|
DVB-T modtager, Digiality CX 302 T |
Besvar | Side <1 26272829> |
Forfatter | |||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 14-Marts-2006 kl. 23:01 | ||
Bare vær opmærksom på, at antenneloop ikke virker når den er slukket. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 14-Marts-2006 kl. 23:23 | ||
Det er ok nu. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
focus
Junior bruger Oprettet: 02-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
Sendt: 14-Marts-2006 kl. 23:43 | ||
Der findes forskellige måleprincipper og målingen i et sparOmeter er en shuntmåling, som nok er den mest simple, men det gør den ikke nødvendigvis ringere end andre. Den danskproducerede elmåler fra Kamstrup, måler med dette princip og da jeg sidder med måleransvaret hos et elselskab og har fået en del af den slags målere testet hos et uafhængigt DANAK akkrediteret laboratorie, ved jeg at de holder klassen (+/- 2%) lige så godt som andre fabrikater. Et sparOmeter er i øvrigt ikke en specielt billig måler da den kun er enfaset og max 10A og det er muligt at købe en ny 3faset måler for maks 80A til samme pris. Vi kommer vist ikke ret meget længere med forbruget. Selvfølgelig måler vi forskellige effekter da der ikke findes måleinstrumenter der er 100% nøjagtige (selvom det er tæt på hvis man har penge nok) og der er også små tollerencer i de komponenter der anvendes i strømforsyningerne. En anden faktor er netspændingen som også spiller ind og den må ifølge EN50160 variere fra 207 til 244 V i leveringspunktet i DK. Jeg synes helt klart også at standbyforbruget er for stort, men det er dog mindre end på den gamle vhs video jeg lige har kasseret. Og så kan I andre som overvejer at købe en cx 302 t, jo bruge vore målinger til hvad I nu har lyst til, emnet er i hvert fald belyst nu! |
|||
wulffcris
Ny bruger Oprettet: 20-Februar-2006 Status: Offline Point: 12 |
Sendt: 15-Marts-2006 kl. 09:49 | ||
Jeg har nøjagtigt samme problem |
|||
stigc
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
Sendt: 15-Marts-2006 kl. 10:15 | ||
Blot et vildt skud, men prøv at gå ind i menu'en og flyt den kanal som boksen sender på, default er 38. |
|||
Stig
Blot min ringe mening ! |
|||
Lars
Sendt: 15-Marts-2006 kl. 10:16 | ||
Hej Alle Lodrette striber kommer, hvis antenne-signalet er for kraftigt. Måske der er en lille forstærkning i Digiality modtageren. Har i egen forstærker? Så prøv at skrue lidt ned for forstærkningen i den. Alternativt kan antennesignalet splittes, så man ikke lopper antennen fra enhed til enhed, men istedet føder hver enhed med sit eget antennekabel. F.eks. en 4-splitter: +----- - TV Antenne ----+------ Video +------ Recorder +----- - DVB-T modtager /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
stigc
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
Sendt: 15-Marts-2006 kl. 10:20 | ||
--> Lars Kunne du ikke splitte tråden her op i nogle stykker, jeg synes det er ved at blive en uoverskuelig blandet landhandel, med teknik/opsætning/generelle sprgm/software redigering i en pærevælling ? |
|||
Stig
Blot min ringe mening ! |
|||
Kuli
Ny bruger Oprettet: 15-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
Sendt: 15-Marts-2006 kl. 10:29 | ||
En splitter lyder som en god idé. Er det ok med en passiv splitter som den fra Belkin? - Kuli
|
|||
Lars
Sendt: 15-Marts-2006 kl. 10:33 | ||
Jo, måske. Men jeg ved ikke rigtigt hvor den skal splittes, det hele handler jo om anvendelse af Digiality modtageren. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
Lars
Sendt: 15-Marts-2006 kl. 10:36 | ||
Ja, jeg ville bare bruge en passiv splitter. Hvis i har en antenneforretning eller radioværksted i nærheden, så bare køb den model de anbefaler. Altså hvis i har skrå striber på signalet - ellers behøver i ikke gøre noget ved jeres antenne /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
Lars
Sendt: 15-Marts-2006 kl. 12:53 | ||
Hej Alle Angående AC3 lyd fra Digiality CX302T, så virker det også fint her. Jeg har Dolby Digital 2.0 (stereo) fra TV2. Det er Tommerup-senderen (Fyn) /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
Brian Scharling
Ny bruger Oprettet: 04-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Sendt: 15-Marts-2006 kl. 12:59 | ||
Hej Lars! Jeg kan kun tilslutte mig ideen om en opsplitning. Er der for svært/umuligt, kunne man måske lukke den og opfordre folk til at lave flere nye. Det virker som om, at det er skruen uden ende. PS: Jeg læser med stor interesse alt om receiveren, men et større overblik vil være rart. mvh Brian |
|||
Besvar | Side <1 26272829> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |