jeg ved ikke rigtigt hvor den skal splittes, det hele handler jo om anvendelse af Digiality modtageren.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 10:36

Oprindeligt skrevet af Kuli Kuli skrev:

En splitter lyder som en god idé. Er det ok med en passiv splitter som den fra Belkin?

Ja, jeg ville bare bruge en passiv splitter.

Hvis i har en antenneforretning eller radioværksted i nærheden, så bare køb den model de anbefaler.

Altså hvis i har skrå striber på signalet - ellers behøver i ikke gøre noget ved jeres antenne

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 12:53

Hej Alle

Angående AC3 lyd fra Digiality CX302T, så virker det også fint her.

Jeg har Dolby Digital 2.0 (stereo) fra TV2.

Det er Tommerup-senderen (Fyn)

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Brian Scharling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Januar-2006
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Jo, måske. Men jeg ved ikke rigtigt hvor den skal splittes, det hele handler jo om anvendelse af Digiality modtageren.

/Lars

Hej Lars!

Jeg kan kun tilslutte mig ideen om en opsplitning. Er der for svært/umuligt, kunne man måske lukke den og opfordre folk til at lave flere nye. Det virker som om, at det er skruen uden ende.

PS: Jeg læser med stor interesse alt om receiveren, men et større overblik vil være rart.

mvh

Brian

Til top

Besvar Besvar Side  <1 26272829>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu